بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مایکل فلپس | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مایکل فلپس اثر مایکل فلپس

بریده‌هایی از کتاب مایکل فلپس

۳٫۷
(۲۵)
دون تالبوت، مربی سابق تیم شنای استرالیا، بود که حالا مشاور تیم شده بود. تالبوت گفته بود: «من ‘هیچ کاری در دنیا’ نکرده بودم و هنوز باید خودم را به دنیا ثابت می‌کردم.»
arezuuu
بزرگ‌تر که شدم، هر وقت تمرینی به من می‌داد که نزدیک بود از تعجب شاخ در آورم، فقط به او می‌گفتم: «نمی‌توانم.» و او می‌گفت: «بین ‘نمی‌توانم’ و ‘نمی‌خواهم’ خیلی فرق است. شاید نمی‌خواهی این تمرین را انجام دهی. ولی می‌توانی.» اگر بگویید «نمی‌توانم» در برابر آنچه می‌توانید یا می‌خواهید انجام دهید مقاومت می‌کنید. می‌توانید از قوه‌ی تجسم برای انجام آنچه می‌خواهید، استفاده کنید.
arezuuu
می‌گویند بُعد ذهنی در ورزش به اندازه‌ی بعد جسمی مهم است. اصلاً در این مورد شک نکنید که بسیار مهم است از لحاظ ذهنی قوی باشید. می‌دانید که در فینال المپیک، همه‌ی شرکت‌کنندگان از لحاظ جسمی آماده‌اند. پس چه کسی برنده می‌شود؟ کسی که از لحاظ ذهنی قوی‌ترین باشد. باب، به شدت، به این موضوع معتقد است، من هم همین طور. همچنین، باب عقیده دارد که مهارت‌های تجسمی‌ام، در تمرین و مسابقه به کمکم می‌آیند و همین مسئله من را از دیگران متمایز کرده است.
zahra_gharnein
وقتی آدم در زندگی‌اش نظم و ترتیب داشته باشد، حس خیلی بهتری دارد: ایده‌ای دارد از اینکه چه کار می‌کند، نه اینکه هر لحظه هر کار که بخواهد، بکند، حداقل من اینجوری‌ام. اگر آدم یک برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده یا روزمره داشته باشد، از لحاظ جسمی و ذهنی حس بهتری دارد.
arezuuu
قهرمان‌های بزرگ که هیچ کس هم‌سطحشان نیست، وقتی رقابت می‌کنند، با خودشان رقابت می‌کنند و فقط با خودشان.
arezuuu
آدم باید در بالاترین سطوح ورزشی و خصوصاً در المپیک، این انتظار را داشته باشد که هر کسی که با او رقابت می‌کند، استعداد جسمی دارد. بنابراین: چگونه بالاترین سطح عملکرد را به عملکرد قهرمانی تغییر می‌دهید؟ باید از لحاظ ذهنی قوی باشید، همین. چگونه می‌توانید از لحاظ ذهنی قوی باشید؟ باید همان طور که جسمتان را پرورش می‌دهید، ذهنتان را هم پرورش دهید. قوه‌ی تخیلتان را آزاد کنید. سخت کار کنید. موانع، مشکلات و اشتباهات را با آغوش باز بپذیرید. هیچ چیز در زندگی آسان نیست. نمی‌توانید صبح از خواب بیدار شوید و بگویید قصد انجام کاری را دارید و توقع داشته باشید که موفق شوید. حداقل نمی‌توانید توقع موفقیت‌های مداوم را داشته باشید. باید وقت و انرژی و هرچه را که مربوط به آن کار می‌شود صرف کنید. باید بخواهید که انجامش دهید، از ته دل بخواهید. احتمالاً، نکته همین جاست که بعضی از افراد که می‌گویند خواسته‌ای دارند، حالا هرچه که باشد، کاملاً آن خواسته را درک نمی‌کنند.
arezuuu
اعتماد به نفس را نمی‌شود جعل کرد. اعتماد به نفس از تواناییِ به اثبات رساندن ناشی می‌شود.
arezuuu
استراتژی ورزش شنا این است که سرعت در مسیر برگشت بیش‌تر از مسیر رفت باشد. به آن «شکاف منفی» می‌گویند و این استراتژی، یقیناً در مورد همه کارایی ندارد. عقل سلیم می‌گوید شنا کردن در مسیر برگشت سخت‌تر از شنا کردن در مسیر رفت است.
arezuuu
نگرش باب نسبتاً ساده است: ما کاری را انجام می‌دهیم که دیگران نمی‌توانند انجام دهند، یا انجام نمی‌دهند. توقعاتش هم ساده‌اند.
hadi
وقت فکر کردن به هیچ چیز نبود. ولی اصلاً چه چیزی بود که به آن فکر کنم؟ شخصیتم طوری بود که اصلاً و ابداً گیج نمی‌شدم.
hossein

حجم

۸۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۸۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان