بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان اثر جمال‌الدین دین‌پرور

بریده‌هایی از کتاب پندهای‌ کوتاه از نهج البلاغه برای جوانان

۴٫۵
(۱۳)
انسان‌های دین‌دار بیش از آن‌که به فکر خود و انجام امور زندگی شخصی خویش باشند، در فکر راحتی و آسایش دیگران هستند و از دست و زبان، قلم و قدم و فکرشان خیر و خوبی، مهربانی و صداقت می‌بارد، آنها بنده شکم و شهوت نبوده و ثروت اندوزی و سودجویی عامل حرکت و ارتباطشان نیست، بلکه هدف اصلی و اولّی آنان خدمت و گره گشایی است، و در پرتو این تفکر و عمل است که به اوج مقام معنوی و ایمانی دست می‌یابند.
مهدی فیروزان
فارغ‌التحصیل شدن، در منطق اسلام نیست.
Aysan
مؤمن باتقوی نه یک کار خوب و نه گه‌گاه دست به کارهای خوب می‌زند. بلکه به‌طور کلی همه کارهای او خیر و خوب است. ولی نکته مهم آنست که مؤمن به کارهای خیر و خوب مغرور نمی‌شود و خود را برتر و بهتر از دیگران نمی‌بیند.
مادربزرگ علی💝
نیایش حضور است نه مراسم
Aysan
شخصیت انسان در زیر زبانش نهفته است (المرء مخبوء تحت لسانه)
Aysan
امام (ع) به فرزندش «محمد حنفیه» فرمود: یا بُنَی إِنِّی أَخَافُ عَلَیک الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللهِ مِنْه پسر جان، من برتو از تهی‌دستی و نداری ترسانم، پس از آن به خدا پناه آور که فقر و تهی‌دستی از دین بکاهد، و خرد را پریشان کند، و دشمنی آفریند.
Aysan
ولا تستوی الحسنة و لا سئیة ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی َبینِک و بینة عداوة کاّنه ولی حمیم هرگز نیکی و بدی یکسان نیست، بدی را با نیکی دفع کن. ناگاه خواهی دید همان کس که میان تو و او دشمنی است گویی دوستی کریم و صمیمی است.
Aysan
اطلبوا العلم من المهد الی اللحد زگهواره تا گور دانش بجوی.
Aysan
اگر می‌خواستم راهش را می‌دانستم که چگونه به عسل ناب، مغز گندم و بافته‌های ابریشمین دست یابم امّا چه دور است که هوای نفس بر علی (ع) چیره شود و شکمبارگی او را بر سر سفره رنگین نشاند... در حالی که شاید در «حجاز» یا «یمامه» کسی باشد که خواب قرص نانی را هم نبیند.
Aysan
صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند بر اثر صبر، نوبت ظفر آید
مادربزرگ علی💝

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
تومان