بریده‌های کتاب جادوی فکر بزرگ
کتاب جادوی فکر بزرگ اثر مهین خالصی

کتاب جادوی فکر بزرگ

۴٫۰
(۱۰۴)
از صحبت کردن راجع به حال خود امتناع کنید. هرچه بیشتر راجع به یک بیماری صحبت کنید، حتی سرماخوردگی، به ظاهر بدتر می‌شود. حرف زدن راجع به بدحالی مثل ریختن کود پای علف هرز است.
ــسیّدحجّتـــ
قاعده: به یاد داشته باشید که ظاهر انسان «حرف می‌زند»، پس مواظب باشید که حرف‌های مثبت درباره‌ی شما بزند. هیچ وقت از خانه بیرون نروید مگر این‌که خاطرجمع باشید ظاهرتان مثل شخصی است که دوست دارید باشید.
Mehran
یک‌بار شنیدم مربی چترباز جوانی توضیح می‌دهد: «پریدن درواقع خیلی بد نیست. این منتظر پریدن بودن است که آدم را عصبانی می‌کند.
ــسیّدحجّتـــ
امروز این کار را بکنید: کاری را که کوچک‌ترین علاقه‌ای به انجام دادن آن ندارید انتخاب کنید. آن‌گاه، بدون این‌که به خود اجازه بدهید به آن فکر کنید یا از آن وحشت کنید، انجامش دهید. این مؤثرترین شیوه‌ی انجام دادن کارهای عادی و روزمره است.
Mehran
مَثَلی قدیمی هست که ارزش بارها تکرار کردن را دارد: «من از این‌که کفش‌هایم کهنه بودند غصه می‌خوردم تا این‌که مردی را دیدم که پا نداشت.»
ــسیّدحجّتـــ
عامل مهم در رسیدن به خواسته‌ها، تفکر مثبت نسبت به خودتان است. تنها منبع واقعی که مردم برای قضاوت کردن درخصوص توانایی‌های شما دارند اعمال شماست. اعمال شما را نیز افکارتان کنترل می‌کند. شما همانی هستید که فکر می‌کنید هستید.
Mehran
به قول دکتر جرج ای. بورچ. از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تولان و متخصص در بررسی طول عمر بشر، عوامل زیادی طول عمر شما را مشخص خواهند کرد؛ از جمله، وزن، وراثت، رژیم غذایی، تنش روانی، و عادات شخصی. لیکن دکتر بورچ می‌گوید: «سریع‌ترین راه به سوی انتهای زندگی، بازنشستگی و بیکاری است. هر انسانی برای ادامه‌ی حیات باید یک دلبستگی در زندگی داشته باشد.»
ــسیّدحجّتـــ
ظرفیت، امری ذهنی است. این‌که انسان بتواند چه مقدار کار انجام دهد بستگی به مقدار کاری دارد که فکر می‌کند می‌تواند انجام دهد. وقتی به‌راستی معتقد باشید می‌توانید بیشتر کار کنید، ذهن شما خلاقانه فکر می‌کند و راه را به شما نشان می‌دهد.
Mehran
نکته‌ی اخلاقی: خودستایی نشاط‌انگیز را تمرین کنید. خودتنبیهی تحقیرکننده را هرگز تمرین نکنید.
Mehran
افرادی که به سانتیمتر مربع خانه‌ی شما و وسایلی که دارید یا ندارید اهمیت می‌دهند نه به عقاید شما و گفتگو با شما، مستعد کوچک‌بینی‌اند. از محیط روانی خود محافظت کنید. دوستانی انتخاب کنید که به مسایل مهم علاقه‌مند باشند، دوستانی که به‌راستی دوست داشته باشند موفقیت شما را ببینند. دوستانی پیدا کنید که برنامه‌ها و آرمان‌های شما را تشویق کنند.
Mehran

حجم

۴۴۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۴۴۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴۷صفحه بعد