بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی اثر احمد طرماح

بریده‌هایی از کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی

نویسنده:احمد طرماح
انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأی
۴٫۰
(۳)
مردان برای این‌که در برابر همسر خود به قول معروف کم نیاورند، سعی می‌کنند دروغ بگویند. بعضی از زنان عادت دارند مزایای مردان دیگر را به رخ همسر خود بکشند؛ برای مثال می‌گویند شوهر دوستم مرد بسیار شجاعی است و یا این که بسیار دست و دلباز است و همهٔ مال و اموالش را در اختیار همسرش گذاشته است. مردان به این مسئله حساسیت نشان می‌دهند و آنان دوست ندارند همسرشان مرد دیگری را برتر از او ببیند. شاید یک حس حسادت ناخودآگاه باشد که زنان باید به این حس توجّه کنند. گاهی مردان در برابر تمجید همسرشان از مرد دیگر دست به گفتن دروغ‌هایی می‌زنند؛‌ مثلاً می‌گویند امروز در خیابان با پسری جوان هیکل‌مندی دعوا کردم و او را به شدّت زدم. او چنین دروغی را به همسرش می‌گوید تا اظهار دارد که او هم شجاع است.
مادربزرگ علی💝
آینه چون عیب تو بنمود راست خود شکن، آیینه شکستن خطاست
hadis
نتایج آزمایش‌ها روی ۱۱۰ داوطلب نشان داده افرادی که از گفتن دروغ‌های واقعی یا حتّی دروغ‌های مصلحت‌آمیز خودداری کرده‌اند در مقایسه با گروهی که به‌راحتی دروغ می‌گفتند، کمتر از انواع سردرد،‌ گلودرد،‌ اضطراب و سایر ناراحتی‌های جسمی و روانی شکایت داشته‌اند.
مادربزرگ علی💝
در دوران زناشویی بسیاری از دختران می‌گویند، تو راست می‌گویی، تو حقیقت را بیان می‌کنی، در حالی که خودتان هم می‌دانید این‌گونه نیست و او فقط می‌خواهد جلوی دعوا و مشاجره را بگیرد. از این‌رو با چنین جملاتی قصد آرام کردن شما را دارد. او در دلش می‌گوید حق با من است، اشتباه می‌کنی، اما از روی ناچاری و گاهی ترس از برخوردهای شدید مجبور به بیان چنین دروغی می‌شود. شما انصافاً قضاوت کنید، چرا کاری کرده‌اید که او از سر ناچاری به شما دروغ بگوید. حتماً در گذشته رفتار خشونت‌آمیزی داشته‌اید. اگر چنین بوده، سعی در رفع خطاها و رفتارهای نامناسب خود داشته باشید، تا همسرتان مجبور به بیان چنین دروغی نشود. این را بدانید که ۹۰ درصد دروغ‌هایی که زنان به همسرانشان می‌گویند، برای سرپوش گذاشتن خطاها و آرام نگه‌داشتن محیط خانه است؛ زیرا می‌دانند در صورت بیان حقیقت، جهنّمی از سوی همسرشان برپا می‌شود؛ پس متوسل به دروغ می‌شوند.
مادربزرگ علی💝
یک زن و شوهر باید حقیقت‌گرا باشند و در هر شرایطی راستگویی را سرلوحهٔ زندگی خود بدانند و حتّی اگر در گذشته رخداد ناگواری داشته‌اند، همچون دوست واقعیت را بگویند. در زندگی زناشویی بیان حقیقت ولو اینکه منجر به دلخوری شود با ارزش و مهم است.
مادربزرگ علی💝
گاهی واقعاً می‌توان با برداشتن «م» مشکلات راهی برای رسیدن به شکلات یافت.
khalil
خانه و زندگی مشترک است و زن و شوهر باید با همکاری هم زندگی را به پیش ببرند. بله! گر چه هر کسی را بهر کاری ساختند و زن عمدتاً در امور خانه‌داری و مرد در بیرون منزل مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند، با این‌حال باید گاهی در امور خانه‌داری هر دو نفر شریک شده و کارهای به زمین مانده را انجام دهند.
hadis
هر شخصی دارای منش خاص خود است. منش انسان از خصوصیات او نشأت می‌گیرد. افراد باید با هم متفاوت باشند و نمی‌توانیم خودمان را جای دیگران بگذاریم و بگوییم آنها از ما برتر هستند یا ما از آنها برتر هستیم.
hadis
حیوانی به قعر چاهی افتاد. کوشش مردم برای نجاتش فایده‌ای نبخشید تا اینکه تصمیم گرفتند او را در همان‌جا دفن کنند. چاه را با خاک آرام آرام پر کردند و درست در لحظاتی که هر کس انتظار داشت با انباشت خاک‌ها حیوان جان داده باشد سر و کلّه حیوان در بالای چاه پیدا شد. آری او با جمع کردن خاک‌هایی که بر روی او ریخته بودند در زیر پای خود، خود را به بالای چاه رسانید.
khalil
سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست در میان این و آن فرصت شمار امروز را
hadis

حجم

۲۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان