بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب غمگین مباش | طاقچه
کتاب غمگین مباش اثر عاید قرنی

بریده‌هایی از کتاب غمگین مباش

نویسنده:عاید قرنی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأی
۳٫۵
(۴)
هرگاه خود را تنبل می‌یابید، آماده‌ی افسردگی و دلتنگی باشید، زیرا تنبلی، ذهن شما را به گشت و گذار بیهوده در گذشته و آینده می‌برد و از حقایق کنونی غافل می‌سازد
حکیمی
«زندگی به‌اندازه‌ی کافی کوتاه است، پس آن را با صرف وقتتان روی مشاجرات بیهوده، کوتاه‌تر نکنید.»
حکیمی
پس تا زمانی که ساکن این کره‌ی خاکی هستید، انتظار توهین، انتقاد و سرکوفت از دیگران را داشته باشید
Sajjad Nikmoradi
«برای هر مشکلی یا درمانی وجود دارد یا ندارد. اگر دارد آن را بیاب و اگر ندارد، بیهوده وقت خود را تلف نکن و حرص و جوش نخور.»
حکیمی
حضرت موسی از خدا خواست که او را از زخم‌زبان مردم در امان بدارد. خداوند فرمود: «من خود از این لحاظ مصون نیستم. آن‌ها را خلق نموده و روزی می‌رسانم؛ اما به من کفر می‌ورزند.»
حکیمی
حفظ تعادل بین عشق و نفرت که از زبان مبارک پیامبر اسلام (ص) جاری شده است، گوش بسپارید: «در عشق‌ورزی به کسی که محبوب شماست، میانه‌روی را رعایت کنید، زیرا ممکن است روزی بیاید که نفرت جایگزین آن شود. همچنین در نفرت از دیگران نیز میانه‌رو باشید، چه‌بسا روزی برسد که انزجار به عشق تبدیل شود.»
Sajjad Nikmoradi
میزان آرامش و شادمانی شما با میزان یاد و ذکر پروردگار ارتباط مستقیم دارد.
درتکاپو...
نعمت بینایی و شنوایی خود را با انبوهی از طلا به وزن کوه اُحُد تعویض کنید؟ یا توان تکلم خود را با قصری بزرگ مبادله نمایید؟ شما مرهون این همه لطف و مرحمت قرار گرفته‌اید و هنوز نشان می‌دهید که به جهل و ناآگاهی دچار هستید و با وجود نان گرم، آب خنک، خواب آسوده و شیرین و صحت جسمی و روحی، هنوز هم ناامید و افسرده به‌نظر می‌رسید؛ زیرا همواره به نداشته‌هایتان فکر می‌کنید و از داشته‌هایتان غافل و نسبت به آن‌ها ناسپاس هستید.
مژده
اگر براساس انگیزه‌های احمقانه، با دیگران بیامیزید، ثبات و سکون ذهن خود را به‌خطر می‌اندازید، زیرا این‌گونه افراد زیان‌کار در هدر دادن اوقات شما تخصص دارند و در دروغ‌پراکنی، استاد هستند!
حکیمی
«در این جهان نیز بهشتی وجود دارد که اگر کسی نتواند وارد آن شود، به بهشت جاودانه‌ی آخرت نیز راه نخواهد یافت.»
Sajjad Nikmoradi

حجم

۵۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۵۰۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد