بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روزی روزگاری القاعده | طاقچه
کتاب روزی روزگاری القاعده اثر وحید خضاب

بریده‌هایی از کتاب روزی روزگاری القاعده

انتشارات:نشر نارگل
امتیاز:
۴.۱از ۲۲ رأی
۴٫۱
(۲۲)
«جهاد با طبیعت» سخت‌تر از جهاد با آدم‌ها بود
سیّد جواد
بر و بچه‌های عرب، بن لادن را این‌طور توصیف می‌کردند: «شیری که دور و برش را خرهایی به عنوان مشاور گرفته‌اند.» آن جوان عربستانی صحبتش را این‌طور ادامه داد: "من اطلاعاتی دارم مبنی بر این‌که بن لادن در سودان در مزارع ذرت و در طرح‌های اقتصادی و در کارخانۀ روغن خوراکی ۱۶۵ میلیون دلار ضرر کرده است. این ضررش به دلیل اصرار مصری‌ها بر جهاد در مصر بوده، در حالی که می‌دانستند مصر (الان) سرزمین جهاد نیست و کل کاری که کردند بریدن سر مردم در بازارها و جاهای دیگر بوده است."
esrafil aslani
دستور کار روزانه‌مان این‌طور بود که یک ساعت پیش از اذان صبح برای خواندن نماز شب بیدار می‌شدیم، سپس نماز صبح و بعد، حلقه‌های قرائت قرآن. سپس تمرینات نظامی و بدنی‌مان شروع می‌شد. روزانه پنج کیلومتر در کوه‌ها و طبیعت زیبا می‌دویدیم. آموزش‌مان زیبا بود، به این دلیل که آب و هوا خوب بود و مناظر زیبایی مقابل چشم‌مان قرار داشت. مساجد و مناره‌های‌شان از دور در افق دیده می‌شدند. واقعاً «جهادِ اروپایی» بود.
امین
بن لادن در آن دیدار تلاش داشت که به صورت مستقیم به شکست در سودان اعتراف نکند و صریحاً نگوید که رفتن به آن‌جا یک شکست بزرگ بوده است. او گفت: "بازگشت‌مان به افغانستان یک امر ربّانی قطعی مقدر از طرف خدای عزّ و جل بوده است تا از کوه‌های خراسان آغاز کنیم." نگفت افغانستان بلکه گفت خراسان، تا مطابق روایاتی باشد که می‌گوید پرچم‌های سیاه از خراسان افراشته می‌شوند (و قیام می‌کنند) و ادامه داد: "از این‌جا، از خراسان ان‌شاءالله آغاز خواهیم کرد."
مهدی
پرسیدم: "چرا از طبقۀ فقیر رزمنده‌ای نداریم؟" جواب داد: "فقرا فرصت فکر کردن به امور جانبی مثل جهاد را ندارند، چون فکرشان و همۀ تلاش‌شان بر این متمرکز است که یک لقمه نان برای خودشان و خانواده‌شان به دست بیاورند. کسانی که این‌جا هستند، در کشورهای خودشان مرفه‌اند و برعکس فقرا، وقت آزاد این را دارند که به اخبار گوش دهند و به مشکلات امت فکر کنند."
شهریار
همچنین گفت: "همواره این سخن پیامبر علیه (و علی آله) الصلاة و السلام را مدنظر داشته باش که فرمود: «من ضامن خانه‌ای در بهشتم برای آن کس که مراء را ترک کند، ولو این‌که حرفش درست باشد.»"
ehsan fatahi

حجم

۱۱۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۱۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
۴,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد