بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سر دلبران | صفحه ۱۶ | طاقچه
کتاب سر دلبران اثر امیر حسین بانکی‌پورفرد

بریده‌هایی از کتاب سر دلبران

۴٫۲
(۱۹)
اگر توجه به زیبایی نشود زندگی‌ها خشک و بی روح خواهد بود.
raziyeh
در روایت داریم: چهار چیز است که در هرکس باشد حتی اگر سر تا پاهم گناه باشد، خداوند آنها را به حسنات دگرگونش می‌کند: راستی، حیا، خوش اخلاقی و سپاسگزاری.
raziyeh
اگر در معیار انتخاب همسر گفته می‌شود که‌ایمان معیار اول است، به این دلیل است که‌ایمان از امن می‌آید و نتیجهٔ امنیت، آرامش است. اگر گفته می‌شود اخلاق معیار است؛ به خاطر آرامشی است که اخلاق خوش با خود به همراه می‌آورد. اگر گفته اند کفویت از معیارهای گزینش همسر است، به دلیل آرامشی است که در پی کفویت به زندگی ما هدیه می‌شود.
mom
امام زین العابدین (ع): درستی کار دنیا، به طور کلی در دو کلمه است اصلاح امور زندگی همانند پیمانهٔ پری است که دوسوم آن توجه و هوشیاری است و یک سومش چشم پوشی؛ زیرا انسان چشم پوشی نمی‌کند، مگر از چیزی که آن را می‌داند و متوجه آن است.
اتنا
خداوند در قرآن می‌فرماید: هر چیزی را از طریق اسبابش تحقق می‌دهد. محبت کردن نیز سبب می‌خواهد. به همین علت پیامبر (ص) فرمودند: «به یکدیگر هدیه دهید تاکینه‌هایتان از بین برود و دل‌هایتان نسبت به هم با محبت شود.»بنابراین وقتی زن و شوهر (به خصوص مرد) به مناسبت‌های مختلف به همسرش هدیه می‌دهد، از یک سو علاقهٔ خود را ابراز می‌کنند و از سوی دیگر محبت طرف مقابل رابه سوی خود جلب می‌کند.
اتنا
رسول خدا (ص) رابه خاطر داشت: «هربنده‌ای که در دنیا برای دیگران راز پوشی کند روز قیامت خدا راز پوش او می‌شود.»
hoda.213
چه بسا بر خلاف تصور ما، زندگی به ظاهر شیرین کسی، باطن دیگری داشته باشد و ظاهر کردن خوشی‌های زندگی ما، زمینهٔ دلشکستگی و بالاخره جدایی آن خانواده را فراهم کند. پس باید بسیار مراقب باشیم که شیرینی زندگی خود را به تلخی زندگی دیگران تبدیل نکنیم.
hoda.213
بازگو کردن حرف‌های خوب خانه نیز در بیرون از خانه ممنوع است و این امریست که خیلی از ما آن را رعایت نمی‌کنیم. کسی که زندگی شیرینش را در منظر دید همگان می‌گذارد، از چشم زخم دیگران در امان نخواهد بود. هر یک از ما زوج‌هایی را به خاطر داریم که زندگی شان زبانزد همگان و مایهٔ حسرت زوج‌های دیگر بوده است؛ اما به یکباره آتش فتنه‌ای در زندگی شان شعله کشیده و آن را خاکستر کرده است.
hoda.213
در روایات، انسان‌ها به معادن طلا و نقره تعبیر شده‌اند؛ اما طلا و نقره در هر معدنی مکنون است. باید کسی بیاید و این طلا و نقره را استخراج کند. در جامعه به طور طبیعی، افرادی که در برخی زمینه‌ها نسبت به سایرین با استعدادتر هستند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و بقیهٔ افراد مورد غفلت واقع می‌شوند. لذا در ارتباطات اجتماعی، نمی‌توان از جامعه انتظار داشت که تمام این معادن را کشف کند؛ اما در خانواده، این انتظار، بجا و حتی ضروری است. باید بدانیم که همسر و فرزندان، معادن خانوادگی ما هستند و این ما هستیم که باید به این معادن بیندیشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم؛ ولی اول باید وجود آن معادن طلا و نقره را باور داشته باشیم.
hoda.213
عملکرد شهید بهشتی به گونه‌ای بود که تمام نفرت‌ها و دشمنی‌ها به محبّت تبدیل شد.
hoda.213

حجم

۲۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

حجم

۲۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۹ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان