بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شام مخصوص | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب شام مخصوص اثر هرمان کخ

بریده‌هایی از کتاب شام مخصوص

۳٫۶
(۵۱)
امروزه به خیلی‌ها ثابت شده است که همین دعواها و اصطکاک‌های موجود؛ موتور ازدواج و رابطه را روشن نگه می‌دارد. چون به عبارت دیگر هر دعوایی پیش زمینه آشتی کنونی است که هر زوجی آن را به شیوه خودش برگزار می‌کند و همین باعث استحکام رابطه‌شان می‌شود.
teOdOr
برای من مثل عینک‌هایی با طراحی و دیزاین خاص بودند که چیزی به شخصیت فردی که آن را روی چشمانش بزند، اضافه نمی‌کند، ولی توجه بیینده را در نگاه اول به خودش معطوف می‌کرد: من یک عینک خاص هستم. اینو هیچ وقت فراموش نکنید!
maryhzd
ماجرا در واقع از سر صبح جلوی آینه شروع می‌شود: چی بپوشم، ریشم را بتراشم یا همین‌طوری که هستم خوبه و احتیاجی به کارهای اضافی ندارم. در این دوره و زمانه هر کاری که کنیم یک حرف و حدیثی پشت سرش بوجود می‌آید. آدم‌ها نشسته‌اند تا ما را از طریقه برخورد، ظاهرو پوششمان قضاوت بکنند. مثلاً یک شلوار جین رنگ و رو رفته به همان اندازه یک پیراهن اتو کرده می‌تواند معنا داشته باشد.
maryhzd
سر کلاس درس روی تخته شروع به نوشتن کردم: «می‌تونید از خودتون بپرسید که اگر در جنگ جهانی دوم مردم اینقدر کشته نمی‌شدند و همین‌طور به زاد و ولد احمقانه‌شان ادامه نمی‌دادند، جمعیت جهان الان چه رقمی را می‌توانست نشان بدهد؟ اگر می‌تونید برید و برای جلسه بعدی این عدد را حساب کنید.»
شلاله
به این فکر می‌کردم که این هلندی‌های ناز پرورده را به جای خشونت می‌شود به راحتی با گفتن اینکه در جای دیگری شراب ارزان‌تری به‌دست می‌آورند از خانه‌شان فراری داد. کلاً ما هلندی‌ها عاشق چیزهای ارزان قیمت‌تر هستیم. جانمان را هم سرکمی ارزان بودن می‌توانیم به خطر بیندازیم.
شلاله
من الان شبیه آدم‌هایی بودم که اصلاً آنها را نمی‌شناختم.
هانا
همه اینها اینجا در هلند اتفاق افتاده بود. اینجا که ما به حقوق انسانی احترام می‌گذاریم. خانه‌یی برای بی خانمان‌هایمان داریم و هیچ کس مجبور نیست شب را تا صبح به‌خاطر سرما در باجه بانک سر بکند.
هانا
لحنش جوری بود که سعی می‌کرد وانمود بکند که با مهربانی حرف‌هایش را می‌زند. مثل شیرینی مخصوصی که فقط در نوشابه رژیمی حس می‌کنی و یا شکلات‌هایی که برای افراد مبتلا به دیابت شیرین می‌شوند و بر اساس نوشته روی جعبه‌شان از خوردن آنها چاق نخواهید شد.
هانا
سر پیشخدمت از تک و تا خودش را نینداخت و ادامه داد که «گوشت استیک از مزارع ارگانیک آمده است. گاوها در این مزارع مجاز هستند تا هر جا می‌خواهند بروند و بچرند». به عبارت دیگر منظورش این بود که گاوها زندگی شادی دارند تا سلاخی بشوند.
ناهید
پوزخند جالبی بر لبانش بود که به نظر من مخصوص آدم‌هایی است که می‌توانند این‌طور با قدرت به همه چیز بشاشند.
ناهید

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان