بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند اثر فردریک بکمن

بریده‌هایی از کتاب تمام چیزهایی که پسر کوچولوی من باید درباره‌ی دنیا بداند

نویسنده:فردریک بکمن
امتیاز:
۳.۱از ۵۴ رأی
۳٫۱
(۵۴)
همراهِ «پدر شدن» هیچ دفترچهٔ راهنمایی وجود نداشت
Mesoul
هرگز اجازه نده آن کسی شرایط مردانگی را به تو دیکته کند که باور دارد مردانگی با تمایلات جنسی در ارتباط است.
Mesoul
در تمام عمرم، تابه‌حال به هیچ منویی از این دید نگاه نکرده‌ام که کدام غذا خوشمزه‌ترین است. همیشه به این فکر کرده‌ام که حجم کدام غذا از همه بیشتر است
نازبانو
این لطف را در حقم بکن و با من فرق داشته باش. دهانت را هیچ‌وقت نبند. هیچ‌وقت کنار نایست. نگاهت را برنگردان. متقابلاً کتک نزن، فقط چون می‌توانی. هیچ‌وقت مهربانی را با ضعف اشتباه نگیر. هرگز آدمی نباش که در یک شرکت تبلیغاتی با پنجره‌های پانوراما بایستد و معتقد باشد «خیلی مهربان» نوعی اهانت است.
نازبانو
اگر به‌نظرت سخت‌گیر می‌آیم، یا باعث خجالتت هستم، اگر عادل نیستم، آن وقت از تو می‌خواهم به آن روز فکر کنی: روزی که به من نمی‌گفتی سویچ لعنتی‌ام را کجا پنهان کرده‌ای. و لطفاً به یاد بیاور که خودت شروع کردی!
fatemeh
وقتی بزرگ‌تر شدی، برایت ماجرای اولین مدفوعت را تعریف خواهم کرد. مدفوع نخستین. تمام نوزادان در اولین روزی که به‌دنیا می‌آیند، این کار را می‌کنند. این مدفوع سیاه پَرکلاغی است. انگار خود شیطان مدفوع کرده باشد، و این شوخی نیست.
سیّد جواد
هیچ‌وقت مهربانی را با ضعف اشتباه نگیر.
(:Ne´gar:)
بعضی روزها فکر می‌کنم یک نفر تمام قاصدک‌های موجود در دنیا را فوت کرده، فقط برای اینکه داشتن تو را آرزو کند.
azar
او کسی بود که وقتی به دفتر کارش زنگ زدم و به او گفتم که توانسته‌ام برای اولین‌بار تنها وارد وان حمام شوم، طوری شادی کرد که انگار من در مسابقهٔ فینال جام‌جهانی، گل سرنوشت‌ساز را به ثمر رسانده‌ام.
نازبانو
بله، بابا می‌بیند که در جست‌وجوی زرافهٔ پلاستیکی‌ات هستی. بابا می‌داند که تو عاشق آن هستی. همان که وقتی دکمهٔ پشتش را فشار می‌دهی، می‌تواند بامزه برقصد و هم‌زمان «Oh my darling» را بخواند؛ آزاردهنده و بلند. یا هربار که آدم آن را با پا لمس کند. مثل همین یک ربع پیش که تازه موفق شده بودم تو را پس از هفت ساعت مبارزهٔ نفس‌گیر در رشتهٔ هنرهای ترکیبی رزمی در آپارتمان لعنتی‌مان برای خواب به تختخوابت ببرم و فقط می‌خواستم چراغ را خاموش کنم و از اتاق‌نشیمن به اتاق‌خواب بروم. و این آشغال روی زمین بود. و من روی آن سکندری خوردم. و تو با بلندشدن صدای موسیقی از خواب بیدار شدی، در تختخواب صاف نشستی و فریاد کشیدی: «رافه!!!» بابا می‌داند که تو زرافه را دوست داری.
نازبانو

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان