بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فاطمه نگین جهان و جنان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب فاطمه نگین جهان و جنان اثر محمدرضا رمزی اوحدی

بریده‌هایی از کتاب فاطمه نگین جهان و جنان

امتیاز:
۴.۰از ۲ رأی
۴٫۰
(۲)
همانا من دوست ندارم آن کاری را که با جنازه زنان می‌کنند و پارچه نازکی بر روی آن می‌کشند که (برآمدگی‌های) بدن کاملا از آن پیداست!». با این‌که حضرت زهرا (س) می‌دانست در شب تشییع می‌شود و خود این‌گونه دستور داد، باز هم مراقب بود حجم بدن مطهرش پیدا نباشد. لذا اسماء برای ایشان تابوتی ساخت و حضرت از این مطلب خرسند شد. این قطعه نورانی زندگانی حضرت فاطمه (س) برای همه زنان مسلمان، درس بزرگی را به همراه دارد که حضرت در دل شب هم نمی‌خواست کسی حجم بدنش را ببیند، اما چقدر مایه تأسف است که امروز به عکس بعضی از خانم‌ها در روز اصرار دارند که با حجاب ناقص در جامعه ظاهر شوند و این رفتار با رفتار حضرت زهرا (س) هم‌جهت نیست
sadeghi
درباره اینکه تشییع و دفن حضرت فاطمه (س) به‌طور شبانه و مخفیانه انجام شده، درکتب مختلف اهل‌سنت با الفاظ متعدد نقل شده است؛ اما نقطه اشتراک همه این خبرها همان است که در بالا آمده است؛ یعنی عمر و ابوبکر در تشییع بدن مطهر دختر رسول‌خدا (ص) به جهت غضب حضرت فاطمه (س) به آن‌ها، شرکت نکردند و مزار آن بانوی بزرگوار مخفی و پنهان شد.
sadeghi
پیامبر خدا (ص) فرمود: آیا چیزی به شما نیاموزم که از خدمتکار برایتان بهتراست؟ هرگاه به رختخواب خود رفتید، سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه سبحان الله، سی وسه مرتبه الحمدلله بگویید. فاطمه (س) فرمود: «راضی‌ام به رضای خدا و پیامبرش، راضی‌ام به رضای خدا و پیامبرش!».
sadeghi
عده قلیلی از علمای اهل‌سنت در کتب خود نوشته‌اند: ابوبکر بر بدن حضرت فاطمه (ص) نماز خواند!! بهترین دلیل عدم نقل قول آن‌ها این است که اگر ابوبکر بر بدن حضرت فاطمه (س) نماز خواند؛ پس چرا نمی‌دانست قبر آن بانو کجاست؟ او چطور محل دفن حضرت را به دیگران نگفته است؟ پس واضح است که این نقل قول غیر واقعی است.
sadeghi
ابن‌مسعود نقل می‌کند: «رسول‌خدا (ص) مقابل خانه خدا به نماز مشغول بود و ابوجهل و یارانش در کناری نشسته بودند، و این در حالی بود که روز قبل شتری نحر شده بود. ابوجهل گفت: چه کسی از شما حاضر است بچه‌دان شتر را بردارد تا وقتی محمد به سجده رفت، آن را روی کتف‌های او قرار دهد؟ شقی‌ترین آن جماعت برخاست و بچه‌دان را برداشت، هنگامی که رسول‌خدا (ص) به سجده رفت، آن را در میان کتف‌هایش گذاشت. آن جماعت با خنده و تمسخر نگاه می‌کردند و من ایستاده و شاهد بودم. اگر قدرت داشتم، آن را از پشت رسول‌خدا (ص) برمی‌داشتم. رسول‌خدا (ص) هم‌چنان در سجده ماند تا آن که کسی فاطمه (س) را از جریان آگاه کرد، او در حالی که دختری کم‌سال بود، آمد و بچه‌دان را به کناری انداخت. آن گاه رو به سوی آن جماعت کرد و آنان را شماتت نمود».
sadeghi
سوره حدید: آیه ۲۸: «نورانی‌ترین در صحنه محشر چه کسانی هستند» رسول‌خدا (ص) درباره آیه ... وَیجْعَل لَّکمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ ...؛ «و برای شما نوری قرار دهد که به (برکت) آن راه خود را طی کنید»، فرموده است: «اکثرکم نوراً یوم القیامهًْ اکثرکم حباً لال محمد (ص)؛ هرکس در دنیا محبت بیشتری به آل‌محمد (ص) داشته باشد، در روز قیامت نور بیشتری خواهد داشت».
sadeghi
رسول‌خدا (ص) فرمود: والّذی نفسی بیده لایزول قدم عبد یوم القیامهًْ حتّی یسئل عن عمره فیما افناه و عن ماله هم کسبه و فیم انفقه و عن حبّنا اهل بیت؛ سوگند به آن خدایی که جان محمد در دست اوست، در قیامت هیچ بنده‌ای از جای خود قدم برنمی‌دارد، جز این‌که درباره سه مطلب از او سؤال می‌شود: ۱. عمرش، که آن را در چه راهی تمام کرد. ۲. از مالش، که آن را از چه راهی کسب، و در چه راهی خرج کرده است. ۳. از محبت و مودهًْ ما اهل بیت».
sadeghi
«وقتی رسول‌خدا (ص) حضرت فاطمه (س) را به همسری علی (ع) درآورد، زنان مدینه نزد حضرت فاطمه (س) آمدند و گفتند: پدرت فلان شخص و فلان شخص را که به خواستگاری تو آمدند، رد نمود و تو را به همسری مردی فقیر درآورد. وقتی رسول‌خدا (ص) نزد دخترش آمد، فاطمه (ص) سخنان آن زنان را برای پدر خود بیان کرد. رسول‌خدا (ص) فرمود: «خداوند مرا امر کرد تا تو را به همسری کسی درآورم که او اولین‌ها در پذیرفتن اسلام و از همگان نسبت به علم و دانش و بردباری بالاتر است».
sadeghi

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد