بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بدن فراموش نمی کند | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب بدن فراموش نمی کند اثر بسل ون درکولک

بریده‌هایی از کتاب بدن فراموش نمی کند

امتیاز:
۳.۴از ۷۲ رأی
۳٫۴
(۷۲)
استرس پس‌از تروما آن‌طور که مردم تصور می‌کنند «تماماً در سر انسان» نیست؛ بلکه مبنایی جسمانی دارد.
fatem22n
این افراد به هوشیاری و حساسیت مزمنی در مقابل تهدید دچار می‌شوند.
fatem22n
به‌طور کلی، مغز منطقی می‌تواند بر مغز هیجانی پیشی بگیرد، البته مادامی که ترس بر ما مسلط نشود. (مثلاً ترسی که از اشارهٔ پلیس دارید فوراً به قدردانی تبدیل می‌شود، وقتی که مأمور هشدار می‌دهد جلوتر تصادفی رخ داده است.) اما لحظه‌ای که حس به‌دام‌افتادگی، عصبانیت یا طردشدگی به ما دست می‌دهد، مستعد فعال‌سازی نقشه‌های قدیمی و پیروی از مسیرهایش هستیم. تغییر وقتی آغاز می‌شود که یاد بگیریم «صاحب» مغزهای هیجانی‌مان باشیم. یعنی اینکه بیاموزیم ادراکات دل‌خراش و غم‌انگیزی را که حاکی از تیره‌بختی و تحقیرند، مشاهده و تحمل کنیم. آشتی با هیجاناتی که نقشه‌هایمان را ثابت و تغییرناپذیر نگه می‌دارند، به‌جای محوکردنشان، فقط زمانی میسر است که قادر به تحمل رویدادهای درونی‌مان باشیم.
ابریشم جان
چنین واکنش‌هایی منطقی نیستند و بنابراین صرفاً با اصلاح باورهای منطقی نمی‌توان تغییرشان داد. نقشه‌های جهان ما در مغز هیجانی رمزگذاری شده‌اند و تغییر آن‌ها به معنای لزوم سازمان‌دهی مجدد آن بخش از دستگاه عصبی مرکزی است،
ابریشم جان
آن زمان به بعد سعی کرده‌ام به بیمارانم نگویم حسی را که دارند رها کنند. کیتی به من آموخت که وظیفه‌ای بزرگ‌تر دارم: باید کمکشان کنم تا نقشهٔ درونی جهانشان را بازسازی کنند.
ابریشم جان
همان حادثه‌ای که آن‌قدر برایشان دردآور بود به‌نوعی تنها چیزی بود که برایشان معنا داشت
elfo
«فکر می‌کنم این مرد از خاطرات رنج می‌برد.»
elfo
بشر متخصص خوش‌خیالی و پنهان‌سازی حقیقت است.
elfo
از بیماران می‌خواهند بخش دخیل در مشکل فعلی، مثل احساس بی‌ارزشی، رهاشدگی یا اشتغال ذهنی به افکار انتقام‌جویانه را شناسایی کنند.
لیلی مهدوی
چگونگی کنارآمدن با خودمان عمدتاً به مهارت‌های رهبری درونی‌مان بستگی دارد؛ اینکه چطور به بخش‌های مختلف وجودی‌مان گوش می‌دهیم، از احساس تحت‌مراقبت‌بودنشان اطمینان حاصل می‌کنیم و از اختلال در کار یکدیگر بازشان می‌داریم.
لیلی مهدوی

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان