بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استثنا باشید! | صفحه ۱۴ | طاقچه
کتاب استثنا باشید! اثر دارن هاردی

بریده‌هایی از کتاب استثنا باشید!

نویسنده:دارن هاردی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴۶ رأی
۴٫۳
(۴۶)
در یکی از مصاحبه‌های خود با یکی از اسطوره‌های سرمایه‌گذاری، چارلز اشواب کسی که اصول سرمایه‌گذاری شخصی را بنیان نهاده است، پرسیدم: «فکر می‌کنید بهترین سرمایه‌گذاری چیست؟» و انتظار داشتم پاسخی شبیه به این بدهد که مردم بهتر است پول‌های خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند؛ اما او پاسخ داد: «من باور دارم که مردم ابتدا باید روی خودشان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا خودشان منشأ تمام موفقیت‌هایی هستند که بعدها به دست خواهند آورد.»
miss_yalda
حقیقت این است که در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری موقعیت‌های عالی برای رسیدن به آرزوها وجود دارد و این بسیار غم‌انگیز است که آن‌ها را درنیابید و روزهای خود را به شکلی بگذرانید که در انتهای عمر فقط افسوس را در خود حس کنید درحالی‌که می‌توانستید در دنیایی پر از موقعیت‌های عالی برای دست یافتن به ثروت، سلامتی و خوشبختی زندگی کنید فقط به این شرط که افکار خود را تحت کنترل درآورید.
miss_yalda
ذهن شما درست مانند یک لیوان خالی است، می‌توانید در آن سرکه بریزید یا آن را از شهد پر کنید! زمانی که پای رسانه‌ها می‌نشینید، با دوستان خود از بدبختی‌های زمانه می‌نالید و در مورد دیگران غیبت می‌کنید، هنگامی که فقط به سرزنش دیگران توجه می‌کنید، به‌تدریج آب زلالی را که درون آن است به گل‌ولای آلوده می‌کنید. اکنون شما دنیا را از پشت شیشه‌ای می‌نگرید که آلوده است و از همین رو همه چیز را کثیف، تیره‌وتار و ترسناک می‌بینید. شما نمی‌توانید محتویات ذهن خود را خالی کنید، تنها راه برای اینکه بتوانید این آب آلوده را پاک کنید، این است که آن را زیر جریانی از آب پاک و زلال بگیرید. هرقدر آب روان و جاری روی این لیوان ریخته شود، آب درون آن به‌تدریج سالم‌تر، شفاف‌تر و زلال‌تر خواهد شد.
miss_yalda
بدن شما مسیر چشمان شما را دنبال می‌کند. بنابراین، زندگی شما به راهی خواهد رفت که به آن نگاه می‌کنید.
miss_yalda
برای اینکه بتوانید مثبت بیندیشید لازم است بجنگید، با چی؟ با چیزهایی که هرروزه به شما داده می‌شود تا آن‌گونه که لایقش هستید زندگی نکنید. ما هرروزه با انبوهی از اخبار از سوی رسانه‌ها مواجه هستیم که به ما می‌گویند دنیا چه جای خطرناکی برای زندگی‌کردن است، که اقتصاد تا چه اندازه ورشکسته است، در اخبار فقط از کشتار و غارت و بدبختی خواهید شنید، زیرا این‌ها اخباری هستند که می‌فروشند و هرقدر بیشتر به آن‌ها پرداخته شود، میزان فروش روزنامه‌ها بالاتر خواهد بود و برنامه‌های تلویزیونی بینندهٔ بیشتری خواهند داشت. آن‌ها برای اینکه توجه شما را به خود جلب کنند، شما را شوکه می‌کنند. زمانی که شوکه شوید در حالت نیاز برای بقا قرار می‌گیرید، چون پیش از اینکه اتفاقی بیفتد که شما و خانواده‌تان را از بین ببرد، پای این خبرها می‌نشینید و با دقت آن‌ها را دنبال می‌کنید. این روند سال‌هاست ادامه دارد،
miss_yalda
برای اینکه موفق باشید باید به مغز خود خوراک مناسب بدهید. باید ذهن خود را در بستری مناسب از دیده‌ها و شنیده‌های مثبت، روحیه‌بخش و مناسب بخوابانید.
miss_yalda
شما می‌توانید اخباری را که لازم دارید در مدت نیم ساعت بشنوید و باقی ساعات خود را به شنیدن و دیدن موضوعات مثبت اختصاص دهید، زیرا مغز شما به همان چیزی می‌اندیشد که شما به درون آن می‌ریزید. چگونه انتظار دارید بتوانید مثبت فکر کنید درحالی‌که روز خود را با اخبار ناخوشایند و منفی پر کرده‌اید.
miss_yalda
خیلی ساده است، هرچیزی که در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد و همان چیزهایی که گوش‌هایتان می‌شنوند، همان چیزی است که شما بدان می‌اندیشید! بنابراین، مغز شما یک سیستم بسیار ساده دارد، یعنی هرچه در آن بریزید همان را به شما پس خواهد داد!
miss_yalda
شما همانی را انتظار دارید که بدان فکر می‌کنید و همانی را خلق خواهید کرد که انتظار دارید.
miss_yalda
هر انتظاری که از زندگی داشته باشید، موتور خلاقیت شما در همان راستا به حرکت در خواهد آمد و همان را به شما هدیه خواهد داد.
miss_yalda
همهٔ ما توانایی خلق زندگی خود را داریم، در هر شرایطی که باشیم و به هر نحوی که بخواهیم و همان زندگی را خلق خواهیم کرد که انتظارش را داریم!
miss_yalda
هرگز چیزی بیش از رفتار شما دیگران و حتی خود شما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.
miss_yalda
افراد موفق دنیا در سه چیز با هم مشترک هستند، چیزهایی که موجب برتری آن‌ها در هر زمینه‌ای شده دانش، مهارت و رفتار است.
miss_yalda
هر زمان که خودتان رشد کنید، همه چیز در اطرافتان رشد خواهد کرد و زمانی که خودتان پیشرفت کنید همه چیز در اطرافتان پیشرفت خواهد کرد.
miss_yalda
برخلاف تصور بسیاری از شما، هر آنچه از سوی دیگران دریافت می‌کنید، در هر جایی که قرار داشته باشید، پاسخ همانی است که بدان‌ها داده‌اید. قوانین فیزیک در روابط انسانی نیز حاکمند و برای هر عمل، واکنشی است برابر و در خلاف جهت آن! در هر جایی که قدم می‌گذارید مولد موجی از انرژی هستید که ارتعاشات آن موجی از واکنش‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین، برای اینکه شرایط زندگی‌تان را بهتر کنید لازم است خودتان بهتر شوید. اگر می‌خواهید همه چیز تغییر کند، خود باید تغییر کنید.
miss_yalda
«کلید کمک کردن به دیگران این است که به فکر گرفتن پاسخ در قبال کمک خود نباشید و جالب اینجاست که شما به هرحال به‌نحوی پاسخ کار خود را دریافت خواهید کرد.»
miss_yalda
بسیاری از ما بر این باوریم که باید برای موفقیت حق دیگران را زیرپا گذاشت و فقط به منافع خویش اندیشید، غافل از اینکه دنیایی که با این روش برای خود می‌سازیم هیچ جای دلپذیری برای زندگی نخواهد بود، حتی برای خودمان.
miss_yalda
بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای تغییر خانواده، جامعه، کشور و جهان کاری از دستشان برنمی‌آید. بیشتر مردم تصور می‌کنند باید برای اینکه بتوانند برای بهبود دنیایی که در آن زندگی می‌کنند کاری انجام دهند، باید مقام مهمی داشته باشند؛ اما این ماییم که جهان خودمان را می‌سازیم و هر لحظه با کارهایی که می‌کنیم خشتی بر آن اضافه می‌کنیم: با هر لبخندی که می‌زنیم، با هر کمک اندکی که به همکاران خود می‌کنیم، با دادن حق عبور به دیگران در ترافیک خیابان و با کارهایی بسیار کوچک و اندک که به نظرتان مفید نمی‌آیند.
miss_yalda
وجود شما چه تغییری را در دنیا به وجود می‌آورد؟ می‌گویند مردم شما را فقط به خاطر یکی از این دو چیز به یاد می‌آورند: مشکلاتی که حل می‌کنید یا آن‌هایی که ایجاد می‌کنید.
miss_yalda
اگر ارزش‌های خود را برای خودتان به‌وضوح تعریف نکرده‌اید، ممکن است انتخاب‌هایی بکنید که با آن‌ها در تضاد باشند و هنگامی که اقدامات شما با ارزش‌هایتان در تضاد قرار گیرند، حاصل آن ناامیدی، ناخشنودی و استرس است. روان‌شناسان می‌گویند مهم‌ترین عامل ایجاد استرس و ترس‌های بیشتر ما این است که آنچه انجام می‌دهیم (انتخاب‌ها، رفتارهایمان) با ارزش‌های ما در تقابل هستند.
miss_yalda

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان