بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ماهی خانم | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ماهی خانم اثر ناهید گلکار

بریده‌هایی از کتاب ماهی خانم

نویسنده:ناهید گلکار
انتشارات:نشر داستان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۸۲ رأی
۳٫۹
(۸۲)
گفتم: می‌خوام عاشق بشم، بعد عروسی کنم ننجون! به کسی نگی ها؟!
setare:|
گفتم: خودم میرم دانشگاه یکی از اون بهتر رو پیدا می‌کنم. الآن همه میرن دانشگاه تا دوست پسر بگیرن؛ من میرم شوهر پیدا می‌کنم! مگه نه ننجون؟ سرشو تکون داد و گفت: وااا؟ راستی دانشگاه برای همینه؟ با دو دست صورت چروکیده‌اش رو گرفتم و چند تا ماچ محکم کردم و گفتم: آره ننجون، می‌خوای شما رو هم ببرم؟ خنده‌ی بلند و صداداری کرد و گفت: یعنی برای منم پیدا میشه؟ خُب اگر این جوریه، باشه منم میام!
setare:|
از جام بلند شدم و گفتم: الآن هم دارم درس می‌خونم؛ بعد هم میرم دانشگاه تا باسواد بشم نه که هم‌شأن کسی بشم. اجازم هم دست خودمه! اینطوری راحت ترم! ببخشید، الآن هم درس دارم. و اومدم بیرون. زیر لب گفتم: زنیکه فکر کرده اومده کنیز ببره! اجازه میده؛ اونم به کی؟ ماهی. نفهمید من لیزم زود سُر می‌خورم! احمق!
setare:|
دستمو بردم توی آب و یکی از ماهی‌ها رو گرفتم و اونم خودشو سر داد و از دستم دررفت. خنده‌ام گرفت. گفتم: منم مثل تو تن در نمیدم. می خوام برای خودم کسی بشم که اینقدر حسرت نخورم. از کسی نترسم. کسی برای من تصمیم نگیره. بهت قول میدم
نگین
خدایا دانشی ده، غم نگیرم بده آرامشی، ماتم نگیرم خدایا از شهامت بی نصیبم شهامت ده که آرامش بگیرم
Jaber_313
از بچگی من زیر بار حرف زور نرفتم. جایی بزرگ شدم که همه می‌خواستن تو سرم بزنن، ولی اونقدر وایسادم تا منو آدم حساب کردن. تو این دوره و زمونه فقط خودتی که باید خودتو حساب کنی. نکنی، کلاهت پسِ معرکه است. من آدمم و دلم می‌خواد با کسی ازدواج کنم که دوستش داشته باشم؛ روشن و واضح؛ مثل شما که برای خودت حق قائلی. تموم شد و رفت.
helya.B
گفتم: مامانم راست میگن مهر رو کی داده کی گرفته؛ پس من چیزی از شما می‌خوام که بتونم بگیرم؛ یک جلد کلام الله مجید. تمام مهر من همینه. به پول اعتقادی ندارم. نمی‌خوام زیر دست باشم. مهر به من یاد آوری می‌کنه که کمترم و باید تحت حمایت کسی باشم. به من یاد آوری می‌کنه که عرضه ندارم از خودم مراقبت کنم.
نگین
بده آرامشی، ماتم نگیرم خدایا از شهامت بی نصیبم شهامت ده که آرامش بگیرم باباطاهرعریان
کاربر ۳۶۵۸۳۰۸
من، معلم شما، بهتون میگم دوستتون دارم و به عشق شما اومدم. در مقابل شما نیستم؛ در کنار شمام. از شما امتحان می‌گیرم که ببینم خودم چطور درس دادم؛ نه اینکه از تو انتقام بگیرم. کاری می‌کنم که تو دوست داری. چون اینجا مهم تو هستی و من به واسطه‌ی تو معلم شدم.
fati
خدایا دانشی ده، غم نگیرم بده آرامشی، ماتم نگیرم خدایا از شهامت بی نصیبم شهامت ده که آرامش بگیرم
mahsa

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۷۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان