بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب یک جاسوس در میان دوستان | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب یک جاسوس در میان دوستان اثر بن مک اینتایر

بریده‌هایی از کتاب یک جاسوس در میان دوستان

۴٫۱
(۲۸)
اولین چیزی که در او توجهٔ شما را جلب می‌کرد چشمانش بود. او طوری به شما نگاه می‌کرد، گویی در آن لحظه هیچ‌چیزی مهم‌تر از شما و صحبت با شما وجود ندارد.
یحیی
اگر ناگزیر شوم میان خیانت به کشورم و خیانت به دوستانم یکی را برگزینم، امیدوارم آن‌قدر شهامت داشته باشم که به کشورم خیانت ورزم. چنین انتخابی ممکن است خوانندهٔ مدرن را منزجر کند، و ممکن است بی‌درنگ دستان وطن‌پرست خود را برای برداشتن تلفن و تماس با پلیس بلند کند. بااین‌حال، چنین انتخابی دانته را شگفت‌زده نمی‌کرد. دانته، بروتوس و کاسیوس را در پایین‌ترین حلقهٔ دوزخ قرار می‌دهد، زیرا آنان ترجیح دادند به دوست خود، جولیوس سزار، خیانت کنند تا به وطن خود، رُم
رضا نون
«اگر احساست درمورد چیزی به‌قدر کافی قوی باشد باید جرئت آن را داشته باشی که فارغ از اینکه دیگران چه فکری می‌کنند، وارد آن شوی و آن را انجام دهی.»
شهریار
«این جاسوس‌ها هستند که برای جبران نواقص و کاستی‌هایی که وزیران، دیپلمات‌ها، ژنرال‌ها و کشیش‌ها به بار آورده‌اند، فراخوانده می‌شوند.»
شهریار
گفتن یک دروغ کوتاه آسان است، اما گفتن دروغ طولانی بسیار دشوارتر است، زیرا هم‌پوشانی‌های دروغین پیشین، با دروغ‌های بعدی متناقض در می‌آیند.
شهریار
«اهانت کلامی روش رفتاریِ درستی نیست، مگر وقتی که با آلمان‌ها سروکار داری.»
شهریار
روباه دیگر فقط محافظ لانهٔ مرغ نبود، بلکه خودش داشت آن را می‌ساخت
شهریار
اوستینوفِ فربه با عینک یک‌چشمیِ خود، غلط‌اندازانه دست‌وپا چلفتی رفتار می‌کرد. دیک وایت، افسر مافوق او، که پس از آن رئیس ام‌آی ۵ و ام‌آی ۶ شد، بعدها اظهار کرد: «او بهترین و باهوش‌ترین مأموری بود که افتخار همکاری با او را داشتم.»
فاطمه ناظریان
در اِیتون بود که نیکلاس استعدادش را در دوست‌یابی کشف کرد. بعدها، او از این ویژگی به‌عنوان مهم‌ترین استعداد خود و پایهٔ اصلی مسیر حرفه‌ای‌اش یاد کرد.
فاطمه ناظریان

حجم

۹۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۹۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
۵۴,۲۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد