بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختر کشیش | طاقچه
کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

بریده‌هایی از کتاب دختر کشیش

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۲از ۱۴ رأی
۴٫۲
(۱۴)
زندگی و مرگ هر انسان فقط یک نت است از ارکستر ابدیت که برای سرگرمی خداوند نواخته می‌شود و تصور کن که اگر از این آهنگ لذت نبری چه اتفاقی خواهد افتاد؟»
farshaD
زندگی و مرگ هر انسان فقط یک نت است از ارکستر ابدیت که برای سرگرمی خداوند نواخته می‌شود و تصور کن که اگر از این آهنگ لذت نبری چه اتفاقی خواهد افتاد؟»
دکتر بی مریض
چیزی‌که شما اسمش را پیشرفت فکری بچه‌ها می‌گذارید، نه در اینجا و نه در هیچ جای انگلیس معنایی ندارد. من فقط به دنبال شهریه هستم، نه پیشرفت فکری آن‌ها، چون این حرف‌ها فقط شعار هستند، نه چیز دیگر.
دکتر بی مریض
زمانی‌که مغز انسان خیلی تحت‌فشار قرار می‌گیرد، جهت رها شدن به دنبال راهکارهای عجیب و غریبی می‌باشد.
پویا پانا
خانم دوروتی، آیا بهترین راه رسیدن به بهشت این نیست که در این دنیا در فقر به‌سر ببریم و در آن دنیا غنی از نعمت‌های بهشتی شویم؟
دکتر بی مریض
دوروتی به سختی قادر بود درک کند که چگونه همه‌ی این کارها این‌قدر سریع انجام شد و درحالی‌که نیمه‌ی سال مدرسه رفتن بود برای آدم غریبه‌ای مثل او که تجربه‌ای هم نداشت، شغل معلمی مهیا شد. البته او نمی‌دانست که یک رشوه پنج پوندی به‌عنوان پاداش می‌تواند همه‌ی ضوابط و مقررات را دگرگون نماید.
دکتر بی مریض
"شهریه چیزی است که من آن را جستجو می‌کنم." این شعاری بود که در حقیقت باید بر سردر همه‌ی مدرسه‌های خصوصی انگلستان حک گردد.
دکتر بی مریض
وقتی دوروتی به سهل‌الوصولی شغل خود و سختی‌ای که یک هفته‌ی کامل برای پیدا کردن شغل مستخدمی با فاصله‌ی سه هفته قبل فکر می‌کرد، حسابی بهت‌زده می‌شد. او حالا به قدرت پر رمز و راز پول پی برده بود. درواقع این جریان او را به یاد حرف آقای واربورتون می‌انداخت که می‌گفت: «اگر در فصل سیزدهم انجیل در هر آیه به جای نیکوکاری پول به کار می‌رفت آن فصل‌ها ده برابر بیشتر از قبل معنی می‌یافت.»
دکتر بی مریض
او به ماهیت زندگی فکر کرد. از رحم مادر متولد می‌شوی و به مدت شصت الی هفتاد سال در این دنیا زندگی می‌کنی و بعد هم از این دنیا می‌روی و پوسیده می‌شوی و نابود می‌گردی و در بخش بخش زندگی‌ات اگر هدف مشخصی نباشد تاریکی و غم و اندوه زندگی‌ات را فرا می‌گیرد که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را بیان نمود، ولی می‌توانی آن را مثل یک درد جسمی که باعث به‌درد آمدن قلبت می‌شود حس کنی. زندگی اگر به گور ختم شود دردناک است. احتیاجی نیست که در این‌باره بحث کنیم. فقط کافی است زندگی را همان‌گونه که هست ببینی و در موردش بیندیشی. با همه‌ی ویژگی‌هایش و بعد تصور کن که در هستی هدفی نیست به جز مرگ. یقینا افرادی که به شکلی استثنایی سعادتمند هستند می‌توانند بی‌آنکه خم به ابرو بیاورند با این تصویر وحشتناک مواجه شوند.
farshaD
دنیا از نظر او خیلی حقیر و پست بود. و به یاد آورد که همیشه در چنین روزی که بهار بود خداوند را چطور به‌خاطر آسمان آبی و روئیدن اولین گل‌ها سپاس می‌گفت و اکنون انگار خدایی نبود تا بخواهد شکرش را به‌جا بیاورد و هیچ‌چیز، نه گل‌ها و نه سنگ‌ها و نه گیاهان جهان دیگر هرگز مثل گذشته در نظرش جلوه‌گر نبود.
farshaD

حجم

۳۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۳۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد