بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پنجاه سال عبادت | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب پنجاه سال عبادت اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب پنجاه سال عبادت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲۴ رأی
۵٫۰
(۲۴)
یکی از نیروهای شهادت‌طلب شهید علی اشمر از شیعیان متولد کویت بود. او زندگی و رفاه را رها نمود و به رزمندگان مقاومت پیوست. علی اشمر از آخرین رزمندگان استشهادی بود که با انفجار خود چندین افسر بلندپایه‌ی رژیم صهیونیستی را به درک واصل نمود
حسن مختاری
من شنیدم زمین با من سخن می‌گفت!! صدایی که شنیدم هنوز به خاطر دارم. «مرتضی نترس! عالم عبث نیست. کار شما بیهوده نیست. من و تو هر دو عبد خدا هستیم. اما در دو لباس و دو شکل متفاوت!
حسن مختاری
«نوکر محال است صاحبش را نبیند» من نیز صاحبم را، محبوبم را دیدار کردم. اما افسوس که تا این لحظه که این وصیت را می‌نویسم دیدار مجدد او نصیبم نگشت.
حسن مختاری
در پایان: بر روی قبرم این مطلب نوشته شود: ای برادر، به کجا می‌روی کمی درنگ کن آیا با کمی گریه و یک فاتحه خواندن بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته‌ایم از یاد خواهی برد؟! ما نظاره می‌کنیم که تو با این مسئولیت سنگین چه خواهی کرد. و اما مسئولیت ادامه دادن راه ماست و...
سعید
با اینکه برای اصطبل و... معتقد است باید از سوی صاحبش قانون و مقصودی باشد چگونه قانون و نظام دین و مقصود خدای جهان و نماینده‌ی عزیزش وجود اقدس پیغمبر اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) را توجهی نکرده، محیط فکر و زندگی خود را از طویله و اصطبل هم تنزل داده، خود را برای همیشه در آتش جهل و شهوت که افروزنده‌ی آتش غضب خداست می‌سوزاند؟! (اولئک کالانعام بل هم اضل) اینان مثل حیواناتند، بلکه گمراه‌ترند.
سعید
روایت ابوالفرج را که نسبتاً جامع‌تر از دیگران است، نقل می‌کنیم. بسم الله الرحمن الرحیم این وصیتنامه‌ای است که امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب بدان وصیت می‌کند: گواهی می‌دهد که معبودی جز خدای نیست که یگانه است و شریک ندارد. و نیز گواهی دهد که محمد (ص) بنده و رسول اوست، که خداوند او را به راهنمایی و دین حق فرستاد تا بر همه ادیان پیروزش کند، اگر چه مشرکان آن را ناخوش دارند. درود و برکات خدا بر او باد! «همانا نماز و پرستش و زندگی و مرگ من از آن خداوندی است که پروردگار جهان است و شریکی برای او نیست و بدان مأمور گشته‌ام و منم از نخستین مسلمانان.»
کاربر ۲۰۶۱۲۸۰
به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان این وصیتنامه فاطمه (س) دختر رسول خداست (ص) در حالی که وصیت می‌کند که شهادت می‌دهم: خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد (ص) بنده و پیامبر اوست و بهشت حق است و آتش جهنم حق است و روز قیامت فرا خواهد رسید، شکی در آن نیست و خداوند مردگان را زنده وارد محشر می‌کند. ای علی! من فاطمه (س) دختر محمد (ص) هستم. خدا مرا به ازدواج تو درآورد، تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو از دیگران بر من سزاوارتری. حنوط و غسل و کفن کردن مرا در شب به انجام برسان. و شب بر من نماز بگزار و شب مرا دفن کن. و هیچ کسی را اطلاع نده! تو را به خدا می‌سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت سلام و درود می‌فرستم.
کاربر ۲۰۶۱۲۸۰
خدایا نکند وارثان خون این شهیدان در راهشان گام نزنند؟! نکند شیطانهای کوچک با خون اینان خان شوند؟ نکند جان‌مایه‌ها، برای بی‌مایه‌های دون، سرمایه‌ی مقام شود. نکند زمین خونرنگ به تسخیر هواداران نیرنگ در آید. نکند شهادت آنها پایگاه «دنائت» آنها بشود!؟ نکند میوه‌ی درخت فداکاری اینان را صاحبان ریاکاری بچینند؟! نکند جنگ یارانمان به چنگ فرنگی‌مسلکان افتد!؟ نکند خونین کفنان در غربت بمیرند تا «خویش باوران غرب» کام گیرند!؟
سعید
ما از مرگ نمی‌هراسیم، اما می‌ترسیم که بعد از ما، ایمان را سر ببرند. و اگر دل از سوختن برگیریم، روشنایی نابود شود. و جای خود را دوباره به شب بسپارد، پس چه باید کرد؟! از یک سو باید بمانیم تا شهید آینده شویم و از سوی دیگر، باید شهید شویم تا آینده بماند!! هم باید امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید امروز بمانیم تا فردا شهید نشود!!
سعید
ما در این جنگ پیروزیم و شکست نمی‌خوریم. اما مواظب بعد از جنگ باشید! مراقب باشید در جنگ تبلیغاتی شکست نخوریم. در حال حاضر منافقین ساکت هستند و در گوشه‌ای خزیده‌اند. اما روزی خواهد آمد که آنها فعال می‌شوند و... نگذارید منافقین کوردل به روی صحنه بیایند. از شما می‌خواهم راه شهدا را ادامه دهید. سخنان رهبر را گوش کنید. پیرو خط ولایت باشید.
سعید

حجم

۱۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان