بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر و علم خودشناسی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هنر و علم خودشناسی اثر پیتر هالینز

بریده‌هایی از کتاب هنر و علم خودشناسی

نویسنده:پیتر هالینز
انتشارات:نشر نوین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۱ رأی
۳٫۹
(۵۱)
بلغم (طبع بلغمی): وفاداری و ثبات‌قدم بهترین کلماتی است که می‌تواند این افراد را توصیف کند. آن‌ها آرام و متین هستند و معمولاً دیگران از بودن در کنار آن‌ها لذت می‌برند و به نوعی احساس تعادل و آرامش می‌کنند. علاوه بر این آن‌ها افرادی فروتن و گاه مطیع هستند و اعتماد بالایی به دیگران دارند.
morteza_ja97
خون (طبع دموی): افراد این طبقه‌بندی عاشق ارتباطات اجتماعی و دورهمی‌ها و جمع‌های شلوغ هستند. معمولاً در مهمانی‌ها بدون این افراد به دیگران خوش نمی‌گذرد. آن‌ها روحیه‌ای مثبت و امیدوار دارند و علاقه‌مند به ارتباط با مردم هستند. اما ممکن است گاهی بی‌برنامه و به‌هم‌ریخته باشند.
morteza_ja97
صفرای زرد (طبع صفراوی): نام دیگر این طبع «رهبر» یا رئیس است. افراد با این طبع معمولاً با اعتمادبه‌نفس، بلندپرواز، قاطع، صریح و باانگیزه هستند. افرادی که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند اراده قوی دارند و معمولاً برون‌گرا هستند.
morteza_ja97
وقتی می‌گوییم در جامعه آمریکا افراد با احساس گناه کنترل می‌شوند به این معنی است که فرد به صورت اجتماعی کنترل شده و بیم این را دارد که در صورت ارتکاب یک اشتباه یا رفتار نادرست به او به چشم عنصر نامطلوب نگریسته شود. به این ترتیب جامعه با مکانیزم ایجاد احساس گناه، افراد را به تبعیت و همسویی با معیارهای جمعی هدایت می‌کنند. در ژاپن اما از مکانیزم متفاوتی برای کنترل رفتار جمعی استفاده می‌شود و ابزار اصلی ایجاد احساس شرم است. به واسطه احساس شرم فرد بیم این را دارد که در صورت ارتکاب عملی خلاف عرف مورد مجازات قرار بگیرد. احساس گناه باعث می‌شود فرد به تبعات کاری که انجام می‌دهد فکر کند اما احساس شرم فرد را وامی‌دارد تا درباره مجازات و عقوبت عمل فکر کند.
فرزین
بسیار بعید است که با انجام دادن همان کارهای همیشگی یا باقی ماندن در محدوده امن خودتان بتوانید تغییری مثبت در خودتان ایجاد کنید یا ذهنیتتان را توسعه دهید.
Forest ♂️
خودشناسی به تو کمک می‌کند بهترین نسخه از خودت را رونمایی کنی، نه اینکه به نسخه‌های دیگران تن در دهی یا لزوماً روش موفقیت دیگران را الگوبرداری کنی.
Forest ♂️
در نهایت اینکه یادتان باشد زندگی کوتاه است، ممکن است زمانی که دیگر خیلی دیر شده است حسرت کارهایی که می‌توانستید و می‌خواستید انجام دهید اما انجام ندادید را بخورید و این احتمالاً حسرت کمی نیست.
Forest ♂️
مسیر رشد فردی هرکس منحصر به خود اوست.
محمدحسین
ارتباط با افراد نیازمند و کسانی که وضعیت نامطلوبی دارند وضعیت روحی و احساسی ما را دگرگون خواهد کرد و این منجر به افزایش شاخص خوشایندی در ما می‌شود.
Forest ♂️
وقتی در میانه راه، مشکلات و موانع بروز می‌کنند خوش‌بینی و انگیزه دو عاملی هستند که به شما کمک می‌کنند به مسیر ادامه دهید و خودتان را نبازید
Forest ♂️

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان