بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مسجد آبی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مسجد آبی اثر محسن ذوالفقاری

بریده‌هایی از کتاب مسجد آبی

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأی
۳٫۷
(۳)
آنچه اسلام از هر مسلمان، از مرد و زن، از پیر و جوان می‌خواهد پاکدامنی و خویشتن‌داری در برابر طغیان هوس‌ها و پیشگیری از عوامل مختلف فردی و اجتماعی‌ای که به طغیان هوس‌ها و افسارگسیختگی و خودکامگی انسان کمک می‌کند، دفاع از عدالت همه‌جانبه و ریشه‌دار اجتماعی و کوشش در راه تکامل فضیلت‌های انسانی است.
R.Khabazian
آن نقطهٔ برجسته از ایدهٔ اسلامی‌مان این است که ما در تلاش‌های اسلامی، به عرب و عجم و شیعه و سنی قائل نیستیم و همهٔ مسلمانان را برادران و خواهران عزیزمان می‌دانیم
R.Khabazian
گفت: «من را راهنمایی کنید.» گفتم: «دو راهنمایی به شما می‌کنم؛ یکی این‌که شما از خودتان، دربارهٔ اسلام، یک کلمه هم حرف نزنید، فقط حق داری اگر برخی از نوشته‌های افراد صاحب‌نظر را به فارسی می‌فهمی، به انگلیسی بیان کنی. دوم این‌که آنجا سوژهٔ روزنامه‌های یهودی ضداسلام نشوی»
R.Khabazian
تمنای من این است که انجمن‌های اسلامی دانشجویی ـ به‌خصوص در اروپا ـ پناهگاهی باشند برای این‌گونه دختر خانم‌ها و آقا پسرها، جوانانی که از محیط‌های خانوادگی نامقید به اروپا آمده‌اند و اینجا در محیطی باز احساس می‌کنند قلبشان در گرو گمشده‌ای است. اینان همان جست‌وجوگران‌اند.
R.Khabazian
این جوان مطلبی گفت که اولین بار است که من در اروپا، این مطلب را می‌شنوم. او گفت: «یکی از دلایل این‌که من اول بار به اسلام گرایش پیدا کردم این بود که می‌بینم از نظر ایمان و دین مسیحی، مذهب عبارت از چیزی است که آدمی نمی‌تواند در اجتماع، اثرش را خوب بفهمد. آنچه من در زندگی مسلمان‌ها دوست می‌دارم این است که ایمان در زندگی آن‌ها نقش عملی دارد؛ راهنمای عملی یک انسان در زندگی است.»
R.Khabazian
ما لازم می‌دانستیم قبل از هر چیز، با دانشجویان روابط نزدیک داشته باشیم
R.Khabazian
از این به بعد کوشش کن اسلام واقعی، اسلامی را که پیغمبر پاک اسلام برای ما آورد و قبل از هر چیز در قرآن کریم و سنت قطعی پیغمبر و خاندانش منعکس است یاد بگیری
R.Khabazian
این آمادگی‌ها را من در ردیف استعدادهایی می‌دانم که باید یک ارادهٔ قاطع و فعال و مبتکر از آن به سود این هدف استفاده کند
R.Khabazian
در بعضی از انجمن‌ها، تعداد افراد خیلی زیاد نیست، مسئلهٔ مهم فعالیت صحیح است.
R.Khabazian
برای جلسات محرم تصمیم بر این شد که جلسات را در مسجد تشکیل دهیم، زیرا هم دعوت باید عمومی باشد و هم این منزل گنجایشش از آن منزل قدری کمتر است و هم مسجد نباید تا این حد متروک بماند.
R.Khabazian

حجم

۹۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۹۸۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۴۰۰
تومان