بریده‌های کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا
کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا اثر رابرت الکس جانسون

کتاب تحلیل کاربردی خواب و رویا

امتیاز:
۴.۲از ۲۳ رأی
۴٫۲
(۲۳)
درون ناخودآگاه هر فرد، الگویی ابتدایی و «طرح کلی» وجود دارد که براساس آن ذهن آگاه و شخصیت کارآمد کلی فرد از بدو تولد و در طول تمام سال‌های رشد تدریجی روان به سمت کمال حقیقی درون شکل می‌گیرد.
papar
بیشتر بخش‌های سایه ما، این ویژگی‌هایی که آن‌ها را منفی می‌دانیم، اگر از آن‌ها آگاه شویم، درحقیقت نیروهای ارزشمندی هستند. ویژگی‌هایی که غیراخلاقی، وحشیانه یا مشکل‌آفرین به‌نظر می‌آیند، جنبه «منفی» انرژی‌های ارزشمند و قابلیت‌هایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم
گیسو
شاید مهم‌ترین اصل در کار با رؤیا که تعیین می‌کند آیا حکمت رؤیا را پیدا می‌کنید یا نه، این است که تشخیص دهید رؤیاها بافته ظریفی از نمادها هستند و هر تصویر نمایش‌دهنده چیزی است که در درون ما در حال جریان است.
گیسو
رؤیاها پیوسته فرآیند رشد فردیت و حرکت من به‌سوی خویشتن را گزارش می‌دهند. در اکثر رؤیاها ما شرایط کنونی زندگی‌مان را مشاهده می‌کنیم. اما در همان زمان، اگر رؤیاهای‌مان را در کنار هم جمع کنیم و مجموع آن‌ها را ببینیم، متوجه می‌شویم که در حال گزارش مراحل مختلف مسیر سفر به سمت خویشتن هستند.
گیسو
رؤیاها به شکل نمادین همه شخصیت‌های متفاوتی را که درون ما در حال تعامل هستند و یک خویشتن واحد را می‌سازند، به ما نشان می‌دهند.
گیسو
حتی یک رؤیای کوتاه که به‌نظر بی‌اهمیت می‌آید، تلاش دارد چیزی به ما بگوید که نیاز به دانستن آن داریم. رؤیاها هرگز وقت ما را تلف نمی‌کنند. اگر ما این زحمت را به خود بدهیم که به یک رؤیای «کوچک» گوش دهیم، متوجه می‌شویم حامل پیام‌های مهمی است.
گیسو
خیال‌بافی قدرت ما برای «ظاهر ساختن» محتویات دنیای درونی به‌وسیله دادن فرم و تجسد بخشیدن به آن‌هاست.
گیسو
در واقع هیچ‌کس در تخیل چیزی «نمی‌سازد». محتویاتی که در تخیل ظاهر می‌شوند، ریشه در ناخودآگاه دارند. تخیل مجرایی است که ازطریق آن این محتویات به ذهن آگاه سرازیر می‌شوند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، تخیل یک مُبدل است که محتویات نامرئی را به تصاویری تبدیل می‌کند که ذهن آگاه می‌تواند درک کند.
گیسو
انگار رؤیا همان تخیلاتی است که در طول زمان خواب کار می‌کند و تخیل، رؤیایی است که در زمان بیداری درون ما جریان می‌یابد.
گیسو
یاد می‌گیریم لازم نیست تلاش بیش از اندازه‌ای کنیم تا شبیه دیگران باشیم؛ زیرا اگر خودمان باشیم، روی مطمئن‌ترین زمین ایستاده‌ایم.
گیسو

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۶۰۰
تومان