بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج اثر براد جانسون

بریده‌هایی از کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

۴٫۱
(۴۲)
ترجیح می‌دهند دوستان کمی داشته باشند تا اینکه در یک گروه اجتماعی بزرگ حضور پیدا کنند. آخر هفته‌ها مایل هستند در خانه بمانند و به تماشای تلویزیون مشغول شوند و این کار را به تفریح در بیرون از خانه و یا مهمانی رفتن ترجیح می‌دهند. آنها به دنبال پیشرفت کاری نیستند و علاقه‌ای به حضور در پروژه‌های گروهی و یا انجمن‌های مختلف اجتماعی ندارند. دوباره به این می‌رسیم که الگوی رفتاری شخصیت دوری گزین را دو اصل تشکیل می‌دهد: اتکا به خویشتن و انجام کارها به صورتی آهسته و به دور از نگاه انتقادآمیز دیگران.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
وقتی آدمی برای مقبولیت و پذیرش خویشتن هیچ‌گاه دنیای درونش را نمی‌بیند، به سختی قادر است مستقل از دیدگاه دیگران خودش را بشناسد؛
|قافیه باران|
فکر می‌کنم در رابطه‌ام با ریچ هویتم را از دست داده بودم و فهمیدم باید حرمت نفس از دست رفته‌ام را دوباره بسازم
|قافیه باران|
در تجارب بالینی خود، متوجه می‌شویم که زوجین شیفتۀ کسانی می‌شوند که آنها را از خودشان (یا درست مانند خودشان) می‌دانند (یعنی چیزهایی در معشوقشان می‌بینند که یادآور شخصیت خودشان است).
ka'mya'b
«در هر رابطۀ عاشقانه دو طرف باید جایگاه واقعی خود را بشناسند»
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
«رفتاری که در ابتدا عاشقش می‌شویم همان است که در آخر با نفرت از آن یاد می‌کنیم».
Mina.Hp
شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات و مسئولیت کارها را به دوش دیگری انداختن خصوصیت بارز شخصیت ضداجتماعی است
مشکات
برعکس افراد منزوی (که در فصل‌های ابتدایی این کتاب مورد مطالعه قرار دادیم) شخصیت‌های وحشت زده خواستار برقراری ارتباط هستند اما ترسی که همواره با آنهاست منجر می‌شود از مردم فاصله بگیرند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
ویژگیها و تشخیص شخصیت دوری گزین - از فعالیتهای کاری که لازمۀ آن ارتباط داشتن با مردم است دوری می‌کند زیرا از انتقاد، عدم تایید و یا طرد شدن توسط دیگران واهمه دارد. - حاضر به معاشرت با دیگران نیست مگر اینکه مطمئن باشد مورد علاقه و پذیرش آنهاست. - به راحتی درگیر روابط صمیمی و نزدیک نمی‌شود؛ مبادا مورد تمسخر قرار گرفته و خجالت زده شود. - به هنگام قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی مختلف، ذهنش دائماً درگیر آن است که مورد انتقاد قرار نگیرد و یا طرد نشود. - از آنجا که حس می‌کند فردی نالایق است، از حضور در موقعیت‌های اجتماعی جدید معذب شده و احساس شرم به او دست می‌دهد. - خود را انسانی می‌بیند که فاقد مهارتهای اجتماعی لازم بوده و از نظر شخصیتی نچسب و غیرقابل دوست داشته شدن است و نیز تصور می‌کند از نظر اجتماعی نسبت به دیگران در مقام پایین‌تری قرار دارد. - شخصاً آدم ریسک‌پذیری نیست و یا خواستار مشارکت در فعالیت‌های جدیدی که تصور می‌کند در نهایت منجر به خجالتش می‌شوند نیست.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
وقتی به او متذکر می‌شوید که این رفتارها چه احساس بدی را در شما بوجود می‌آورد، انتظار داشته باشید که او نگاه متعجبی به خود گرفته و با ندامتی ساختگی چنین جملاتی را بیان کند؛ «آه خدای من، اصلاً فکر نمی‌کردم این طوری برداشت کنی. فراموش کرده بودم تو راجع به این قضیه چه قدر حساسی. من به هیچ وجه منظور بدی نداشتم، فقط تصور می‌کردم می‌تونم کمکی کرده باشم». اگرچه در نهایت متوجه تمام این دروغ ها و پشیمانی ساختگی اش خواهید شد
|قافیه باران|

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۵۰%
تومان