بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود اثر رابرت بلای

بریده‌هایی از کتاب اسرار سایه: رمزگشایی از نیمه‌ی تاریک وجود

نویسنده:رابرت بلای
امتیاز:
۲.۸از ۱۶ رأی
۲٫۸
(۱۶)
سایه به تعبیر یونگ، مجرم بالقوه‌ای درون شماست.
کاربر ۳۵۰۶۶۶۱
تعریفی که ماری لوییس، تحلیل‌گر آثار یونگ، برای سایه ارائه می‌دهد شفاف است: «سایه فقط نامی اسطوره‌ای است برای تمام آنچه درون من وجود دارد و قادر نیستم آن را به‌طور مستقیم بشناسم.»
کاربر ۳۵۰۶۶۶۱
مولانا: خویش را صافی کن از اوصاف خویش تا ببینی ذات پاک صاف خویش
کاربر ۳۵۰۶۶۶۱
هر بخش از شخصیت‌مان که آن را دوست نداشته باشیم، به دشمن‌مان تبدیل خواهد شد. این بخش از شخصیت‌مان به جایی دوردست می‌رود و شورشی را بر علیه ما آغاز می‌کند. بسیاری از مشکلاتی که پادشاهان در داستان‌های شکسپیر دارند از همین دست هستند. اشعار شکسپیر در موارد زیادی به خطر این طغیان‌های درونی اشاره می‌کند. در اشعار شکسپیر همیشه پادشاهان در خطرند.
papar
توت‌های وحشی رسیده‌اند و رنگ‌شان قرمز شده و گل‌های مینا به سختی در بسترشان نفس می‌کشند مردی که با گذشتن تابستان هنوز توانگر نشده است در انتظار باقی می‌ماند او هرگز خود واقعی‌اش را تجربه نمی‌کند مردی که نمی‌تواند به آرامی چشم‌هایش را ببندد و مطمئن باشد که می‌تواند بینش درونی کسب کند فقط در انتظار شب باقی خواهد ماند، تا تاریکی تمام اطرافش را فرابگیرد او پیرمردی است که کارش تمام است چیز دیگری نخواهد آمد روزهای زیادی باقی نمانده و هر اتفاقی او را فریب خواهد داد، حتی تو، خدای من! تو مثل سنگی خواهی بود که هر روز بیشتر او را به قعر می‌برد
Masgood
«سایه فقط نامی اسطوره‌ای است برای تمام آنچه درون من وجود دارد و قادر نیستم آن را به‌طور مستقیم بشناسم.»
Masgood
سایه به تعبیر یونگ، مجرم بالقوه‌ای درون شماست.
Masgood
هر بخش از شخصیت‌مان که آن را دوست نداشته باشیم، به دشمن‌مان تبدیل خواهد شد. این بخش از شخصیت‌مان به جایی دوردست می‌رود و شورشی را بر علیه ما آغاز می‌کند.
رهگذر
است. یونگ معتقد است، سایه بخشی از روان است که در ناخودآگاه ما نهفته است
کاربر ۳۵۰۶۶۶۱
تائوییست‌ها بر این باورند که تغییر نوعِ زندگی، روی جهان تأثیر می‌گذارد. آنها به «وو وِی» یا رها کردن هر گونه نقش در زندگی باور دارند. «وووی» همچنین به‌صورت «انجام ندادن هیچ کار» هم ترجمه شده است.
Masgood

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد