بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد | طاقچه
کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد اثر شمس‌الدین  حسینی

بریده‌هایی از کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

۳٫۱
(۱۱۲)
”اگر می‌خواهید مطمئن شوید كه هیچ كس یا هیچ چیز هرگز اعصابتان را به هم نمی‌ریزد، فقط هیچ‌وقت خودتان را بیش از حد مضطرب، عصبانی، افسرده یا دچار احساس گناه نكنید“
Mohammad Ali Zareian
انتقاد از رفتار كسی بدون اینكه او را تحقیر كنید، هنر است
دکتر استیره مولودی
درنهایت، ما پیشنهاد نمی‌كنیم كه مردم نباید هرگز درباره‌ی چیزی احساسی شدید داشته باشند. آنچه می‌گوییم این است كه ما اغلب نسبت به موقعیت‌ها یا اشخاصی كه (حداقل برای ما) مأیوس‌كننده هستند، واكنش افراطی نشان می‌دهیم – اما از طریق فكری كه درباره‌ی موضوعات می‌كنیم، آن‌ها را بدتر می‌كنیم. در این موقعیت، ما بخشی از مشكل هستیم. احساسات شدید خوب هستند، اما این واكنش‌های افراطی ما است كه اوضاعمان را به هم می‌ریزد.
✿Farzaneh✿
درواقع اشخاص و موضوعات اعصاب ما را به هم نمی‌ریزند. شاید به نظر برسد كه آن‌ها این كار را می‌كنند، اما در واقع اینكه ما درباره‌ی آن‌ها چه فكری ‌كنیم و چه واكنشی نشان ‌دهیم، تعیین می‌كند كه چقدر ناراحت ‌شویم و چطور در موقعیت‌های خاص واكنش نشان ‌دهیم. ما خودمان اعصابمان را به هم می‌ریزیم! و می‌توانیم بیاموزیم كه این كار را نكنیم.
سپید
برنامه‌ای بهتر این است كه به اشخاص و موضوعات معینی كه اعصابتان را به هم می‌ریزند نزدیك شوید و كنارشان بمانید، نه اینكه از آن‌ها اجتناب كنید. سپس می‌توانید این حساسیت را در خودتان از بین ببرید كه از اشخاص و موقعیت‌ها در زندگی اذیت شوید و از لحاظ رفتاری تمرین كنید خودتان را درباره‌ی آن‌ها ناراحت نكنید.
سپید
اگر خودتان را بیش از حد گناهكار بدانید (احساس مسؤولیت، پشیمانی و شرمندگی خیلی زیاد)، آن وقت دیگران می‌توانند بر شما مسلط شوند. شما نمی‌توانید ارزیابی‌های خوبی داشته باشید و بر طبق استدلال‌هایی نادرست تصمیم خواهید گرفت (چون زیادی احساس گناه می‌كنید).
Razieh
. اشخاص كمال‌گرا به‌راستی افراطی هستند. آن‌ها باور دارند كه باید در هر كاری كه به عهده می‌گیرند كامل باشند، و این برآورد نادرست باعث می‌شود یا آن كار را انجام ندهند، یا نمی‌توانند آن را به پایان برسانند چون خیال می‌كنند به اندازه‌ی كافی در آن خوب نیستند. آن‌ها اغلب كارهای ناتمام زیادی دارند كه همان‌طور رها شده مانده است
نسا
ما می‌دانیم دنیا منصفانه نیست، با این حال هنوز وقتی بی‌انصافی می‌شود، ناراحت می‌شویم. ما بی‌درنگ به این فكر می‌افتیم كه دنیا باید به‌خصوص با ما منصفانه رفتار كند.
جواد محضری
با شخصی صحبت می‌كردم كه در اوج عصبانیت گفت: ”خوب ، كه چه؟ تمام آن مسایل تمام شد، نشد؟“
Tida.Amordad
مسؤولیت‌پذیری به این معناست كه شما برای احساسات و اعمالتان مسؤول هستید چون این قابلیت را دارید كه آن‌ها را جهت دهید و مدیریت كنید. سرزنش كردن خود یعنی اینكه شما خود و كل شخصیت‌تان را بابت بدعمل كردن تحقیر می‌كنید. مسؤولیت‌پذیری سالم است اما سرزنش كردنِ خود، مخرب است.
Razieh

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد