بریده‌های کتاب مرگ تصادفی یک آنارشیست
کتاب مرگ تصادفی یک آنارشیست اثر داریو فو

کتاب مرگ تصادفی یک آنارشیست

نویسنده:داریو فو
امتیاز:
۴.۱از ۱۵ رأیخواندن نظرات
شما دیوونه‌اید؟ دیوانه: بله، کی به شما اونو گفته؟
رها
اون‌ها خواهان انقلابند و ما بهشون اصلاحات تحویل می‌دیم. اون‌قدر هم تحویلشون می‌دیم که انقلاب رو فراموش کنن. در اصلاحات غرقشون می‌کنیم. یا بهتر بگم که غرقشون می‌کنیم در وعده‌های اصلاحات. چون حتی اون چیزی رو هم که می‌گیم هیچ‌وقت بهشون نمی‌دیم.
Hosein
اهداف تغییر می‌کنند. این سیاسته که تصمیم می‌گیره.
Hepatitis G
طبقاتی وجود نداره، یا اینکه اگر هم هست خیلی هم چشمگیر نیست. اون‌ها خواهان انقلابند و ما بهشون اصلاحات تحویل می‌دیم. اون‌قدر هم تحویلشون می‌دیم که انقلاب رو فراموش کنن. در اصلاحات غرقشون می‌کنیم. یا بهتر بگم که غرقشون می‌کنیم در وعده‌های اصلاحات. چون حتی اون چیزی رو هم که می‌گیم هیچ‌وقت بهشون نمی‌دیم.
Anjidani
دیوانه: یه گفته‌ی قدیمی هست از انگلیسی‌ها که می‌گن: «ارباب میاد سگ‌هاشو علیه روستاییان تحریک می‌کنه. وقتی روستاییان نزد شاه می‌رن و از او شکایت می‌کنن، ارباب به‌خاطر اینکه کارشو تبرئه کنه، سگ‌هاشو می‌کشه.»
Hepatitis G
«در لحظات تاریک، آوازهای ما هم درباره‌ی تاریکی‌ها خواهد بود. اما زمان روشنایی هم خواهد رسید.» ولی دچار توهم نشویم، زیرا گستاخی و وحشیگری قدرت را باز هم خواهیم دید؛ قدرتی که به لباس جدید و نقابی دیگر درخواهد آمد.
Mary gholami
باندیو می‌گه جنون آنی شکلی از اضطراب و دلشوره است و به‌سراغ افرادی که از لحاظ روانی سالم هستند هم خواهد آمد. چنانچه این اضطراب و دلشوره، با خشونت تحریک بشه تبدیل به اضطراب مأیوسانه می‌شه که کار به جنون آنی می‌کشه.
علیرضا
دیوانه: یعنی چی «صبر کنم»؟ منتظر چی هستید؟ می‌خواید روی این کره‌ی زمین مزخرف چه کار کنید؟ به این می‌گن زندگی؟ دنیای لعنتی، حکومت لعنتی... همه‌چی لعنتی! بیندازیم خودمونو پایین
Hana
مردم گفتند: «بله، فساد هست ولی افشا می‌شه.» ولی ما در اینجا، در میان فساد شنا می‌کنیم و هرازگاهی از آبی که توش شناوریم، می‌خوریم و هیچ‌کس هم نمیاد واسه ما تعریف کنه که این آب چه مزه‌ای داره! مسئله‌ی ما اینه که کسی توجه نمی‌کنه!
AmirHossein
این‌طور به‌نظر میاد که اگه در جامعه فساد نباشد، باید یه‌جورهایی به‌وجود آوردش و ساختش، چون این یه‌وسیله‌ی بسیار فوق‌العاده‌ایه که می‌تونه قدرت رو نگه‌داره و در ضمن یه نوع تخلیه‌ی روحیه برای مخالفین.
AmirHossein

حجم

۲۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳,۴۹۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد