بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما)

۴٫۹
(۷)
انسان مأمور به گذار از مراتب و جست‌وجوی وطن و عالم اصلی خویش، یعنی عالم انسانیت است.
میـمْ.سَتّـ'ارے
در پی گردن نهادن به ولایت تکنیک و مدرنیته و پذیرش شریعت و ادب و سیره و سنّت اعلام شده‌اش، جملۀ ولایت‌مداری، اخلاق و ادب و شریعت عموم ملل و نحل، ذیل ولایت عصر مدرن، تعریف و در سایۀ آن واقع شده است؛ چنان‌که شئون سایر ولایت‌ها، مدخلیتی اساسی در حیات فردی و جمعی اقوام غربی و شرقی ندارد.
میـمْ.سَتّـ'ارے
ابتدا، نگاه انسان به عالم تکنیکی شد و بستۀ جهان مادّی و سپس ماحصل دست او در قالب تکنولوژی و فرآوردۀ صنعتی از آب درآمد.
میـمْ.سَتّـ'ارے
مگر جز این است که مدرنیته و توسعه، بهشت زمینی مفروض است که جملۀ خلایق ساکن در شرق و غرب عالم، بی‌سر و دستار و شتابان به سویش می‌روند؟ روی و رویکرد عمومی مردم متأثّر از درد بی‌معلّمی به تمامی، متوجّه عالم خلق و پشت کرده به عالم روحانی و حقیقت آسمانی پیامبران الهی و معلّمان حقیقی است. از همین جاست که دنیا و برخورداری تمام از عالم ملکی و حیوی، اصالت تام و تمام یافته است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
انسان، شهروند دو عالم است. در دو سرزمین مجوّز اقامت دارد. او مانند ملائک یا حیوانات، بستۀ یک عالم واحد نیست. حیوان در عالم حیوانیت مستقر است و جملۀ نسبت و وجودش در این عالم و بستۀ زمان فانی دنیوی است، در برابر فرشته که وجودش در زمان باقی است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
سوء تفاهم، حاصل بد فهمی است. وقتی که گوینده قادر به بیان و تفهیم درست منظور خود نباشد یا آنکه در شنونده استعداد شنیدن درست و فهم موضوعی وجود نداشته باشد یا وقتی گوینده و شنونده صاحب زبان واحد و مشترک نباشند، این بدفهمی و سوء تفاهم حادث می‌شود.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
هر چه بیشتر در دام استدراج می‌افتند، بیشتر به تمسخر دیگران می‌پردازند و پا را چنان فراتر از محدوده‌ها می‌گذارند که حتّی پیامبران را به سادگی مسخره و استهزاء می‌کنند، چه برسد به انسان‌های معمولی و عادی از مؤمنان
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
هستی بر پایۀ خیر بنا شده است. شرّ و پلیدی در خالق هستی راه ندارد.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
سعادت و شقاوت، به منزلۀ ظهور و تجسّم کمالات اخلاقی یا رذایل در وجود آدمی است. ظهور و تجلّی صفات، همان ملکه شدن صفات پسندیده یا نکوهیده است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
آدمی در همین دنیا، برزخ خود را می‌سازد، به قیامت خود شکل می‌دهد و سرانجام خویش را می‌سازد؛ خواه سعادت باشد و خواه شقاوت.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان