بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جن زدگان (تسخیرشدگان) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جن زدگان (تسخیرشدگان) اثر فئودور داستایفسکی

بریده‌هایی از کتاب جن زدگان (تسخیرشدگان)

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۳.۷از ۳۴ رأی
۳٫۷
(۳۴)
از این می‌ترسید که دیگر شما را دوست نداشته باشم؟" "به شما فکر نمی‌کنم. از خودم می‌ترسم که دیگر کسی را دوست نداشته باشم.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
ترس لعنت بشریت است...
پویا پانا
آزادی عقیده، حق من است، آن هم یک حق اخلاقی و وجدانی.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
اگر انسان می‌دانست که خوشبخت است، خوشبخت می‌شد. تا زمانی که به خوشبختی خود پی نبرده، خوشبخت نیست و نمی‌شود! همه چیز در این اندیشه پنهان است، هیچ چیزی بیرون از آن قرار ندارد.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
استپان تروفی موویچ مانند هر روشنفکر دیگری نیاز به شنونده داشت. علاوه براین، آگاهی کامل داشت که باید به وظیفه خویش که نشر عقاید و ایده‌هایش بود عمل کند. سرانجام باید کسی را پیدا می‌کرد که با او شامپاینی بنوشد و در مورد مسائل مربوط به روسیه و روح روسی راجع به خدا، بویژه خدای روسی صحبت کنند و برای صدمین بار همان داستان‌های مبتذلی را که همه می‌دانند تعریف کند.
BookishFateme
بدون انگلستان هم بشریت قادر به ادامه زندگی خواهد بود. بدون آلمان و روسیه، بدون علم، بدون نان زندگی امکان‌پذیر است، اما بدون زیبایی هرگز، چون دیگر چیزی بر روی زمین باقی نمی‌ماند. رازی که در عمق هر چیزی نهفته است همان زیبایی است، تاریخ این حقیقت را به ما می‌آموزد، می‌دانید که حتی علم بدون زیبایی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد!
پویا پانا
روزگاری در شهر شایعه شده بود که محفل کوچک ما محل کافران و ملحدین و بی‌خدایان است و این شایعه روز به روز قوت می‌گرفت. مگر چه می‌کردیم؟ فقط در مورد روسیه صحبت می‌کردیم، آن هم حرف‌های بی‌ضرر و موافق و آزادی‌خواهانه. می‌توان گفت در مورد آزادی‌خواهی متعالی، بدون هدف مشخص که آن هم در کشور ما روسیه امکان‌پذیر می‌باشد.
BookishFateme
"عاقبت حقیقت را دریافتی، تا حالا با این همه هوش و ذکاوت نفهمیده بودی که همه آدم‌ها مثل هم هستند، خوب‌تر و بدتر وجود ندارد، فقط بعضی‌ها احمق‌ترند، پس می‌توانیم بگوییم همه پست‌فطرت هستند و هیج آدم درستی در دنیا وجود ندارد."
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
انسان‌ها بدذات و شرورند، زیرا نمی‌دانند که در ذات خود خوبی‌هایی هم دارند.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
اعتقاد به خدا از رعد و برق شروع شده است. همه می‌دانند که انسان اولیه بر اثر ترس و وحشت از آن و آگاهی بر ضعف خویش، این دشمن ناشناخته را به مقام خدایی رسانده است
پویا پانا

حجم

۶۶۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

حجم

۶۶۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
۷۲,۵۰۰
۵۰%
تومان