بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عربی را نمی‌فهمم | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب عربی را نمی‌فهمم اثر ریحانه پورشجاعی

بریده‌هایی از کتاب عربی را نمی‌فهمم

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأی
۴٫۶
(۵)
قواعد را از کم شروع کنید. همان مقدار کم را در متن به کار ببرید و هر زمان که نیاز پیدا کردید به سراغ یادگیری قواعد بیشتر بروید.
kerfani
در این بخش از کتاب، حداقل قواعد لازم برای درک متون عربی را آورده‌ام.
kerfani
شما نیاز ندارید در همان ابتدا و زمانی که هنوز خیلی با زبان عربی آشنایی ندارید، تمام موارد و حالات استثنائی زبانی را حفظ کنید.
kerfani
قبل از هر چیزی باید بدانیم هدفمان از خواندن یک متن عربی چیست؟ آیا می‌خواهیم به یک درک معنای کلی از متن دست پیدا کنیم؟ و یا این که می‌خواهیم آن را ترجمه کنیم؟
kerfani
پس از آگاهی باید به مغزمان این اطمینان خاطر را بدهیم که بعد از ۹۰ دقیقه مطالعه زبان عربی به آن استراحت خواهیم داد و اجازه خواهیم داد تا مغز پستاندار و مغز خزنده‌امان هم کمی تفریح کنند و یک کار مورد علاقه خود را انجام بدهند. مثلا به گلدان‌ها آب خواهیم داد و یا برنامه سرگرم‌کننده‌ای را خواهیم دید و یا هر کاری که برایمان لذت‌بخش باشد.
kerfani
با دعوای مغزهای سه‌گانه چکار کنیم؟ خب، اکنون می‌دانید که وقتی می‌خواهید بروید سر وقت کتاب عربی چه درگیری‌هایی در سرتان به وجود می‌آید. الان که متوجه شدید ذهن ما از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و هر کدام خواست‌های مختلفی دارد، نیمی از راه را رفته‌اید و همین خودآگاهی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر و راحت‌تر با آن چه در ذهنتان روی می‌دهد، روبرو شوید.
kerfani
کامل بودن قواعد عربی این تصور نادرست را در بسیاری از ما به وجود آورده است که برای فهم متون عربی باید قواعد این زبان را کامل خواند و از هیچ نکته و تبصره‌ای نگذشت. بگذارید آب پاکی را روی دست همه بریزم. شما با خواندن و حفظ کردن قواعد قادر به درک فهم متون عربی نخواهید شد! شما برای درک متون عربی به تعداد کم و محدودی قواعد نیاز دارید!
kerfani
زبان عربی معاصر و حتی متون عربی نوشته‌شده در دوره‌های مختلف تاریخی همه و همه نوشته دست بشر هستند. اگر یک متن توسط یک انسان نوشته شده باشد، طبیعتا توسط یک انسان دیگر هم قابل فهم خواهد بود.
kerfani
گاهی اوقات نیز ما به دلیل دست کم گرفتن دانش و اطلاعاتی که داریم در فهم متون عربی دچار مشکل می‌شویم. چون فکر می‌کنیم زبان عربی بسیار سخت است و هر کسی نمی‌تواند آن را درک کند.
kerfani
در این کتاب با ساختارهای مهم زبان عربی آشنا می‌شویم و با عبور از این مرحله، فهم و درک متون زبان عربی برایمان بسیار بسیار آسان‌تر از پیش خواهد شد.
kerfani

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۳۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۳,۶۰۰
تومان