بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوم نشان‌شده (نقش ایران و ایرانیان در واقعه شریف ظهور) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب قوم نشان‌شده (نقش ایران و ایرانیان در واقعه شریف ظهور) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

بریده‌هایی از کتاب قوم نشان‌شده (نقش ایران و ایرانیان در واقعه شریف ظهور)

۴٫۵
(۲۴)
این اثر، سر در پی آن دارد تا جایگاه و نقشِ ایران و ایرانیان را در گردونۀ هستی دریابد و البتّه به مدد کلام عقلی و نقلی بزرگ مردان اهل حکمت و دانایی؛ حاصل تلاش و مجاهدتی است برای کشف راز وارد ساختن ایران به گردونۀ بزرگ دین جهانی پیامبر آخرالزّمان (ص)؛ راز انس و الفت آنان با اهل بیت پیامبر اعظم (ص)؛ راز ماندگاری در میان طوفان‌های ویرانگر؛ راز مهاجرت بزرگ مردی از قبیلۀ ایمان و رستگاری، حضرت علی بن موسی الرّضا، علیه السّلام، به ایران و بالأخره همراهی در تأسیس «مُلک عظیم خداوندی» که با ظهور کبرای حضرت مولانا صاحب الزّمان، علیه السّلام، محقّق خواهد شد.
Arsalan.kh
حضرت مولی الموحّدین، علی (ع)، از حضور مستقیم در جنگ میدانی با ایرانیان پرهیز می‌کند و لشکریان را متذکر ضرورت مراعات همۀ شئون و آداب در وقت رویارویی با ایرانیان می‌شود.
ف.غ
تنها کشوری که در برابر سلطۀ یهودیانۀ مجامع مخفی (فراماسونری، ایلومیناتی، بیلدربرگ‌ها، کمیتۀ ۳۰۰، شورای روابط خارجی آمریکا و ...) و الیگارشی زور و زر و تزویر بنی‌اسرائیلی مقاومت کرده و آن همه را برنمی‌تابد، ایران اسلامی است.
zare64
تنها کشوری که در برابر سلطۀ یهودیانۀ مجامع مخفی (فراماسونری، ایلومیناتی، بیلدربرگ‌ها، کمیتۀ ۳۰۰، شورای روابط خارجی آمریکا و ...) و الیگارشی زور و زر و تزویر بنی‌اسرائیلی مقاومت کرده و آن همه را برنمی‌تابد، ایران اسلامی است.
zare64
«چرا اسلام در ایران متولّد نشد و پیامبر عظیم الشّأن اسلام در ایران برانگیخته نشدند؟». جواب این پرسش را حضرت امام صادق (ع) بسیار زیبا بیان کرده‌اند در تفسیر و بیان آیۀ کریمۀ: «وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَی بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ ٭ فَقَرَأَهُ عَلَیهِم مَّا کانُوا بِهِ مُؤْمِنِینَ؛ اگر قرآن را به فردی از عجم فرو می‌فرستادیم، اینان (اعراب) هرگز ایمان نمی‌آوردند.» فرمودند: «آری! اگر قرآن بر عجم نازل شده بود، عرب به آن ایمان نمی‌آورد؛ ولی بر عرب نازل گشت و عجم ایمان آورد و این فضیلت عجم است.»
fatemeh
امام صادق (ع) در پاسخ منصور بن بزرج در یادکرد سلمان فرمودند: «نگو فارسی؛ بلکه بگو سلمان محمّدی، می‌دانی من چرا زیاد از او یاد می‌کنم؟ به دلیل سه ویژگی: اوّل ترجیح خواست امیرالمؤمنین (ع) بر خواست خود، دوم دوست داشتن فقرا و ترجیح آنان بر ثروتمندان و سوم دوست داشتن علم و علما، سلمان بنده‌ای شایسته و پاک و مسلمان بود و هرگز از مشرکان نبود.
fatemeh
خارج از اهل بیتِ پیامبر (ص)، هیچ کس به رتبه و جایگاه سلمان فارسی نرسید و دیارالبشری ملقّب به لقب «السّلمان منّا اهل البیت (ع)» نشد. آزاده‌ای از «ایران زمین» که عمری به درازای ۲۵۰ سال را نصیب برد و چونان دریایی بی‌کرانه، گنج‌هایی بسیار را در سینه داشت. پیامبر اکرم (ص) دربارۀ وی فرمودند: «سلمان دریایی است که به آخر نمی‌رسد، سلمان گنجی است که تمام نمی‌شود و فانی نمی‌گردد، سلمان از ما اهل بیت است.»
fatemeh
حذیفة بن یمان هم در روایتی به نقل از رسول خدا (ص) پرده از آیندۀ «ایران» و اسلام برمی‌دارد و می‌گوید: حضرت در مجلسی فرمودند: «امشب خوابی دیدم. گوسفندانی سیاه، پشت سرم در حرکت بودند؛ سپس گوسفندان سفیدی به آنها پیوستند، به طوری که دیگر گوسفندان سیاه را ندیدم.» ابوبکر گفت: این گوسفندان سیاه اعراب هستند که از شما پیروی می‌کنند و گوسفندان سفید عجم هستند که از شما پیروی می‌کنند و آن‌قدر تعداد آنها زیاد می‌شود که عرب‌ها در بین آنها دیده نشده و به شمار نمی‌آیند.
fatemeh
یکی از نشانه‌های جدا افتادگی و انسلاخ فرهنگی در هر قوم، پیچیده شدن مناسبات و روابط آنها، تمرکز همۀ قوا برای آذین بستن صورت‌ها و تظاهر و نقش بازی است.
fatemeh

حجم

۲۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد