بریده‌های کتاب ایلیاد
کتاب ایلیاد اثر هومر .

کتاب ایلیاد

نویسنده:هومر .
انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۷ رأی
۳٫۸
(۲۷)
ناستس و آمفیماک پسران نامور نومیون بودند و دومی چون دختران زر و زیور به خود می‌بست و به جنگ می‌رفت. نادان بیچاره! زر و زیور مرگ را از او دور نکرد. وی نزدیک رود به دست آخیلوس تیز تک از پای درآمد و آخیلوس جنگاور همه آن زرها را با خود به غنیمت برد.
nargess
مانند شیری که گرفتار گرسنگی جانکاهی‌ست و چون مرالی دشتی یا گوزنی سرفراز در بیشه خود ببیند شاد می‌شود و ناگهان آن را درهم می‌شکند هرچند که دسته‌ای از سگان شکاری سبک رو و جوانانی گرم خیز در پی آن باشند، منلاس هم بدین سان شادمان شد و آرزومند بود آن بزهکار را کیفر دهد. پس همان دم با سلاح از گردونه خویش فرو جست.
A L I
ای زئوس بزرگ آیا هرگز این همه ناسازگاری را بهره شاهی که برتر از همه شاهان است کرده‌ای و آیا هرگز این همه سرافرازی را از او گرفته‌ای؟
A L I
در میان این لشکریان بسیار هیچ‌کس نتوانست لاف زند که پیش از دیومد اسبان تندرو خود را برانگیخته و از خندق گذشته و به جنگ تاخته باشد.
A L I
ای زئوس بزرگ، خردتو بالاتر از خرد آدمی‌زادگان و خدایانست؛ با این همه تو این کشتار را روا می‌داری، مردمی گمراه، دلداده درشت‌خویی و نابکاری را که جز از جنگ، این آفت ددخویی آدمی‌زادگان، از چیزی خرسند نیستند یاری می‌کنی! پس چه! بالاترین کامیابی‌ها، خواب، مهرورزی، آواز دلربای و پایکوبی پاکزادان، این کامجویی‌هایی که با شوری بیشتر از کارزار بدان می‌پردازند، سرانجام ما را دل زده می‌کنند و مردم تروا هرگز از کشتار باز نمی‌ایستند!
mohammad shahriari
ض و صنایع لفظی می‌پرداختند و صنایع معنوی را نادیده می‌گرفتند. دلایلی که می‌آورند بسیار ناروا بود، مثلاً می‌گفتند که در اودیسه تنها از نود شهر جزیره اقریطس «کرت» ذکر رفته و حال آنکه در ایلیاد ذکری از صد شهر این جزیره هست و اگر هر دو منظومه از یک سراینده است چگونه است که در ایلیاد پهلوانان ماهی نمی‌خورند و در اودیسه می‌خورند؟ پیداست که این خرده‌گیری‌ها تا چه اندازه بی‌بنیادست. در زمان‌های اخیر نیز برخی نقادان همان روش کوریزونت‌ها را در پیش گرفته‌اند اما بحث را بیشتر جنبه عالمانه داده‌اند و دلایل‌شان متقن‌تر از دلایل نقادان اسکندرانی‌ست. در این دو منظومه مطالعه دقیق کرده و در میان آن دو اختلاف آشکار یافته‌اند. بدین گونه که ایلیاد بیانی مؤثرتر و ساده‌ترست و اودیسه بیشتر جنبه اخلاقی دارد و نیز پیچیده‌ترست.
9194533235

حجم

۶۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

حجم

۶۴۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۱۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد