بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم) | طاقچه
کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم) اثر محمدتقی فیاض‌بخش

بریده‌هایی از کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۷۰ رأی
۴٫۸
(۷۰)
به من فرمود پیر راه بینی مسیح آسا دمی خلوت گزینی که از جهل چهل سالت رهاند اگر با دل نشینی، اربعینی
چڪاوڪ
صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکری به دوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام
مادربزرگ علی💝
«پس هر کس امید دارد به لقای پروردگارش مشرف شود، باید عمل شایسته انجام دهد و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نسازد.»
مادربزرگ علی💝
بیان خداوند چنین ادامه می‌یابد: «چگونه است که انسان‌ها عزم جدی در رسیدن به محبوب‌های مادی خود دارند و هنگامی‌که با آنان ملاقات می‌کنند، همه چیز را فراموش می‌نمایند و همهٔ ذکر و فکر آنان کسب رضای او است؟! در میان بندگان من نیز کسانی هستند که صادقانه مرا دوست دارند و من نیز آنان را دوست می‌دارم و مشتاق دیدار منند و من نیز چنانم و اگر تو هم راه آنان را در پیش گیری، با تو نیز چنان خواهم بود.»
فاطمه
امام صادق (ع) خطاب به عنوان بصری عمل کند که در همین رابطه فرمودند: یعنی اگر کسی به تو گفت: اگر یک کلمه بگویی ده کلمه جوابت را می‌دهم، تو به او بگو: اگر ده تا هم بگویی حتی یک کلمه جواب نخواهی شنید. همچنین در رفتار و سلوک اجتماعی سعی کنیم متواضع باشیم.
زینب
بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی به خود است؛ که تا نفس اصلاح نشود، نمی‌تواند دیگران را اصلاح کند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر شما باد رعایت نفس خودتان؛ چه آنان که گمراه شده‌اند گمراهی‌شان به شما ضرر نمی‌رساند، اگر شما خود راه را از دست ندهید. بازگشت همهٔ شما به خداست و پس از آن آگاهتان می‌کند به آنچه عمل می‌کردید.»
فاطمه
تو مپندار که مجنون سَرِ خود مجنون شد از سمک تا به سماکش کشش لیلی برد
فاطمه
بنا بر روایات، ذی‌القعده همان ماهی است که در آن خداوند حضرت یونس (ع) را بعد از چهل روز زاری و ناله و گفتن ذکر یونسیه، از شکم ماهی بیرون آورد: (لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ) «خدایی جز تو نیست؛ تسبیح تو گویم که من از ستمگران بودم.»
فاطمه خسروپور
البته در روزگار فعلی، به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمده، برخی گناهان برای عموم بیشتر مبتلابه است و بهتر است در این ایام بر آن‌ها مراقبهٔ بیشتری شود؛ اموری از قبیل عصبانیت و یا بدخلقی در اثر خستگی و یا هرزه‌گردی چشم و گوش و خصوصاً وقت‌کشی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که خواندن و دیدن مطالب آن‌ها سودی برای انسان ندارد و یا گناهان دیگری که در این زمان ابتلاء بیشتری برای جوانان ایجاد کرده.
فاطمه
خداوند در ادامه می‌فرماید: «ای زمینیان، آنچه مانع دیدار می‌شود، غرور و فریب محبت‌های دروغین زخارف دنیا است. عزم و ارادهٔ جدی بر انس و مصاحبت با من داشته باشید؛ تا ببینید چگونه با شما انس می‌گیرم و همه جا با شما خواهم بود.»
فاطمه

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد