بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما) | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی ما)

۴٫۹
(۷)
حضرت نوح نبی (ع) مردم را یادآور نعمت‌های الهی می‌شد و اینکه گناه می‌تواند مانع از ادامۀ فیض الهی شود. از همین رو، طلب توبه را برای آنها باعثی برای افزایش و ماندگاری نعمت‌ها همچون ریزش باران، سرسبزی باغات و فراوانی اموال می‌شناخت.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
متحوّل ساختن شرایط تاریخی این عصر، از عهدۀ مردان سیاسی، هم آنان که خود مبتلای این بیماری‌اند، خارج است. آنان خود فرزند بلافصل همین شرایطند و در جایی میان همین موقعیّت چونان سایر انسان‌ها به سر می‌برند. تحوّل در گرو تذکّر و تفکّر دربارۀ این موقعیّت و پرسش از بنیادهای قوام‌دهنده به یک موقعیّت و شرایط تاریخی‌اند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
جست‌وجوی نسخۀ سریع الاثر، خود از عوارض همین شرایط و موقعیّت ژله‌ای مبتلا به است. خلجان و هیجان ناشی از همین وضعیّت، دانسته و ندانسته، نوعی روشنفکری پر دیالتیک و مجادله را بر انسان معاصر آوار ساخته و منجر به بروز نوعی بی‌قراری شده است.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
انسان امروز. همو که در وضعیتی تعلیقی، جایی میان آسمان و زمین سیر می‌کند، بی‌آنکه آرامش، استواری در نظر، عمل و قوام دریافت‌ها را به تجربه نشسته باشد؛ در حالی که بیش از همۀ اعصار و قرون، سرمایه‌های آشکار و نهان خدادادی را در کار وارد ساخته و عرصۀ زمین را از مصنوعات مدرن انباشته ساخته است. پراکندگی ذهن و زبان، آشفتگی احوال، مه‌آلود بودن افق پیش رو، ازدحام و تزاحم و بالأخره جدال بی‌پایان میان انسان و همۀ آنچه که پیرامون او فرا گرفته، تصویری روشن از عصر حاضر و انسان معاصر ارائه می‌کند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد