بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختر کشیش | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

بریده‌هایی از کتاب دختر کشیش

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۲از ۱۴ رأی
۴٫۲
(۱۴)
«خیلی خوبه که آدم بعضی مواقع تنها باشه، چون همه‌ی انسان‌ها بعضی‌وقت‌ها نیاز دارند که تنها باشند.»
بابایِ نهال
هرچه زمان می‌گذشت او با جایگاه خود بیشتر کنار می‌آمد و همه‌ی اندیشه‌های خود را در مورد دیروز یا فردا که همان گذشته و آینده را شامل می‌شود، رها کرده بود. این تأثیری طبیعی بود که مزرعه رازک روی او گذاشته بود. این سبک زندگی میزان آگاهی افراد را نسبت به گذران زمان محدود می‌کرد.
دکتر بی مریض
وقتی دوروتی به سهل‌الوصولی شغل خود و سختی‌ای که یک هفته‌ی کامل برای پیدا کردن شغل مستخدمی با فاصله‌ی سه هفته قبل فکر می‌کرد، حسابی بهت‌زده می‌شد. او حالا به قدرت پر رمز و راز پول پی برده بود. درواقع این جریان او را به یاد حرف آقای واربورتون می‌انداخت که می‌گفت: «اگر در فصل سیزدهم انجیل در هر آیه به جای نیکوکاری پول به کار می‌رفت آن فصل‌ها ده برابر بیشتر از قبل معنی می‌یافت.»
Amireh
حالا نوبت به لیست افراد بدحساب می‌رسد. پدران آن‌ها تا کنون هنوز شهریه‌ی دوم ترم بچه‌های خود را نپرداخته‌اند و من نظرم این است که جهت گرفتن این پول از آن‌ها باید نامه‌ای برای وکیلم بفرستم و اصلاً برایم اهمیتی ندارد که رفتار شما با این گروه از بچه‌ها در مورد تنبیه کردنشان چگونه است. فقط به‌گونه‌ای برخورد کنید که نیازی به مراجعه به پلیس نداشته باشیم.
sunnaz
پیش از هرچیز آن‌ها باید یاد بگیرند که شورش کردن از فرمان‌برداری کردن رنج‌آورتر است.
فرشید
من خارج از کشور بودم. من اول یک مدت را در فرانسه سپری کردم، سپس به اتریش و بعد به رم رفتم و همان‌گونه که خودت مطلع هستی من همیشه از روبه‌رو شدن با هموطنان در این سفرها دوری می‌کنم، چون رفتار آن‌ها حتی در کشور خودمان هم چندش‌آور است، ولی در خارج از کشور به‌دلیل زیاد شرمنده شدن از رفتارهای آن‌ها می‌کوشم که خودم را آمریکایی بنامم.
فرشید
بچه‌ها موجوداتی ناآگاه و خودخواه و دل‌سنگ هستند که اگر هم درک کنند اهمیتی نمی‌دهند. امکان دارد شما بهترین کارها را برایشان بکنید و در سخت‌ترین شرایط هم بر اعصاب خود غلبه نمایید، ولی اگر ناچار شوید آن‌ها را مورد آزار قرار دهید، بدون این‌که از خودشان بپرسند که مقصر هستند یا نه از شما بیزار می‌شوند.
فرشید
حال نسبت به احکام الهی جدید و باارزش و مهم به درکی بیشتر و عمیق‌تر رسیده بود که بر ده فرمان موسی فرمان جدیدی اضافه شده و آن یازدهمین فرمان عبارت بود از: "تو نباید شغل خودت را از دست بدهی."
فرشید

حجم

۳۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۳۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد