بریده‌های کتاب همه‌جا آتش‌های خُرد
کتاب همه‌جا آتش‌های خُرد اثر سلست اینگ

کتاب همه‌جا آتش‌های خُرد

۳٫۸
(۶۶)
شاید هم به‌خاطر برف بود.
آلیس در سرزمین نجایب
در عمرش یاد گرفته بود که احساسات ممکن است مانند آتش خطرناک باشد. ممکن است خیلی راحت از کنترل آدم خارج شود. ممکن است از فراز دیوارها و پرچین‌ها رد شود. جرقه مانند کک می‌پرد و سریع همه‌جا را می‌گیرد.
fahime
آزارتون می‌ده، نه؟ گمونم نمی‌تونین تصور کنین چرا یه نفر زندگی متفاوتی از شما رو انتخاب می‌کنه. چرا یه نفر چیزی رو غیر از یه خونۀ بزرگ با یه حیاط بزرگ و ماشین و کار اداری انتخاب می‌کنه. چرا یه نفر چیزی متفاوت از اونی که شما انتخاب کردین انتخاب می‌کنه.
fahime
میا در تمام آن سال‌های خانه‌به‌دوشی یک قانون را رعایت کرده بود: وابسته نشو. به هیچ‌جایی، به هیچ آپارتمانی، به هیچ‌چیزی. به هیچ‌کسی.
raha
دنیا همین است اما چقدر سخت است؛ بغل‌کردن‌های هرازگاهی، سری که یک لحظه روی شانه‌هایت خم می‌شود، ولی آنچه آدم می‌خواهد چیزی بیش از یک فشاردادن و محکم بغل‌کردن ساده است، باید طوری باشد که اصلاً نشود آدم را جدا کرد. مثل این است که تمرین کنی فقط با بوی سیب زنده بمانی، درحالی‌که احتیاج داری آن را گاز بزنی و ببلعی؛ با هسته و دانه‌هایش.
raha
بعضی‌وقت‌ها باید همه‌چی رو خاکستر کنی و از اول شروع کنی. بعدش خاک غنی‌تر می‌شه و چیزهای تازه درمی‌آد. آدم‌ها هم همین‌طورن. از نو شروع می‌کنن. یه راهی پیدا می‌کنن.
raha
متوجه شده بود همه‌چیز می‌تواند به‌صورتی جادویی تغییر شکل دهد. حتی دو تخته سنگی که در حیاط‌خلوت بود گاهی زیر نور آفتاب صبح نقره‌ای می‌شد. در کتابی که می‌خواند، هر رودخانه‌ای می‌توانست خدای رود باشد و هر درختی یک پری در هیئت گیاه؛ هر پیرزنی یک ساحره قدرتمند بود و هر سنگ‌ریزه‌ای یک روح طلسم‌شده. همه‌چیز احتمال تغییر شکل داشت و معنای حقیقی هنر از نظرش همین بود.
raha
«بیشتر وقت‌ها باید یه فرصت دیگه به آدم‌ها داد. خیلی‌وقت‌ها کارهایی می‌کنیم که کمابیش بعدش پشیمون می‌شیم. اون وقت باید همیشه اونها رو با خودت حمل کنی.»
raha
مسئله این است که تعریف مادر بودن چیست؟ آیا مادر بودن صرفاً امری زیستی است یا عشق را هم شامل می‌شود.
Tina
میا یک لحظه در آغوشش فشرد و بینی‌اش را داخل موهای او کرد. هر بار که این کار را می‌کرد از اینکه پرل همان بوی همیشگی را می‌دهد خیالش راحت می‌شد. میا ناگهان فکر کرد پرل بوی خانه می‌دهد، گویی خانه هیچ‌گاه نه یک مکان بلکه همین بچه بوده که همیشه با خودش حمل می‌کرده.
kahat

حجم

۳۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۳۱۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد