بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه | طاقچه
کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه اثر ریچارد پل

بریده‌هایی از کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه

۳٫۵
(۱۲۴)
کسانی که می‌خواهند شهامت فکری داشته باشند، شاید دیگر نتوانند همرنگ جماعت بمانند و این امر ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد.
Mina
کسانی که می‌خواهند شهامت فکری داشته باشند، شاید دیگر نتوانند همرنگ جماعت بمانند و این امر ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد.
مـَه‌سـا
تفکر نقادانه دانشی است با هدف افزایش توانایی ما در اندیشیدن، استدلال کردن، و نقدکردن
منمشتعلعشقعلیمچکنم
بیشتر وقت‌ها، برای رشددادنِ ذهنمان یا یادگیری یک مطلب جدید باید با واژه‌های جدیدی آشنا شویم یا فهمی جدید و دقیق‌تر از واژه‌های آشنا پیدا کنیم.
arash
استقلال فکری یعنی اینکه با عقلمان کنترلِ باورها، ارزش‌ها، و استنتاج‌های خودمان را در دست بگیریم.
Mina
شاید ساده‌ترین تعریف از «تواضع فکری» این باشد: بدانیم و آگاه باشیم و اعتراف کنیم (و به این اعتراف پایبند باشیم) که دانستنی‌های زیادی هستند که ما آنها را نمی‌دانیم.
Shanti
بیشتر وقت‌ها، برای رشددادنِ ذهنمان یا یادگیری یک مطلب جدید باید با واژه‌های جدیدی آشنا شویم یا فهمی جدید و دقیق‌تر از واژه‌های آشنا پیدا کنیم.*
Rezi#
ما انسان‌ها، به طور طبیعی، از منظر خودمان می‌اندیشیم؛ از نظرگاهی که معمولاً به‌سود موضع ماست.
Vector
لازمۀ اینکه شخص از نظر فکری متواضع باشد درک و فهم این مطلب است که نباید فراتر از آنچه واقعاً می‌داند ادعا کند. تواضع فکری به این معنا نیست که بزدل و ضعیف باشیم یا در برابر هر نظر مخالفی دستانمان را به علامت تسلیم بالا ببریم و عقب بنشینیم، بلکه به این معناست که از گزافه‌گویی، خودنمایی، یا غرور فکری عاری باشیم و، در کنارِ این، به مبانی منطقیِ باورهایمان توجه کنیم و ببینیم مبنای باورهایمان چیست و آیا باورهایمان اصولاً مبنای منطقی دارند.
امیر
سنجشگرانه‌اندیشی اندیشیدنی است که خودش را هدایت می‌کند، به خودش انضباط می‌بخشد، بر خودش نظارت می‌کند، و خودش را تصحیح می‌کند؛ به عبارتِ دیگر، اندیشیدنِ خود ‌ هدایت‌گر، خود  انضباط‌بخش، خود  نظارت‌گر، و خود ‌ تصحیح‌گر است.
davood

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۱۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۱صفحه بعد