بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موسی و یکتاپرستی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب موسی و یکتاپرستی اثر زیگموند فروید

بریده‌هایی از کتاب موسی و یکتاپرستی

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
در یکی از سرودهایش چنین آمده: "تو ای خدایی که یگانه‌ای و در خدایی شریکی نداری"
1984
در سال ۱۹۵۹، رانک که در آن وقت هنوز تحت تاثیر من بود، بهتوصیه من کتابی به نام «افسانه تولد قهرمان» منتشر کرد.
1984
روانکاوی افراد به ما می‌فهماند تاثرات زودرس در دوره‌یی که کودک به زحمت سخن می‌گوید، روزی موجب بیدار شدن و به پا خاستن نتایج آزاردهنده در ضمیر آشکار می‌شوند. حس می‌کنیم باید وضع وقایع زودرس‌تری هم که در زندگی بشر رخ داده، به همین ترتیب باشد.
Travis
هرگز کسی نتوانسته اثبات کند فکر انسان قابلیت بخصوصی برای تشخیص و تمییز حقیقت داشته؛ یا روح انسان استعداد خاصی برای قبول حقیقت دارد. برعکس می‌دانیم ذهن و فکر انسان به سهولت در بی‌خبری گمگشته و سرگردان می‌شود و ما بی‌آن‌که نگران حقیقت باشیم، به آن‌چه نوازشگر خواست‌ها و تصورات ماست، عقیده می‌آوریم.
Travis
می‌دانیم موسی غرور ملت برگزیده بودن را به یهود تلقین کرد. بر اثر غیرمادی کردن خداوند هم، گوهر دیگری به گنج پنهان این قوم افزوده شد. یهودیان توجه به امور معنوی را دنبال کردند. تیره‌بختی سیاسی ملت به آنان فهماند که باید اسناد مکتوب، یعنی تنها دارایی را که برایشان به جا می‌ماند قدر بدانند
Travis
اگر در زبان، تعمق کنیم می‌بینیم انتقال و حرکت هوا تصویری از معنویت را فراهم آورده و روح نیز نام خود را از وزش هوا گرفته است (spiritus animus و در عبری رواخ ـ دود). بدین ترتیب انگاره روح، یعنی رکن معنوی فرد پدید آمد. این وزش هوا، از ملاحظه تنفس انسان که در هنگام مرگ قطع می‌شود به دست آمد. امروز هم ما به کسی مرده می‌گوییم که نفس آخر را کشیده باشد.
Travis
منشأ حماسه‌های ملی چنین توضیح داده می‌شود: دوره‌یی از تاریخ قدیم هست که پس از پایانش، مهم، باشکوه و پر از کارهای برجسته و قهرمانی جلوه می‌کند. معذلک، این دوره آن‌قدر در زمان‌های دور و گذشته قرار می‌گیرد که تنها روایت مبهم و ناقصی، آثار آن را برای آیندگان حفظ می‌کند.
Travis

حجم

۱۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۵۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد