بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد | طاقچه
کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد اثر جین ساسون

بریده‌هایی از کتاب بن لادن؛ پدری که تروریست شد

۳٫۹
(۲۲)
حتی پس از تشخیص سرطان ریه، نمی‌توانست از میلش به سیگار کشیدن خودداری کند. شنیدم آنقدر وزن کم کرده بود که پوست و استخوان تمام شده بود، و اینکه آنقدر درد داشت که خیلی باید زور می‌زد داد و فریاد نکند. با این احوال، او آنجا بود، مریضی با بیماری جانکاه، تکیده در بستر، با سیگاری آویخته بر لب. آن عادت تا دم مرگ ادامه یافت؛ لجوجانه سیگاری لای دندانش می‌فشرد تا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
plato
من یکی که اصلا مانند پدرم نیستم. در حالی‌که او برای جنگ دعا می‌کند، من برای صلح و آرامش دعا می‌کنم. و اکنون هر یک راه جداگانه خودمان را می‌رویم، هر یک باور داریم که بر حق هستیم.
نرگس
پدرم اجازه روشن کردن دستگاه تهویه مطبوعی را که پیمانکار در اتاق‌های ساختمان نصب کرده بود به مادرم نمی‌داد و نه اجازه استفاده از یخچالی که در آشپزخانه بود. پدرم اخطار می‌داد: «مدرن‌سازی باورهای اسلامی را تباه می‌سازد.»
plato
دخترها چراغ‌های تابناک خانواده‌اند، و توقع می‌رود که از هر لحاظ تمام و کمال باشند، در حالی‌که از پسرها انتظار می‌رود جو بکارند.
plato
نجوه، اگر قلبا راضی باشی که زن دوم بگیرم، به عرش خداوند نائل می‌شوی. به یقین که حیات تو به بهشت ختم خواهد شد.
plato
پیامبرمان بیست‌وپنج ساله بود که با همسر اولش، خدیجه بنت خویلد، ازدواج کرد. خدیجه پانزده سال بزرگ‌تر از شوهرش بود، با این حال ازدواجشان بیست‌وپنج سال دوام آورد، و طی این مدت پیامبر زوجه دیگری اختیار نکرد. با مرگ خدیجه، پیامبر زنان دیگری گرفت، گرچه تعدادی از همسرانش زنان مسن‌تری بودند که شوهرانشان در کارزار جنگ کشته شده بودند و به چتر حمایتی از طریق ازدواج نیاز داشتند. به باور محققان حضرت محمد در طول حیاتش بین دوازده تا سیزده زن گرفت.
plato
در فرهنگ من داشتن همزمان چهار همسر برای مردان، به‌ویژه خیلی پولدار و خیلی فقیر، امر غیرعادی‌ای نیست. پدربزرگم طولی نکشید که چنان ثروتمند شد که نه تنها چهار همسر اختیار کرد، بلکه مرتبا تعدادی از این چهار جایگاه تاهل را خالی می‌کرد تا بتواند جاهای تخلیه‌شده را با همسران جدید پر کند.
plato
پدرم قبل از گرفتن مادرم چند بار ازدواج کرده بود و علی را از یکی از زن‌های قبلی‌اش داشت. بین تنی‌ها با ناجی یُخلاتر بودم که یک سال بزرگ‌تر بود.
plato
می‌خواستم پدرم دست از جنگ و خشونت بردارد. البته، اینها مربوط به ایامی قبل از آن بود که از خطی گذشت که تضمین می‌کرد دیگر نمی‌توانست مثل آدم زندگی کند. درست زمانی که احساس مهر و عطوفت بیشتری نسبت به پدرم می‌کردم، قساوت و بی‌رحمی‌هایی رو شدند که بیزاری‌ام از القاعده و کار و نتیجه یک عمر زندگی پدرم را تا ابد محکم و استوار کرد.
سعیده افضلی
ما بچه مسلمان‌ها عمرمان را در این ترس که اتفاقی دست به فعل ممنوعه‌ای بزنیم سر می‌کردیم.
نرگس

حجم

۵۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۵۱۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد