بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت باش دختر | صفحه ۴۰ | طاقچه
۳٫۹
(۹۱۶)
باید برای دنبال‌کردن اصلی‌ترین رؤیاهایتان تصمیم بگیرید. مهم نیست چه هستند، مهم نیست چقدر ساده یا بزرگ‌اند، مهم نیست اگر به چشم دیگران مسخره یا راحت به‌نظر برسند... مهم نیست. آنها رؤیاهای شما هستند و شما می‌خواهید به‌دنبالشان بروید؛ نه به‌این‌خاطر که شما خاص‌تر و یا بااستعدادتر از بقیه هستید بلکه به‌این‌خاطر که شما لیاقت خواستن و داشتن چیزهای بیشتر را دارید. اجازه ندهید گذشته‌ای که داشتید آینده‌تان را بنویسد. از امروز شروع کنید. از همین الان و همین لحظه. و به خودتان قول بدهید، اصلاً به من قول بدهید که به اهداف و رؤیاهای بزرگتان دست خواهید یافت.
nardoon
در بسیاری از مواقع، قضاوت‌کردن از آنجا نشئت می‌گیرد که فکر می‌کنید شما برخلاف دیگران از همه‌چیز سردرمی‌آورید. قضاوت‌کردن دیگران در واقع باعث می‌شود نسبت به انتخاب‌هایمان احساس امنیت کنیم. ایمان یکی از این مثال‌هاست. ما باور داریم که دین ما دین حقیقی است، بنابراین تمام مذاهب دیگر را رد می‌کنیم. حتی افراد هم‌مذهب، اصلاً چه می‌گویم، حتی افرادی که در یک کلیسا دعا می‌خوانند هم یکدیگر را به‌خاطر مؤمنِ‌واقعی‌نبودن قضاوت می‌کنند.
nardoon
همیشه باور داشتم توانایی این کار را دارم چون می‌دانستم شرایط بدتر از آن را پشت‌سر گذاشته‌ام. شاید اگر دوران سختی را پشت‌سر نگذاشته باشید حرف‌های من به‌نظرتان گمراه‌کننده و بی‌معنا باشد.
نسرین نیکبخت
اثر پروانه‌ای یک واژهٔ قدیمی بر مبنای این نظریه است که اگر رد طوفانی را از محل وقوعش بگیری متوجه می‌شوی که دلیلش تنها به‌خاطر تغییر فشار هوا در اثر بال‌زدن یک پروانه در آن سوی دنیا، سه هفته قبل از وقوع طوفان بوده است.
نسرین نیکبخت
شکل قضاوت‌کردن در بعضی افراد بدتر است: سرزنش‌کردن خواهر کوچک‌ترتان فقط به‌خاطراینکه دیدگاه او با شما متفاوت است
Fatemeh.3f
قبلاً به خودم قول داده بودم چند بار در هفته چند مایل بدوم و موفق شده بودم. وقتی به این قولم عمل کرده بودم دیگر دو مایل دویدن برایم کاری نداشت. طوری خودم را تمرین داده بودم که ذهنم می‌دانست وقتی قولی می‌دهم و هدفی را تعیین می‌کنم حتی اگر خسته شوم باز هم آن را به سرانجام خواهم رساند.
کاربر ۳۳۱۱۸۰۶
کِرم ابریشم فوق‌العاده است اما اگر فکر کند خوب‌بودن کافی‌ست و تصمیم بگیرد همان شکلی بماند آن‌وقت ما از دیدن موجود زیبایی که می‌تواند به آن تبدیل شود محروم می‌مانیم.
elena.rk
تنها فردی که باید از او بهتر باشی کسی است که دیروز بوده‌ای.
حلما آذرخش
کِرم ابریشم فوق‌العاده است اما اگر فکر کند خوب‌بودن کافی‌ست و تصمیم بگیرد همان شکلی بماند آن‌وقت ما از دیدن موجود زیبایی که می‌تواند به آن تبدیل شود محروم می‌مانیم.
پردیس
من نمی‌توانم به نصفه‌ونیمه زندگی‌کردن ادامه بدهم فقط به‌این‌خاطر که دیگران نمی‌توانند منِ کامل را بپذیرند و تحمل کنند.
مهسا عباسنژاد
مردم به همان اندازه‌ای به شما احترام می‌گذارند که به آنها اجازه می‌دهید
Bigdeli. Zahra
اگر به‌دنبال تغییر هستید نباید آن را فقط بخواهید، باید به آن احساس نیاز داشته باشید. باید هدفی را برای خودتان تعیین کنید و بعد تمام تلاشتان را برای به‌دست‌آوردنش انجام دهید.
kimiya_gha76
دروغ: دوست‌داشتن او برای من بس است
Kia J
دروغ: از فردا شروع می‌کنم
Kia J
زندگی باارزشی که به شما بخشیده شده مثل یک کشتی‌ست که در حال عبور از اقیانوس است و شما باید ناخدای آن باشید. قطعاً لحظاتی هست که طوفان کشتی را به تلاطم می‌اندازد و باعث می‌شود سطح کشتی پر از آب شود و بادبان از وسط دو نیم شود؛ اما این همان لحظه‌ای‌ست که شما باید بجنگید و آب سطح کشتی را سطل‌به‌سطل تخلیه کنید و بیرون بریزید. این همان لحظه‌ای‌ست که باید بجنگید و سکّان را دوباره به دست بگیرید. این زندگی شماست. شما باید قهرمان قصهٔ خودتان باشید.
کاربر ۲۲۱۹۴۴۹
من نمی‌دانم اصول دین شما چیست اما اصول دین من «خوش‌رفتاری با همسایه است»، نه «خوش‌رفتاری با همسایه اگر آنها مثل من فکر و عمل کنند» و نه «خوش‌رفتاری با همسایه اگر آنها درست لباس بپوشند و درست حرف بزنند.» فقط خوش‌رفتاری با آنها.
hamtaf
اگر به‌خوبی از خودتان مراقبت نکنید نمی‌توانید به دیگران رسیدگی کنید
hamtaf
جابه‌جاشدن، آنچه که هستی را تغییر نمی‌دهد بلکه فقط منظرهٔ بیرون پنجره‌ات را تغییر می‌دهد. تو باید انتخاب کنی که شاد، شکرگزار و راضی باشی. اگر هر روز همین انتخاب را بکنی دیگر مهم نیست که کجا هستی یا چه اتفاقاتی در حالِ رخ‌دادن است، درهرصورت تو شاد خواهی بود.
hamtaf
به‌عنوان یک مسیحی با این اعتقاد بزرگ شدم که خداوند کنترل همه‌چیز را به دست دارد و برای زندگی من برنامه‌ریزی کرده است. با تمام وجودم باور دارم که همین‌طور است. باور دارم که خداوند تمام ما را بدون قیدوشرط دوست دارد اما فکر نمی‌کنم فقط به‌این‌دلیل که به‌اندازهٔ کافی خوب هستیم باید استعدادها و موهبت‌هایی را که او به ما عطا کرده است نادیده بگیریم و از آنها استفاده نکنیم. کِرم ابریشم فوق‌العاده است اما اگر فکر کند خوب‌بودن کافی‌ست و تصمیم بگیرد همان شکلی بماند آن‌وقت ما از دیدن موجود زیبایی که می‌تواند به آن تبدیل شود محروم می‌مانیم. شما بیش از آنچه تاکنون شکل گرفته‌اید هستید
hamtaf
زندگی نباید به‌معنای زنده‌ماندن باشد بلکه باید به‌معنای زندگی‌کردن باشد.
Melika nouri

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان