بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت باش دختر | صفحه ۸۲ | طاقچه
۳٫۹
(۹۱۶)
تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری.
𝐌𝐚𝐡𝐝𝐢𝐞𝐡
از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌تان گفته می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعاً هستید
𝐌𝐚𝐡𝐝𝐢𝐞𝐡
زن‌ها یکدیگر را قضاوت می‌کنند.
حسین(ع) همه جا با ماست
تابه‌حال چند بار برای دیدن سریالی خودتان را قال گذاشته‌اید؟
حسین(ع) همه جا با ماست
استاندارد مشخصی را بر طبق کسی که واقعاً هستید مشخص می‌کنید نه بر طبق کسی که آرزو دارید باشید.
خوش
ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌گویند یا باید همه‌چیز داشته باشی یا هیچ نیستی. بنابراین هر فردی با خودش می‌گوید من یا باید بی‌عیب‌ونقص به‌نظر برسم و بی‌عیب‌ونقص رفتار کنم و حرف بزنم یا اینکه شکست را قبول کنم و دست از تلاش بردارم.
خوش
خیلی گریه کردم، با خودم می‌گفتم خدایا، اگر قرار نیست این خواسته‌ام برآورده شود چرا آرزویش را در دلم کاشتی؟ و خدایا، اگر دوباره تلاش کنیم تو که نمی‌خواهی قلبم را بشکنی، می‌خواهی؟ چون انجام این پروسه با تمام مراحلش؛ دادگاه‌رفتن و ملاقات با والدین بچه و دکتر و سازمان کودکان و خدمات خانواده؛ به‌اندازهٔ کافی برایمان دشوار بوده... تو که نمی‌خواهی بعد از این‌همه تلاش ما را دستِ‌خالی برگردانی، می‌خواهی؟ می‌خواهی؟ درمیان این افکار هولناک انگار شنیدم که خدا از من پرسید آیا به آنچه من برای تو مقدر کرده‌ام ایمان داری یا نه؟ این همان‌جایی‌ست که تمام مسائل به آن ختم می‌شود: ایمان. باور به اینکه زندگی‌تان همان‌طور که مقدر شده گشایش پیدا خواهد کرد حتی اگر اتفاقی دردناک رخ دهد که تحملش سخت باشد. آیا به برنامه‌ای که خدا برایم داشت ایمان داشتم؟ صددرصد. بارها شاهد این واقعیت بوده‌ام و این به آن معنا بود که باید ایمانم را حفظ کنم حتی وقتی پروسه‌ای که طی می‌کنم راحت، ساده یا حتی امن نیست.
Tara
باید قبل از انجام هر کاری خودتان را آماده کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که فردا ورزش را شروع خواهید کرد؟ پس باید ساک ورزشی‌تان را امروز آماده کنید و برنامهٔ ورزشی‌تان را در تقویم بنویسید. می‌خواهید مطمئن شوید که به‌جای بیسکوییت‌های ماهی‌شکل فرزندتان میان‌وعده‌های سالم خواهید خورد؟ پس بهتر است اول هفته وقت بگذارید و تمام میان‌وعده‌های ممکن را یادداشت و تهیه کنید. اگر تا آخرین لحظه صبر کنید به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسید. می‌خواهید یک زندگی سالم‌تر داشته باشید؟ نقشهٔ مسیر رسیدن به آنجا را بکشید.
man1414
اگر فکر می‌کنید هر طرف که نگاه می‌کنید یک دختر خوش‌هیکل زیبا با موهای براق و فوق‌العاده می‌بینید، و اگر هر بار که این چیزها را می‌بینید افسرده می‌شوید یا به شما استرس وارد می‌شود پس دست از توجه‌کردن به این موضوعات بردارید! مدل‌هایی را که روی اینستاگرام فالوو کردید آنفالوو کنید؛ از دیدن صفحات مربوط به آنها روی فیسبوک دست بکشید. اطرافتان را با الگوهای مثبتی که تمرکزشان را روی قوی و سالم بودن گذاشته‌اند پر کنید. من نمی‌گویم خانم‌هایی که آموزش آرایشگری می‌دهند یا مدل‌های فیتنس روی اینستاگرام بد هستند (خودم شخصاً عاشق این دخترهای جذاب هستم.) اما گاهی‌اوقات فالوو کردن آنها با عقل جور درنمی‌آید. در این مورد هشیار باشید.
man1414
جلسات مشاوره راحت و آسان نبودند. از اینکه هر هفته روی مبل بنشینم و دربارهٔ حادثه‌ای که تجربه کرده‌ام حرف بزنم متنفر بودم. اما اگر این کار را نکرده بودم، سایهٔ آن اتفاق هنوز بالای سر زندگی‌ام بود.
man1414
اگر کارهایی هست که دوست دارید انجام بدهید، شروع به خواندن و گوش‌دادن به مطالبی بکنید که در همان زمینه تهیه شده است.
man1414
یک چیزی در زندگی‌تان پیدا کنید که برایتان حکم جایزه یا لذت را داشته باشد. چیزی که وقتی به‌شدت احساس خستگی کردید بتوانید سراغش بروید و به‌خودتان استراحت بدهید.
man1414
اهدافتان را بدون محدودیت زمانی تعیین کنید. من عاشق اهداف هستم. آنها کمک می‌کنند تا به بهترین کسی که هستید تبدیل شوید... اما رؤیاهای بزرگ تاریخ انقضا ندارند. تا زمانی‌که برای رسیدن به آرزویتان تلاش می‌کنید دیگر مهم نیست که یک ماه زمان ببرد یا یک دهه.
man1414
هر روز این کار را بکنید. بهترین کاری که می‌توانید در حق خودتان، سلامتی روحی و نوزادتان بکنید این است که صحنهٔ جرم را ترک کنید. خانه را با ظرف‌های کثیفِ توی سینک و پوشک‌خردکن پُرشده رها کنید، نوزادتان را توی کالسکه بگذارید و برای قدم‌زدن بیرون بروید.
man1414
دقت کنید چه چیزهایی باعث استرس یا زیرسؤال‌بردن خودتان می‌شود. اگر جواب شبکه‌های اجتماعی بود، لطفی به خودتان بکنید و کمی از آن دوری کنید. قول می‌دهم اگر کمی بیشتر بخوابید و کمتر احساساتی شوید، شبکه‌های اجتماعی سرجای خودشان باقی خواهند ماند.
man1414
روی اینترنت دنبال گروهی بگردید که بتوانید عضو آن شوید. به‌دنبال گروهی زنانه بگردید که تازه‌مادرشدن را به‌خوبی درک می‌کنند. قدرت بسیاری در متحدبودن وجود دارد. در حرف‌زدن با کسی که او هم مثل شما روی لباسش استفراغ بچه است لذت خاصی وجود دارد.
man1414
من و دِیو مراسمی به نام سپتامبر جذاب را برای خودمان پایه‌گذاری کردیم. ماهی که در آن قرار شد هر روز با هم رابطه داشته باشیم و هیچ عذر و بهانه‌ای نیاوریم. اوایل بسیار دلهره‌آور بود خصوصاً اینکه هر دو شغل تمام‌وقت و دو بچهٔ کوچک داشتیم اما نتیجهٔ نهایی فوق‌العاده بود. به شما نیز پیشنهاد می‌کنم چنین مراسمی را در برنامهٔ زندگی مشترک خود داشته باشید.
man1414
منفی‌نگری درمورد بدنتان بر توانایی داشتن یک رابطهٔ خوب با همسرتان تأثیری مخرب دارد. من قبلاً همیشه نگران بودم که آیا بدنم خوب به‌نظر می‌رسد یا نه اما برای دِیو همین‌که من را می‌دید تمام می‌شد و دیگر به آنچه من نگرانش بودم توجهی نداشت. شروع کردم به تمرین اینکه به خودم بگویم بدنم خیلی هم زیباست و چقدر من جذابم.
man1414
من همیشه داشتن رابطه را با چیزهایی مثل کتاب‌خواندن، تماشای تلویزیون و غیره مقایسه می‌کردم و همیشه برایم در جایگاهی پایین‌تر از آنها قرار داشت. اما وقتی به خودم یادآور شدم که داشتن رابطه فرصتی فوق‌العاده است آن‌وقت برایم نسبت به سایر کارها اولویت پیدا کرد.
man1414
تصور کنید یک نفر دیگر رابطهٔ شما را برایتان تعریف کند. آیا از نظر آنها رابطهٔ شما سالم و درست است؟ اگر جوابتان منفی است یا حتی اگر درمورد جوابتان شک دارید، از شما خواهش می‌کنم تا نگاهی دقیق‌تر به رابطه‌تان بیندازید.
man1414

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان