بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پنجره‌ی چوبی | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب پنجره‌ی چوبی اثر فهیمه پرورش

بریده‌هایی از کتاب پنجره‌ی چوبی

نویسنده:فهیمه پرورش
امتیاز:
۴.۴از ۲۳۲ رأی
۴٫۴
(۲۳۲)
بود. کتاب «حجاب» از مرتضی مطهری؛ «فاطمه، فاطمه است» و «انتظار عصر حاضر از زن مسلمان» از دکتر علی شریعتی.
SMH
رادیو های خارجی می گفتند: ناو آمریکایی «کیتی هاوس» با نود هواپیمای بمب افکن به خلیج فارس وارد شده و ایران عقوبت سختی را پس خواهد داد! اما این خبر هم ترسی در دل های مردم ایجاد نکرد. حتی اعلام تحریم اقتصادی آمریکا نیز کاری از پیش نبرد. امام در جواب تحریم اقتصادی گفتند: «ما فرزند محرم و رمضانیم» و مردم در تأیید حرف امام پنج روز روزۀ سیاسی اعلام کردند.
رز سپید
نه گریه زاری، نه شیونی، نه هیچی! این هم از زنش. عوضش وقتی طرف زنده است، لااقل روزی یه دفعه بهش می گه: ایش لیبه دیش؛ یعنی دوستت دارم. یا هربار که صداش می کنه، می گه: مای شاتز؛ یعنی گنج من. به نظر من این ارزشش بیشتره، تا این که وقتی یارو مُرد، هی بری سر قبرش زار بزنی، تا چهل روز یا شاید هم یه سال براش سیاه بپوشی و مواظب باشی یه وقت لبخند رو لبت نیاد. خلاصه تو هم با طرف بمیری و مثل یه مردۀ متحرک زندگی کنی! باز هم صد رحمت به ما. شنیدم هندیا زنه رو هم با مَرده می سوزونن و خلاص!
میم.قاف
«این جا را دوست دارم. این خطه از زمین را دوست دارم؛ چون ثواب بردن این جا دم دست است، چون گناه نکردن این جا خیلی آسان است، چون توبه کردن این جا جزء روزمره هاست. انگار شیطان هم جرئت آمدن پشت این خاک ریزها را ندارد.»
میم.قاف
«صلوات، دیگر حرفی برای پایان دادن به دعواها یا کلامی برای سکوت حاضران در یک جلسه، یا زبان کار معرکه گیرها نبود، بلکه ندای قیام بود. وقتی که مردم در خیابان ها صلوات می فرستادند، انگار که چونان حسین به میدان کارزار آمده بودند. صلوات اعلام آمادگی برای جهاد و شهادت بود و همان وقت همگان فهمیدند که چرا امام سجاد، زیباترین روح پرستنده، همواره کلام خود را در زمان خفقان حکومت یزید با صلوات آغاز می نمود. راستی که خیلی چیزها را در انقلاب فهمیدیم.»
میم.قاف
حالا نمی شد زن تازه عروس مریض رو ول نکنه بره؟ خدا رو خوش میاد؟ از این یه نفر، کردستان امن و امان می شه؟... - اگه همه همین حرفو بزنن که دشمن میاد پشت در خونه هامون... - همون!... به درد همدیگه می خورین! راست می گن خدا نجّار نیست!...
میم.قاف
عمق فاجعه را از کلام امام می شد فهمید: من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ کسی نشستم که... حاصل عمرم محسوب می شد. بر اسلام عزیز ثلمه ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. من اگرچه فرزند عزیزی که پارۀ تنم بود را ازدست دادم، لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکاری در اسلام وجود داشته و دارد. گریه های امام در سوگ شهید مطهری، آتش به جان همه می زد.
میم.قاف
حتماً تعجب می کنین اگه بگم از نظر اسلام زن ها حق دارن در ازای کاری که توی خونه انجام میدن یا حتی در ازای حق مادری، برای شیری که به بچه میدن، از شوهرشون حقوق دریافت کنن. در واقع این وظیفۀ زن نیست که توی خونه کار کنه. پدر بزرگ من همیشه می گن: من وقتی قرآن می خونم و به آیه هایی که درمورد زن هاست می رسم، به اونا حسودیم می شه. چون خدا بدون این که کار سختی از اونا بخواد، مثل جهاد یا تأمین معاش، راه اونا رو به بهشت نزدیک کرده. و فقط با مادرشدن یا با جلب رضایت شوهر، ثواب بزرگی براشون در نظر گرفته.
میم.قاف
«اسامی روحانیونی* که از دولت بختیار حمایت کرده اند». باورم نمی شد. بختیار گفته بود که روحانیون هم از او حمایت می کنند، ولی کسی باور نمی کرد و حالا این لیست تأییدی برگفتار او بود. نسرین کنار من ایستاده بود و هردو مشغول خواندن بودیم. ناگهان با صدای بلند خندید. ظاهراً او زودتر از من به اسامی رسیده بود، زیرا اسامی عبارت بودند از: - گلوریا، روحانی خوانندۀ دربار. - انوشیروان، روحانی نوازندۀ دربار. - تقی، روحانی جغد شوم دربار... و به همین ترتیب اسامی چند روحانی دیگر!!!
میم.قاف

حجم

۲۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

حجم

۲۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۵۱ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد