بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت باش دختر | صفحه ۴۳ | طاقچه
۳٫۹
(۹۱۶)
غذا، رفیق و همراه بسیار خوبی‌ست. هرگز مرا تنها نگذاشته و ناامید نکرده است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
طلاق مثل کتابی‌ست که روی خانه‌ای ساخته‌شده از لگو می‌افتد. مثل یک توپ جنگی‌ست که بر روی اسکله فرود می‌آید و کشتی دیگر را غرق می‌کند. طلاق مثل تخریب ساختمان از بالاترین نقطه است که سر راهش تمام ساختمان را رو به پایین نابود می‌کند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
می‌خواهم شما کسی را ببینید که حتی وقتی که داشت از بین می‌رفت دوباره و دوباره تلاش کرد. می‌خواهم کسی را ببینید که هرگز ایمانش را از دست نداد چون باور داشت نقشهٔ خدا برای زندگی او بسیار باشکوه است حتی اگر رسیدن به آن دشوار باشد. کسی‌که باوجود تمام سختی‌ها شجاع و جسور ماند و حتی بااینکه تعریف این داستان برایش سخت بود اما با شما صادق ماند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
درد و سختی گردابی سهمگین است و اگر برای روی‌آب‌ماندن مبارزه نکنید شما را با خود به زیر می‌برد. لحظاتی، خصوصاً در آغاز راه، وجود خواهد داشت که باید برای سرِپاماندن همه‌چیزتان را فدا کنید. باید سرتان را بیرون از آب نگه دارید. خیلی سخت است اما شما آدم سرسختی هستید. حتی اگر فکر می‌کنید سرسخت نیستید، همین‌که نفستان را داخل و بیرون می‌دهید یعنی دارید درمقابل جریانی که سعی دارد شما را در خود غرق کند ایستادگی و مبارزه می‌کنید. اجازه ندهید شما را غرق کند. بهتان قول می‌دهم پس از مدتی کنارزدن جریان آب برایتان راحت‌تر خواهد شد و درنهایت یاد می‌گیرید چطور برخلاف جریان آب شنا کنید.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
دنبال اتفاقات خوب گشتن به‌نظر اشتباه می‌آید چون به‌معنای ارزش‌گذاری برای اتفاق دردناکی‌ست که برایتان افتاده است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
«اگر دوران سختی را که داشتید مقصر تمام اتفاقات بد زندگی‌تان می‌دانید، پس باید اتفاقات خوب را هم گردن آنها بیندازید!»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
خلق‌کردن عالی‌ترین نوع ادای احترام است چون به این باور رسیده‌ام که اشتیاق خلق یک اثر هدیه‌ای از جانب خداوند است. آزادی شکافتن زمان و پیداکردن مکانی امن برای خلق یک اثر لطف بسیار بزرگی‌ست که نصیب هرکسی نمی‌شود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
باید انگیزهٔ خلق آن را داشته باشید حتی اگر همه دوستش نداشته باشند. حتی اگر عده‌ای از آن متنفر باشند. حتی اگر به اثر شما دو ستاره بدهند یا اصلاً هیچ ستاره‌ای ندهند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
نظراتی که دیگران درباره‌ات می‌دهند هیچ ربطی به تو ندارد. این کلمات برای کسانی‌که به نظرات دیگران خیلی اهمیت می‌دهند و آن را برتر از نظر خودشان می‌دانند بسیار باارزش و قدرتمند است، خصوصاً وقتی داریم چیزی را خلق می‌کنیم. شاید یک کتاب باشد، یک بلاگ، یک شرکت، یک تابلوی نقاشی یا مُدکردن چیزی. وقتی چیزی را با تمام وجود خلق می‌کنید، این کار را می‌کنید چون نمی‌توانید انجامش ندهید. آن را خلق می‌کنید چون باور دارید اثر شما لیاقت بودن در این دنیا و دیده‌شدن را دارد.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
نظراتی که دیگران درباره‌ام می‌دهند هیچ ربطی به من ندارد.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
وقتی نوبت به پایه‌ریزی هدفی می‌رسد، نوشتن همه‌چیز روی کاغذ الزامی می‌شود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
بعضی خیال‌پردازی‌ها وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافمان هستند. بعضی از خیال‌پردازی‌ها احمقانه‌اند اما فرصتی برای فکرکردن به ما می‌دهند. اگر از من بپرسید همهٔ آنها باارزش هستند.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
به‌حقیقت می‌پیوندد یا نه مهم نیست؛ مهم این است که: چطور کشتی‌تان را در مسیر درست هدایت می‌کنید؟ چطور در مواقعی که دریا طوفانی است یا کشتی در حال برخورد با صخره‌هاست آن را کنترل می‌کنید؟ این کار را با نگاه کردن به افق انجام خواهید داد.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
درمورد رؤیایتان عجله نکنید. بنشینید و به آن فکر کنید. یکی از دلایل اصلی موفقیت من در خیال‌پردازی‌هایم نهفته است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
زنان شاغل در یک جامعهٔ مردسالار گاهی‌اوقات باید برای ادامهٔ راهشان به‌سختی تلاش کنند. گاهی‌اوقات مادران شاغل از سمت خانوادهٔ شوهر یا حتی والدین خودشان که علاقهٔ آنها به کار کردن را درک نمی‌کنند، سرزنش می‌شوند و مادران خانه‌دار نیز ما را به‌این‌خاطر که در کنار فرزندانمان نیستیم و برای آنها وقت نمی‌گذاریم شماتت می‌کنند. شرط می‌بندم زنان خانه‌دار نیز از سوی زنان شاغل به‌این‌خاطر که نمی‌توانند با انتخاب‌های زندگی خود کنار بیایند، سرزنش می‌شوند. مثل بچه‌هایی هستیم که در زمین بازی سعی می‌کنند حرف‌هایی بزنند که دیگران دوست دارند بشنوند و بخش‌هایی که احتمال می‌دهند دیگران درک نخواهند کرد را پنهان می‌کنند. نمی‌دانم چه تعداد زن در این دنیا وجود دارد که با نیمی از شخصیت خودشان زندگی می‌کنند و با این کار کسی را که خالقشان مقدر کرده انکار می‌کنند. واقعاً فکر می‌کنید خداوند شما را-شمای منحصربه‌فرد و زیبا را-خلق کرده که خودِ واقعی‌تان را انکار کنید چون ممکن است برای دیگران ناخوشایند باشد؟ باور ندارم این خواستهٔ خدا باشد.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
اگر کرم ابریشم بخواهد تا ابد کرم ابریشم بماند، اگر به این نتیجه برسد که آشوب و دردسرهای تبدیل‌شدنش خارج از توان تحملش است، هرگز نخواهد فهمید که می‌توانسته تبدیل به چه موجودی بشود.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
فقط به‌خاطر یک فصل بد، فصل‌های بعدی زندگی‌تان را خراب نکنید.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
«من اطمینان دارم همان خدایی که کاری نیکو را در شما آغاز کرده، آن را تا ظهور عیسی‌مسیح به کمال خواهد رساند.»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
«برای هر چیزی زمانی مقدر شده و برای هرکسی که زیر آسمان زندگی می‌کند زمان به‌خصوصی تعیین شده است.»
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
چیزهایی که باعث استرسمان می‌شود همه‌جا به چشم می‌خورد و به‌نظر می‌رسد نمی‌توانیم بر آنها غلبه کنیم، هر کاری می‌کنیم اوضاع بهتر نمی‌شود. توی وان حمام دراز می‌کشیم. غُر می‌زنیم، زیر پتو پنهان می‌شویم و اجازه می‌دهیم آشوب پیروز شود. مشکل اینجاست که غرق‌شدن به‌معنای خفه‌شدن است. اگر زیرِآب‌ماندن را انتخاب کنیم و برای رسیدن به سطح آب تلاش نکنیم، درنهایت شناکردن را از یاد می‌بریم.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان