بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم اثر ابراهیم یزدی

بریده‌هایی از کتاب تأمّلاتی در آیات مبارکه‌ قرآن کریم

انتشارات:انتشارات قلم
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأی
۵٫۰
(۴)
اگرچه فرهنگ بنی‌اسرائیل یک فرهنگ قومی توحیدی بوده امّا ایده‌آل‌های آن‌ها همان ایده‌آل‌های مصریان بوده است و آن را تمدّن می‌دانستند تا جایی که حتّی وقتی از اسارت فرعون نجات پیدا می‌کنند، هنوز فکر می‌کردند که برای مدنیت خود باید گوساله‌ای داشته باشند و بپرستند.
Sajjad Nikmoradi
همه باید خیلی مواظب رفتارهایمان باشیم. خیال نکنیم چون نمازخوان و روزه‌گیر هستیم، بلیط مجّانی ورود به بهشت را داریم. حتّی موسی با آن‌همه توجّهات، با یک لحظه غفلت، مرتکب قتل می‌شود.
Sajjad Nikmoradi
تأثیری که یک داستان خوب بر اذهان می‌گذارد، هیچ وعظ و خطابه یا مقاله‌ی روان‌شناسی استادانه‌ای نمی‌گذارد.
Sajjad Nikmoradi
بخش اعظم تورات، تاریخ بنی‌اسرائیل است نه وحی الهی. یهودیان در مورد مطالب آن با هم اختلاف نظر دارند. در مورد انجیل نیز همین معنا وجود دارد. قرآن، به عنوان وحی الهی و یک سند مرجعِ «فرقان» است، یعنی حقّ و باطل را از هم متمایز و روشن می‌سازد و این روشنگری، تجلّی هدایت و رحمت خداوند است برای آن‌ها که آن را باور داشته باشند
سیّد جواد
آب جیحون را اگر نتوان کشید هم ز قدر تشنگی نتوان برید
دختر دریا
بعضی دوستان دانش‌جوی ایرانی تا وارد جلسات مسجد می‌شوند از حال می‌روند. عادت نکرده‌اند. حتمآ باید در اتاق‌های دربسته باشند که دود سیگار و حشیشی که می‌کشند، فضای خفه‌کننده‌ای درست کرده باشد؛ حتمآ باید جلسات متشنّج باشد تا جلسه گرم بشود. یک‌بار هم که می‌آیند به جلسات اسلامی، هوای معطّر و آرام این جلسات به مزاجشان نمی‌سازد و غش می‌کنند.
سیّد جواد
مرد کارگر در بازار عطّاران از بوی عطرها غش کرد. مردم دورش جمع شدند، هرکاری می‌کردند به هوش نمی‌آمد. مردی که از آن‌جا رد می‌شد و او را می‌شناخت و می‌دانست که او در کارخانه‌ی دبّاغی کار می‌کند، قطعه‌ای از آن چرم‌های گندیده‌ی دبّاغ‌خانه را خواست. آوردند و گذاشت جلوی بینی‌اش و مرد به هوش آمد. آدم‌هایی که به فضای متعفّن و کثیفی عادت کرده‌اند، نمی‌توانند هوای معطّر روابط سالم را تنفّس کند.
سیّد جواد
(و إنَّ رَبَّکَ لَذُو فضلٍ عَلَی النّاسِ و لکنَّ أکثَرَهُمْ لایشْکرونَ.)
دختر دریا
هم‌جنس‌بازی در میان مردان قوم لوط رایج بود.
سیّد جواد
حق، فراتر از آدم‌ها و فراتر از گروه‌ها و احزاب است. انسان حق‌پذیر ذهنی پویا و سیال دارد و اگر با سخن حقّ جدیدی روبه‌رو شود، رو برنمی‌گرداند.
Sajjad Nikmoradi

حجم

۵۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۵۸۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان