بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت) اثر دنیل جی. لویتین

بریده‌هایی از کتاب دروغ‌های مسلح (شیوه‌های اندیشیدن انتقادی در عصر پساحقیقت)

۳٫۱
(۱۵)
آنچه دروغ‌ها را مسلح می‌سازد، نه رسانه ها هستند و نه فیس‌بوک در آن نقشی دارد. بلکه آن مسئله ای که می تواند خطرناک باشد، میزان شدت باور و اعتقاد ما است. مواردی که از جانب مابرچسب غیرقابل سؤال می خورند و دارای اطمینان حداکثری از طرف ما خواهند بود.
احسان
حسن تعبیرهای دیگری که برای دروغ‌ها به کار می روند عبارتند از ضد علم ها، حقایق نصف و نیمه و نا آزموده، دیدگاه‌های تندرو، حقایق غیر منتظره و ناخواسته، تئوری توطئه و وجه‌تسمیه اخیری به عنوان «اخبار جعلی». اصطلاح «اخبار جعلی» بسیار مضحک به نظر می‌رسد
مهدی تمدن رستگار
بهتر است که دارای میزان متوسطی از علم ولی با درصد بالایی از یقین باشیم تا اینکه دارای میزان بالایی از دانسته‌ها و اطلاعاتی باشیم که درصد یقین ما نسبت به آن‌ها بسیار کم است.
سهیل مقدم
مسئله اساسی اینجاست که مغز انسان ذهنش را بر اساس ملاحظات احساسی بنا می‌کند و سعی می‌کند که آن را توجیه کند و در واقع مغز انسان یک ماشین بزرگ توجیه‌کننده است.
AP
ما انسان‌ها گونه‌های داستان‌سرایی هستیم، گونه‌هایی اجتماعی که به‌راحتی تحت تأثیر عقاید دیگران قرار می‌گیریم. ما اطلاعات و دانشمان را از سه راه اتخاذ می‌کنیم: گاهی آن‌ها را توسط خودمان کشف می‌کنیم، گاهی آن را از پیرامون خودمان به صورت ضمنی جذب می‌کنیم و گاهی می‌توانیم بگوییم که آن‌ها خیلی واضح و آشکار در پیرامون ما هستند
AP
درون مایه و جهان بینی ضد علم اینگونه است که شما را به اندازه کافی دچار هیجان می کند وتحت تأثیر (مرعوب) اعداد و ارقامی قرار می‌دهد که شما چشم بسته و بدون تحقیق آن را قبول می‌کنید و یا اینکه به راحتی از کلمه واقعیت استفاده می کنند که حقیقتاً غیر واقعی است.
Travis
علم هیچگاه مصون و عاری از خطا نیست، اما تفکر علمی زمینه لازم برای بسیاری از فعالیتهایی که ما انجام می‌دهیم و اینکه ما چگونه تصمیم می‌گیریم که چه چیز وجود دارد و چه چیزی وجود ندارد را مهیا می کند.
Travis
ضد علم‌ها در همان ابتدا نظر ما را به اعداد و آمار دستکاری شده و بزک کرده جلب می‌کنند؛ اما با ارزیابی بیشتر می‌توان دریافت که این واقعیت‌ها هیچ گونه مبنای عقلانی و منطقی ندارند.
Travis
ما انسان‌ها گونه‌های داستان‌سرایی هستیم، گونه‌هایی اجتماعی که به‌راحتی تحت تأثیر عقاید دیگران قرار می‌گیریم.
Travis
این روزها فیس‌بوک در حال تلاش برای تحقق بخشیدن به مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی است. این کار به‌وسیله «سهولت در گزارش اخبار جعلی توسط ۱٫۸ میلیارد نفر از کاربران این شبکه است» انجام می گیرد. البته این اقدام در اصل، دروغی اندر دروغ و دروغی در پاسخ به دروغ دیگری است. شاید در آینده، رسانه‌های اجتماعی نقش حفاظتی بیشتری را بر عهده بگیرند. حداقل، می‌توانیم به نقش آن‌ها در کاهش دروغ‌های مسلح امیدوار باشیم.
farhad

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۹۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
۴۱,۶۵۰
۳۰%
تومان