بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) اثر دیوید فرامکین

بریده‌هایی از کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

۴٫۲
(۲۸)
شمار اندکی از هم‌نسل‌های اروپایی چرچیل می‌دانستند یا برایشان مهم بود که در امپراتوری بی‌رمق سلطان عثمانی یا پادشاه ایران چه وقایعی در جریان است. قتل‌عام گاه و بیگاه ارامنه باعث اعتراضات عمومی در غرب می‌شد، ولی نگرانی بیشتری از قتل‌عام یهودیان در روسیه را برنمی‌انگیخت.
MTA
برای من جای بسی خوشحالی است که از طرف دولت اعلی‌حضرت اعلامیه همدلی با تمایلات صهیونیستی یهود را که از سوی کابینه ارائه و مورد تائید واقع شده است، به شما ابلاغ کنم: دولت اعلی‌حضرت نسبت به تاسیس موطنی ملی برای مردم یهود در فلسطین نظر مساعد دارد و نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا دستیابی به این هدف را تسهیل کند و کاملا قابل درک است که نباید کاری انجام شود که ممکن است بر حقوق مذهبی و مدنی جوامع غیریهودی حاضر در فلسطین یا حقوق و جایگاه سیاسی یهود در هر کشور دیگری تاثیر منفی داشته باشد.
میلاد
در سال ۱۹۱۳ - آخرین تاریخی که آمار مربوطه وجود داشته است- تنها یک درصد از یهودیان جهان پایبندی خود به صهیونیسم را اعلام کرده بودند. [۳۱]
میلاد
هدف از همه این توطئه‌ها ایجاد خصومت میان آلمان و روسیه بود ... یهودیان پشت سر آن قرار داشتند و یهودیان بیشتر از جهنم از روسیه متنفر بودند ... آنچه یهودیان بر سر روسیه آوردند در واقع واکنشی به نسل‌کشی یهودیان است. یهود همه‌جا حاضر است ... با چشمانی مانند مار زنگی ... او کسی است که هم‌اکنون بر جهان حکومت می‌کند و چاقویش را بر قلب امپراتوری تزار قرار داده است.
میلاد
این کشور برای مقاصد عملی هیچ صنعتی نداشت [۹] و همه آنچه که در اختیار داشت، بخش کشاورزی بود که اکنون نابود شده بود. در اواخر جنگ میزان صادرات به یک چهارم و واردات به یک دهم قبل از آن رسیده بود. باب‌عالی در طول سال‌های جنگ با کسری شدید بودجه مواجه شد و ناامیدانه با استفاده از کاغذ روزنامه به انتشار اسکناس اقدام کرد تا از عهده هزینه‌ها برآید. در جریان جنگ قیمت‌ها به میزان ۱۶۷۵ درصد افزایش یافت. هنوز مدتی از جنگ سپری نشده بود که اقتصاد عثمانی تقریبا به زانو درآمد. دولت ترک‌های جوان نمی‌دانست در این مورد چه باید انجام دهد.
میلاد
جرج کرزن، فرماندار کل آتی هند، این منافع را به روشنی چنین توصیف کرده است: «ترکستان، افغانستان، مناطق اطراف دریای خزر، ایران - این نام‌ها برای بسیاری تنها حال‌وهوای مناطق بسیار دورافتاده را تداعی می‌کند ... ولی باید اعتراف کنم که از نظر من آنها مهره‌هایی بر صفحه شطرنجی هستند که بازی بر سر تسلط بر جهان روی آن انجام می‌شود.» [۲] ملکه ویکتوریا این مساله را حتی شفاف‌تر بیان کرده است. وی می‌گوید مساله «برسر برتری روسیه یا انگلستان بر جهان است. [۳]
سپیده
لنین خود روس بود، ولی اعتقاد داشت که وظیفه او یاری رساندن به شکست روسیه و فروپاشی امپراتوری آن است.
Husayn Parvarde
روسیه تزاری در میان ستیزه‌جویان اصلی اروپایی در جنگ جهانی کمترین توانایی را در مقابله با این چالش‌ها از خود نشان داد، زیرا این کشور در عرصه زیرساخت‌ها - سامانه‌های حمل‌ونقل و مخابرات، صنایع مهندسی و بازار سرمایه - که اقتصاد مدرن را مقاوم و انعطاف‌پذیر می‌کند، ضعیف بود. ‌ عامل اصلی در این ناتوانی ضعف در ساختار رهبری روسیه بود.
Husayn Parvarde
از نظر لویدجرج، هیچ سیاستی همیشگی و هیچ عهدی جاودانه نیست.
Husayn Parvarde
پیشنهاد کیچنر این بود که بریتانیا بعد از جنگ، باید به دنبال نامزد خود برای مقام خلافت باشد. پیامبر اسلام عرب بود و کیچنر پیشنهاد داد که این نگره ترویج شود که جانشین او به‌عنوان خلیفه نیز باید عرب باشد. مزیت این کار آن بود که نوار ساحلی شبه‌جزیره عربستان به آسانی تحت کنترل نیروی دریایی بریتانیا قرار می‌گرفت. بریتانیا می‌توانست خلیفه را از نفوذ رقبای اروپایی خود ایمن نگاه دارد. کیچنر معتقد بود اگر بریتانیا بتواند خلیفه را در حوزه نفوذ خود در عربستان منصوب کند، دنیای اسلام را تحت کنترل خود خواهد گرفت.
Husayn Parvarde

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان