بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم) اثر دیوید فرامکین

بریده‌هایی از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)

۴٫۸
(۸)
لرد کرزن از قرن نوزدهم به این سو راهبرد ایجاد «شبکه‌ای از کشورهای مسلمان» در خاورمیانه را به‌عنوان سپری در برابر توسعه‌طلبی‌های روسیه مطرح کرد.
Travis
پیروزی در جنگ جهانی اول، امپراتوری بریتانیا را به اوج وسعت خود رساند: این امپراتوری با ضمیمه ساختن سرزمین‌هایی که در خاورمیانه و نقاط دیگر اشغال کرده بود، بزرگ‌تر از هر زمان دیگر - یا هر امپراتوری دیگری - شد.
Travis
رئیس‌جمهور خبط و خطاهای متعددی را مرتکب می‌شد که حتی حامیان بالقوه او را به مخالفانش تبدیل کرد.
Husayn Parvarde
من بارها به شما گفته‌ام که یهودیان اجازه نخواهند داشت به این کشور بیایند مگر تا آن اندازه‌ای که بتوانند وسیله زندگی خود را مهیا سازند ... آنها نمی‌توانند زمین کسی را تصرف کنند ... آنها نمی‌توانند هیچ‌کس را از املاکش بیرون کنند ... اگر آنها مایل باشند زمین مردم را بخرند و مردم مایل باشند که زمین‌های خود را به آنها بفروشند، از حق ... انجام این کار برخوردارند.»
لیلا اردشیری
چرچیل همچنین تلاش می‌کرد با بی‌اساس نشان دادن نگرانی‌های اقتصادی آنها شک و تردیدهایشان را از بین ببرد. او همواره می‌گفت مهاجران یهود مشاغل اعراب یا سرزمین آنها را تصرف نخواهند کرد بلکه برعکس، مشاغل تازه و ثروت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند که نفع آن به همه جامعه خواهد رسید.
لیلا اردشیری
تداوم بحران در خاورمیانه در زمان ما شاید تا آن اندازه به درازا نکشد، ولی مساله به همان شکل است: مردم بسیار متنوع‌تر از آن هستند که برای ایجاد هویت‌های سیاسی جدید بعد از فروپاشی نظام بسیار قدیمی امپراتوری -که به آن عادت کرده بودند - دوباره گروه‌بندی شوند.
من
شرکت استاندارد اویل نیویورک در سپتامبر ۱۹۱۹ دو نفر زمین‌شناس را برای کشف میدان‌های نفتی به عراق اعزام کرد. یکی از این افراد بی‌احتیاطی کرد و در نامه‌ای خطاب به همسرش نوشت: «من عازم بزرگ‌ترین باقی‌مانده‌های احتمالی نفت در جهان هستم» و «این سهم از کیک چنان بزرگ است» که باید نهایت تلاش را انجام داد تا «حقوقی را که به‌درستی متعلق به شهروندان آمریکاست برای ما به همراه آورد.»
Husayn Parvarde
«شما نمی‌توانید با توسل به نیروی نظامی، مانع ورود افکار و عقاید به کشوری شوید.»
Husayn Parvarde
ولی در حالی‌که تایمز معتقد بود خطر موجود علیه بریتانیا از سوی مقامات داخلی متوجه این کشور می‌شود، بیشتر مقامات بریتانیا همچنان بر تهدید شوروی علیه خاورمیانه و مسئله چگونگی برخورد با آن متمرکز شده بودند.
Husayn Parvarde
هرچند درست بود که شوروی‌ها ملی‌گرایی در ایران را تشویق و از ملی‌گرایی در ترکیه پشتیابی می‌کردند و در صدد کمک به شورش در عراق بودند، ولی روس‌ها الهام‌بخش - و رهبر - هیچ یک از این جنبش‌ها نبودند. این اعتقاد فزاینده بریتانیایی‌ها که روسیه بلشویک درگیر توطئه‌ای گسترده و بین‌المللی است که موجب شورش در سراسر خاورمیانه شده است، توهمی بیش نبود.
Husayn Parvarde

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۴۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان