بریده‌های کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)
کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟) اثر جیم کالینز

کتاب از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)

«روراست می‌گویم که نمی‌دانم این اتوبوس را به کدام سو هدایت می‌کنیم؛ اما این را می‌دانم که اگر افراد نامناسب را از اتوبوس پیاده کنیم و افراد مناسب را در صندلی‌های مناسب بنشانیم، می‌توانیم هدفی برجسته و ارزشمند برای خود تعیین کنیم.»
ح.خ
افراد کمی به زندگی عالی دست می‌یابند؛ زیرا خوب زندگی کردن راحت‌تر است
Amir Ganjkhani
یکی از مدیران از خوب به عالی گفت که بهترین استخدام‌هایی که او کرده است، به کار گماردن افرادی بوده که هیچ تجربه صنعتی یا بازرگانی نداشته‌اند. در یک مورد، او مدیری را استخدام کرده بود که در جنگ جهانی دوم، دو بار دستگیر شده و هر دو بار فرار کرده بود. او گفت: «من فکر کردم کسی که توانسته از عهده این کار دشوار برآید، از پس سخت‌ترین کارها نیز برمی‌آید.»
ح.خ
یکی از اساتید دوست‌داشتنی من تأکید می‌کرد که برترین دانشجو کسی است که سخنان استادش را تمام و کمال باور نمی‌کند و آن را بررسی و ارزیابی می‌کند. او همچنین می‌گفت: «نباید مطلبی را فقط به این دلیل که مورد پسند ما نیست، رد کنیم.» هدف من از نگارش این کتاب آن است که شما را به تفکر و تأمل وادارم
ح.خ
فصل اول: خوب دشمن عالی است آنچه مرگ را سخت می‌کند، کنجکاوی پاسخ داده نشده است. بریل مارکام شب در مسیر غرب
مهدی تمدن رستگار
رهبران سطح پنجم به بیرون از پنجره می‌نگرند تا مطلوب بودن وضعیت را به عوامل غیر از خود نسبت دهند و اگر نتوانند فرد یا رویدادی خاص را برای این منظور بیابند، آن را دست‌آورد شانس خوب تلقی می‌کنند. به همین نسبت وقتی شرایط نامطلوب است، به آینه می‌نگرند و مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند و هرگز بدشانسی را سرزنش نمی‌کنند.
ح.خ
در زندگی به هر آنچه می‌خواهید، می‌توانید دست یابید به شرط آنکه به این فکر نکنید که اعتبار دستاورد شما را به چه کسی نسبت می‌دهند.
ح.خ
عالی بودن تابع شرایط نیست، بلکه تا حد زیادی دستاورد انتخاب‌های آگاهانه و معتبر است.
مصطفی
همه شرکت‌های از خوب به عالی با الهام گرفتن از تناقض استاک‌دیل که می‌گوید: «در جهان زمینه‌ای وجود دارد که ما بتوانیم در آن بهترین باشیم و ما آن را خواهیم یافت! و باید این حقیقت ناخوشایند را بپذیریم که در بعضی زمینه‌ها نمی‌توانیم بهترین باشیم، پس خود را فریب نمی‌دهیم!» هر چند در ابتدای راه ضعیف بودند، اما موفق شدند به نوعی شناخت از مفهوم جوجه‌تیغی دست یابند.
ح.خ
«اسب نمایشی و اسب گاری؛ او بیشتر اسب نمایشی بود اما من شبیه اسب گاری بودم.»
ح.خ

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد