بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب نهم: جامعه و فرهنگ ۱) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب نهم: جامعه و فرهنگ ۱) اثر جمال‌الدین دین‌پرور

بریده‌هایی از کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب نهم: جامعه و فرهنگ ۱)

۵٫۰
(۳)
امام (ع) فرمود: هر که سر نیزه خشم خود را بخاطر خدا تیز کند، در نابود کردن سخت‌ترین باطلها توانا بود. (حکمت ۱۶۵).
haji
زیادی شمارتان هیچ دردی را دوا نکند در حالی که دلهاتان پراکنده و از هم دور است.
Dexter
آیا می‌دانید چرا شمایان نهی از منکر نمی‌کنید و برادرتان را از عیبی که دارد باز نمی‌دارید برای اینکه خود گرفتار همان عیبید و می‌ترسید که شما را از آن باز دارند.
Dexter
.بهوش باشید خطها و مکتبها شما را به کجا برند و در کدام تاریکزاری سرگردان کنند و با دروغ، فریب دهند هیچ دانید شما را از کجا آورند و به کجا باز گردانند.
Dexter
روزگار فتنه زمانی است که تنها ایمان دار گمنام نجات یابد، اگر در صحنه آید، شناخته نشود و اگر حاضر نشود، نبود او احساس نگردد. آنان چراغهای هدایت و نشانه‌های راه در شب‌اند. سخن‌چینی نکنند، و حریم جامعه را با شرّ و فساد ندرند، و از شایعه پراکنی و بدگویی دوری کنند. خداوند درهای رحمت خویش را بر آنها بگشاید و سختی خشمش را از آنان برطرف سازد...
Dexter
.بی‌تردید شیطان راههای خود را برایتان هموار ساخته است و می‌خواهد پیوند دینتان را کم کم بگسلد و اجتماعتان را بپراکنَد و آنگاه درِ فتنه را بگشاید. پس به وسوسه‌ها و توطئه‌های او پشت کنید و به نصیحت‌گران روی آورید و نیک بیندیشید و آن را دریابید...
Dexter
خداوند پشت جبّاران روزگار را نشکند مگر پس از مهلتها و آسودگیها؛ نیز هیچ قدرت و قوّتی به ملّتی نرسد مگر پس از تحمّل سختی‌ها و بلاها.
Dexter
پس اگر باطل در حق نیامیزد و چهره زیبای آن را مکدّر نسازد، ترسی بر حق‌جویان نباشد، و نیز اگر حق از توطئه باطل برهد و بی‌پرده ظاهر شود، زبان دروغ پرداز دشمنان بسته شود. ولی هنر دشمن این است که مشتی از این و مشتی از آن برگیرد و درهم سازد، و در چنین موقعیتی است که شیطان بر دوستانش چیره گردد. امّا آنان که از پیش در پرتو هدایت و لطف الهی بوده‌اند، نجات یابند.
Dexter
ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشترین مردم آن، بی‌وفایی و فریب کاری را زیرکی دانند و نادانان هم کار آنان را زرنگی خوانند.
Dexter
آری، نام نیک و ذکر خیر آدمی در بین مردم که خدا برای او قرار می‌دهد، از مالی که به ارث می‌گذارد، بهتر است...‌
Dexter

حجم

۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
۶۲۵
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد