بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز اثر استفن ترزسیاک

بریده‌هایی از کتاب نوع دوستی؛ داروی شگفت انگیز

۲٫۹
(۸)
برای اینکه بتوانید به بهترین شکل به دیگران خدمت کنید، باید از خودتان نیز مراقبت کنید
محسن
اگر رؤیایتان فقط شامل خودتان باشد، خیلی کوچک است.
محسن
نوجوانانی که وقت خود را به شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام و بازی اختصاص می‌دادند -و کمتر در فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن، تعاملِ رودررو با دیگران یا انجام دادن تکالیفشان شرکت داشتند- پایین‌ترین امتیاز سلامتی را دارا بودند. کمترین زمان قرارگیری در مقابل صفحات نمایشگر مربوط به شادترین بچه‌ها بود.
محسن
در دهه‌های قبل، ما خوشحالی و تاب‌آوری را در خانواده، دوستان و روابط می‌یافتیم، ولی اکنون فقط خودمان مانده‌ایم و گوشی‌مان.
محسن
روابط کلید تاب‌آوری است.
محسن
اگر شخصی دوست شادی داشت که خیلی به او نزدیک (در ۱.۵ کیلومتری او) بود، احتمال شادمانی او ۲۵ درصد افزایش می‌یافت. افزایش مشابهی در احتمال شادمانی با داشتن همسری شادمان، برادر یا خواهر شاد در نزدیکی و همسایهٔ کناریِ شادمان مشاهده شد. افزایش فاصلهٔ جغرافیایی -دور شدن همسایه، برادر یا خواهر و دوستان فرد- احتمال شادمانی را کاهش داد.
محسن
«سفر پیش‌داوری، تعصب و کوته‌فکری را از بین می‌برد و به همین دلایل است که مردم ما به سفر نیاز دارند. نمی‌توان دیدگاه‌های خیرخواهانه، سالم و جامع در مورد انسان‌ها و سایر موارد را با زندگی کردن مانند گیاهان و سپری کردن کل عمرِ خود در یک گوشهٔ کوچک به دست آورد.»
محسن
ما فکر می‌کنیم موفقیت به شادمانی منجر می‌شود، ولی برعکس است: شادمانی به موفقیت ختم می‌شود.
محسن
تمرکز بر خود با عاطفهٔ منفی (خوی افسردگی) مرتبط است و ارتباط بین این دو به‌ویژه زمانی برقرار است که فرد درحالی‌که تمرکزش فقط روی خودش است نشخوار ذهنی داشته باشد، یعنی نتواند از افکار ذهن خود خارج شود.
محسن
با لمس کردن، بغل کردن و صمیمی بودن می‌توانید ایمنی خودتان را افزایش داده و درد یکدیگر را کاهش دهید.
محسن

حجم

۴۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴۰۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان