بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مفید باش | طاقچه
کتاب مفید باش اثر آرنولد شوارتزنگر

بریده‌هایی از کتاب مفید باش

ویراستار:نیلوفر حقی
امتیاز:
۲.۸از ۶ رأی
۲٫۸
(۶)
اگر می‌خواهی برنده شوی، باید بتوانی، هم روی نکته‌های بزرگ و هم روی موارد جزئی تمرکز کنی.
کیارش
مهم‌تر از آن، ذهنی باز داشتم و به جیم گوش دادم. واقعاً به او گوش دادم و این مهم‌ترین انتخاب شغلی‌ام بود.
کیارش
‫نکتهٔ کلیدی این است که این تمرین‌ها باید خوب و شایسته باشد، نه اینکه مجموعه‌ای از تکرارهای بیهوده، پریشان، احمقانه با پشتی قوزکرده و بازوانی بی‌رمق. باید از فرم مناسب استفاده کنی. باید تمام تمرین را به انتها برسانی. باید تمام توانت را به کار بگیری. یادت باشد، اگر می‌خواهی کاری انجام دهی، انجامش بده و تمام تلاشت را بکن! فرقی نمی‌کند که دربارهٔ بالا بردن وزنه حرف می‌زنیم یا مصاحبهٔ مطبوعاتی یا سخنرانی. در هر صورت، باید هر دفعه، حواست جمع باشد و با تمام قوا تلاش کنی.
کیارش
ابتدا، اهداف کوچکی برای خودت تعیین کن. در حال حاضر نگران اهداف بزرگ و گسترده نباش. هر روز روی بهبودها و دستاوردهایت تمرکز کن که می‌تواند شامل اهداف ورزشی یا تغذیه باشد. شاید دربارهٔ برقراری ارتباط با دیگران یا مطالعه یا منظم کردن خانه‌ات باشد. اول سروقت کارهایی برو که انجامشان را دوست داری یا به‌خاطر تکمیل کردنشان به خودت افتخار می‌کنی. آنها را هر روز با هدف کوچکی انجام بده و سپس، توجه کن که چگونه انجام آن کار کوچک، موضوع موردتوجهت را تغییر می‌دهد. ناگهان، متوجه نگاهِ متفاوتت به مسائل خواهی شد.
کیارش
برای تمام اتفاقاتی که تا اینجا برایمان افتاده است، چه خوب و چه بد، دلایل و توضیحاتی وجود دارد؛ اما در بیشتر موارد، به این دلیل نبوده است که انتخابی نداشتیم. همیشه یک انتخاب داریم.
کیارش
به‌خاطر افراد حاضر در زندگی‌ات است که امروز اینجایی و همین الان در حال خواندن این کتابی و سعی می‌کنی خودت را بهتر کنی؛ حال چه آن افراد خوب بوده باشند و چه بد. ‫وقتی واقعاً خوب فکر کنی متوجه می‌شوی که هیچ‌یک از ما تابه‌حال به‌تنهایی کاری انجام نداده‌ایم. همیشه کمک یا راهنمایی داشته‌ایم. دیگران به هر شکلی یا راه را برایمان هموار کرده‌اند یا مسیر درست را نشانمان داده‌اند، خواه از قبل از آن آگاه بوده باشیم یا نه. حالا که این را فهمیدی، مهم است که بدانی مسئولیت داری حقت را ادا کنی، مسئولیت داری به دیگران کمک کنی، مسئولیت داری نردبانی بگذاری تا گروه بعدی بالا بیایند
Mina bahrami
وقتی برای تحقق رؤیایی کار می‌کنی، نق نمی‌زنی. به‌علاوه، مشکلات و ناملایمات بخش عادی زندگی هرکسی است. چشم‌اندازت هرچه که باشد، برای تحققش قرار است با شرایط پرچالشی دست‌وپنجه نرم کنی. روزگار سختی است و چیزهایی وجود خواهد داشت که له‌ولورده‌ات می‌کند. باید یاد بگیری که چگونه این لحظات را مدیریت کنی. باید یاد بگیری که چه موقع تغییر رویه بدهی و نکات مثبت را در هرچیزی پیدا کنی. باید بدانی که وقتی زمین خوردی، چطور از نو بلند شوی و خطراتی را که متحمل می‌شوی درک کنی. رویارویی با مشکلات به‌جای شکایت کردن از آنها این فرصت را می‌دهد که تمام این مهارت‌ها را تمرین کنی
Mina bahrami
ارزش تلاش برای تبدیل شدن به کسی که نیستی چیست؟ از داستان واقعی خود پنهان می‌شوی و اجازه می‌دهی شخص دیگری تعریفش کند؟ فکر می‌کنی این کار در نهایت تو را به کجا می‌رساند؟ به تو قول می‌دهم به هیچ‌جای خوبی نمی‌رساند. چیزی را که هستی بپذیر! داستان خودت را بنویس! حتی اگر دوستش نداری. حتی اگر بد باشد و خجالت بکشی. اگر از گذشته‌ات فرار کنی و از دستش پنهان شوی، اگر داستانت را انکار کنی و سعی کنی داستان متفاوتی را عرضه کنی، حتی اگر هدفت خوب باشد، فقط باعث می‌شود شبیه آدم‌های شیاد یا بدتر از آن، شبیه سیاست‌مدارها به نظر بیایی.
Mina bahrami
نکتهٔ واقعاً جالبش اینجاست که بین افرادی که پنج دلار بخشیدند در مقایسه با کسانی که بیست دلار بخشیدند هیچ تفاوت معناداری در میزان افزایش شادی‌شان وجود نداشت. این‌طور نیست افرادی که بیست دلار بخشیدند، چهار برابر شادی بیشتری را تجربه کرده باشند؛ این یعنی مقداری که می‌بخشی مهم نیست، مهم عملِ بخشیدن است که شادی را افزایش می‌دهد.
کیارش
در سال ۲۰۰۸، محققان دانشگاه هاروارد آزمایشی انجام دادند. در آن به گروهی از شرکت‌کنندگان پنج دلار و به گروه دیگر بیست دلار دادند و به آنها گفتند که یا خرجش کنند یا آن را ببخشند. محققان پس از بررسی شرکت‌کنندگان در پایان روز دریافتند افرادی که پولشان را بخشیدند، روز بسیار بهتری را در مقایسه با افرادی داشتند که آن را نگه داشته بودند.
کیارش

حجم

۲۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۲۰,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد