بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب به خود عشق بورزید | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب به خود عشق بورزید اثر پیر پردرواند

بریده‌هایی از کتاب به خود عشق بورزید

ویراستار:باران گلستانه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأی
۴٫۰
(۶)
آیا نمی‌خواهید برای خود این کادوی برین و متعالی را قائل شوید؟ یعنی وفادار بودن به خود، به راه خود، به ارزش‌ها و نقطه نظرهای خود، بدون هیچ ستیزه‌جویی و با یک نیروی آرام و آسوده، با فروتنی و تواضع بدون این‌که خود را متمایز و متفاوت از دیگران بدانید و یا بدون این‌که با نوعی متشخص‌نمایی خود، برخلاف جهت دیگران پیش روید.
مری و راه های نرفته اش
وحشتناک‌ترین چیزی که برای یک انسان می‌تواند در زندگی رُخ بدهد، از دست دادن احترامی است که باید به خود بگذارد.
فواد
شما بی‌نهایت باارزش هستید «فقط به این دلیل که وجود دارید.» شما بی‌نهایت باارزش هستید فقط به این دلیل که در دنیا بی‌همتا هستید و هرگز بر روی این کره‌ی خاکی کسی کاملاً شبیه شما وجود نخواهد داشت. شما بی‌نهایت با ارزش هستید فقط به این دلیل که هیچکس در دنیا خصوصیات و صفات شما را دارا نیست. شما ارزشی نامحدود دارید، زیرا چیزی بسیار یگانه، برای ساختن آینده‌ی این دنیا، ـ دنیایی از عدالت و انصاف که به کار همه‌ی ما می‌آیدـ به همراه دارید.
mhzm
حیرت‌انگیزترین چیز این است که بارها و بارها از افرادی می‌شنویم که می‌گویند: «خود را دوست داشتن نهایت خودخواهی است.» در حالی‌که حقیقت این است که من زمانی می‌توانم چیزی را به کسی بدهم که مالک آن باشم: اگر این ثروت و دارایی را از خودم دریغ کنم، پس هرگز نخواهم توانست آن را با دیگری تقسیم کنم.
mhzm
خود را بدون هیچ قید و شرطی دوست داشته‌باشید و همان‌گونه که هستید، قبول کنید.
sadeghi
یکی از حکیمان بزرگ، دو هزارسال پیش گفته‌است: «دوست داشته باشیم همنوع خود را، همچنان که خودمان را دوست‌داریم.»
مری و راه های نرفته اش
نداشتن یک عشق هوشمندانه و متعادل به خود، بزرگترین و اولین مشکل روان‌شناسی جامعه‌ی انسانی ما را تشکیل می‌دهد.
مری و راه های نرفته اش
هنگامی‌که از دادن عشق به خود خودداری می‌کنیم، در حد زیادی این امکان را مهیا می‌سازیم که در زندگی جذب افرادی بشویم که مثل ما تمایل به خود کوچک شمردن دارند که البته این کار هیچ کمکی به ما نخواهدکرد!
فواد
«ارزیابی شما از خودتان از همان دوران کودکی مشروط به جواب مثبتی بود که دیگران به شما می‌دادند. بدین معنا که یاد گرفته بودید که ارزش شما از بیرون و خارج شکل می‌گیرد و این اشتباه محضی بود که در تمام طول زندگی‌تان در شما ماندگار شده است. اولین قدم برای تصحیح این باور اشتباه که: ”ارزش شما بستگی به احترامی دارد که دیگران به شما می‌گذارند“، ”عشق ورزیدن به خودتان است“.» به این‌ترتیب کم کم خودتان را با بالا بردن ارزش‌تان، همان‌طور که هستید «اینجا و همین حالا»، بدون هیچ قیدوشرطی، پرورش می‌دهید. هیچ‌کسِ دیگری نمی‌تواند آن را برای شما و به جای شما انجام‌دهد. باید این تصویر غلط را از ذهنتان پاک کنید که فکر می‌کنید همان‌طور که هستید، لیاقت عشق را ندارید. شما در واقع می‌توانید با عشق ورزیدن به خودتان بی هیچ قیدوشرطی، این عشق را در خود ظاهر سازید و به‌تدریج که این کار را انجام دهید، می‌توانید در زندگی‌تان، توجه دیگرانی را که می‌توانند شما را بدون هیچ قید و شرطی دوست داشته باشند، جلب نمایید.
mhzm
نداشتن یک عشق هوشمندانه و متعادل به خود، بزرگترین و اولین مشکل روان‌شناسی جامعه‌ی انسانی ما را تشکیل می‌دهد.
mhzm

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان