بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راز ذهن میلیونرها | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب راز ذهن میلیونرها اثر تی. هارو اکر

بریده‌هایی از کتاب راز ذهن میلیونرها

۴٫۳
(۸۴)
همانطور که جاش بیلینگز نویسنده‌ی بزرگ می‌گوید: "آنچه نمی‌دانیم مانع رسیدن ما به موفقیت نیست، بلکه آنچه می‌دانیم ما را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد."
فرامرز میرشکار
اگر شم اقتصادی شما برای هدف‌گیری موفقیت تنظیم نشده باشد، هرچه یاد بگیرید، هرچه به دانسته‌هایتان بیافزائید یا به هر تلاشی دست بزنید، فرق چندانی نمی‌کند، چون کاری از پیش نمی‌برید!
فرامرز میرشکار
هر وقت احساس کردید سختی‌ها و ناملایمات زندگی‌تان کم شده‌اند باید هدف‌گیری‌هایتان را ارتقاء دهید، چون هرچه بیشتر احساس آرامش کنید یعنی رشدتان کم شده است.
کاربر ۱۵۳۷۸۶۶
تکرار شاه کلید یادگیری است
mahdi eghbal
ثروتمندان می‌دانند برای رسیدن به موفقیت بایستی ترتیب زیر را رعایت کنند: باش، عمل کن، بِشو [زندگی کن، وارد عمل شو، به ثروت و موفقیت برس] فقرا و طبقه‌ی متوسط جامعه این شعار را اینگونه می‌بینند: بِشو، عمل کن، باش [به موفقیت برس، وارد عمل شو و زندگی کن]
mahdi eghbal
هارو! اگر آن‌طور که می‌خواهی موفق و ثروتمند نیستی، احتمالاً مسائلی وجود دارند که تو هنوز آنها را یاد نگرفته‌ای!" خوشبختانه من نصیحت وی را به گوش جان سپردم و از یک فردِ "همه چیز را می‌دانم" به موجودی "می‌خواهم همه چیز را یاد بگیرم" تبدیل شدم. از آن لحظه به بعد همه چیز تغییر کرد.
mahdi eghbal
ذهن شما یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌نامه نویسان تاریخ است که درباره تراژدی‌ها و فاجعه‌هایی که هرگز تاکنون اتفاق نیفتاده و احتمالاً تا ابد نیز اتفاق نخواهد افتاد، داستان‌های سریالی پر آب و تاب می‌نویسد
mahdi eghbal
عبارت پردازی، مدیتیشن و تجسم خلاق همگی ابزارهای فوق‌العاده‌ای هستند، اما تا آنجا که من می‌دانم هیچ کدام به تنهایی برای شما پول نمی‌شوند! در دنیای واقعی بایستی واقعاً "وارد عمل" شد تا به نتیجه و موفقیت رسید
mahdi eghbal
برای رسیدن به موفقیت نباید از مشکلات بگریزید، مدام تلاش نکنید از شر آن‌ها خلاص شوید، لازم نیست از سختی‌ها شانه خالی کرده یا در مقابل آن‌ها عقب‌نشینی کنید بلکه راز موفقیت این است که در رویارویی با مشکلات رشد کرده و بزرگ شوید، طوری که دیگر در مقابل هیچ مشکلی احساس حقارت نکنید.
mahdi eghbal
جاده‌ی موفقیت پر از دام‌ها و گودال‌های عمیق است و درست به همین دلیل است که اکثر مردم ترجیح می‌دهند راه‌شان را کج کنند و از مسیر دیگری بروند. آن‌ها حوصله‌ی ناامیدی، کار، مسئولیت و دردسر را ندارند. خلاصه بگویم آن‌ها از مشکلات و سختی‌ها خوششان نمی‌آید.
mahdi eghbal
در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودتان را آماده کنید، وارد عمل شوید، سپس براساس دورنمایی که از هدف ترسیم کرده‌اید استراتژی‌تان را اصلاح نمایید. آینده غیر قابل پیش‌بینی است و هرگز نمی‌توان پیشاپیش از حوادث آن باخبر شد، اگر فکر می‌کنید می‌توانید با کسب آمادگی خودتان را در مقابل بلاهای احتمالی، ایمن کنید باید بگویم که در توهم به سر می‌برید
mahdi eghbal
روش خیلی ساده است! فقط باید وارد "دالان بزرگ" شوید، هرگز نمی‌توانید پیش‌بینی کنید کدام در به سوی شما باز می‌شود. این شعار من است: "دست بکار شدن، بهتر از وقت تلف کردن و بیهودگی است." ثروتمندان همیشه برای کار پیشقدم می‌شوند، آنها ایمان دارند اگر وارد بازی شوند می‌توانند در هر شرایطی تصمیمات هوشمندانه بگیرند، استراتژی‌شان را اصلاح کرده و کشتی‌شان را در مسیر صحیح هدایت نمایند.
mahdi eghbal
ثروتمندان غالباً روی خواسته‌هایشان تمرکز می‌کنند در حالی که فقرا مدام در فکر جلوگیری از اتفاقات ناگوار احتمالی هستند. "براساس قوانین طبیعت: هرچه فکر و ذهنیت را مشغول کند و انتظار آن را داشته باشی به وقوع می‌پیوندد."
mahdi eghbal
گرچه افراد فقیر ادعا می‌کنند همیشه در کمین فرصت‌ها و موقعیت‌ها هستند ولی واقعیت این است که همواره دچار سکون و رکودند. آنها تا حد مرگ از انتخاب و تصمیم‌گیری می‌ترسند. گاه هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها دست دست می‌کنند و مسلماً تا آن موقع فرصت‌ها همگی از دست می‌روند
mahdi eghbal
ثروتمندان فرصت‌ها را می‌بینند و فقرا تمامِ فکر و ذهن‌شان را مشغول موانع و مشکلات کرده‌اند. ثروتمندان به موقعیت‌های رشد چشم دوخته‌اند. در حالی که فقرا شکست‌ها و ضررهای بالقوه را مدنظر دارند. ثروتمندان موقعیت‌های بهره‌برداری و سودآوری را می‌بینند، فقرا ریسک‌ها و خطرات را در نظر می‌گیرند. در نهایت همه چیز به این ضرب‌المثل قدیمی ختم می‌شود: نیمه‌ی خالی لیوان یا نیمه پر آن؟
mahdi eghbal
محدود اندیشیدن و اقدامات کوچک و پیش پا افتاده، تنها به فقر و شکست منتهی می‌شود. تفکر غنی و اقدامات بزرگ، هم پول و ثروت می‌آفریند، هم به زندگی شما معنی و ارزش می‌دهد. حالا دیگر انتخاب با شماست!
mahdi eghbal
اگر از بند ترس و وحشت‌های درونی‌مان رها شویم می‌توانیم به دیگران هم کمک کنیم تا طعم آزادی را بچشند.
mahdi eghbal
بخشی از هدف و مأموریت زندگی شما این است که هرچه می‌توانید از استعدادها و توانایی‌هایتان در راه خدمت به مردم استفاده کنید. این یعنی می‌خواهید در یک بازی بزرگ و باشکوه شرکت کنید. می‌دانید کارآفرین (مبتکر) به چه معنا است؟ تعریفی که ما در سمینارهای ذهن میلیونر از آن می‌کنیم این است: "یعنی کسی که برای حل مشکلات مردم پیش‌قدم می‌شود." بله درست است، کارآفرین نوعی "مشکل‌گشا" است. خوب حالا یک سوال! کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ مشکل‌گشای اقلیت یا مشکل‌گشای اکثریت؟ اگر پاسخ‌تان اکثریت است بنابراین لازم است بزرگ و غنی بیندیشید و تصمیم بگیرید به تعداد زیادی از مردم، هزاران و حتی میلیون‌ها نفر کمک کنید. هرچه تعداد بیشتری را یاری کرده و مورد حمایت خود قرار دهید، ثروتمندتر می‌شوید، هم از نظر روحی، هم احساسی، هم عاطفی و قطعاً از لحاظ مالی!
mahdi eghbal
افراد فقیر دلایل بسیار خوبی دارند که ثابت می‌کند ثروتمند شدن و حتی تلاش برای کسب ثروت، چقدر دردسرساز است. در نتیجه آنها صد در صد مطمئن نیستند که آیا واقعاً می‌خواهند ثروتمند شوند یا خیر؟ یعنی آنها دچار تداخل امواج هستند و چرا این تداخلات به وجود می‌آیند؟ چون خودشان هم دقیقاً نمی‌دانند چه می‌خواهند.
mahdi eghbal
یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم به ثروت نرسند این است که واقعاً نمی‌دانند چه می‌خواهند. تصمیمِ ثروتمندان واضح است. آنها می‌خواهند پولدار شوند.
mahdi eghbal

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۱۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲,۷۰۰
تومان