بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله اثر مگ  زویبک

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای رفتار با کودک دوساله

۴٫۱
(۵۶)
کودک دوساله برای پرسیدن سؤالهای پیچیده از گفتار استفاده می‌کند: «خورشید کجا رفت؟» یا «اون چرا گریه می‌کنه؟» گاهی پاسخ شما برای او رضایت‌بخش است و گاهی نه. کودکان دوساله بسیاری از اوقات یک سؤال تکراری را پشت سرهم می‌پرسند و والدین فکر می‌کنند لابد پاسخ آنها رضایت‌بخش نبوده است. اما گاهی از اوقات دوساله‌ها سؤالی را صرفا به این دلیل تکرار می‌کنند که از پاسخی که بار اول به آنها دادید خوششان آمده و از گفتگو با شما نیز لذت می‌برند!
farhadfery
کودک دوساله ممکن است از چهره‌هایی که در زندگی واقعی خود می‌بیند که از نظر بزرگسالان، دوستانه و خنده‌دارند، بترسد. مثلاً اگر پدر نقاب بزند یا اگر کودک در مرکز خرید، دلقک یا آدمی را ببیند که لباس شخصیتهای کارتونی را پوشیده، ممکن است بترسد چون هنوز نتوانسته است واقعی را از غیرواقعی تمیز دهد.
farhadfery
بیشتر بچه‌های دوساله در آنِ واحد فقط می‌توانند مقدار اندکی اطلاعات را درک کنند. اگر فقط انجام یک کار را به آنها واگذار کنید می‌توانند به‌راحتی از عهده آن برآیند. اگر همزمان انجام دو کار را به آنها محول کنید، ممکن است بتوانند کار اول را انجام بدهند، اما برای کار دوم به یادآوری نیاز دارند. اگر بخواهید انجام سه کار را به‌طور همزمان به آنها محول کنید احتمالاً تا بیایید توضیح کار سوم را تمام کنید، کار اول را فراموش می‌کنند!
farhadfery
گاهی، وقتی از او انتظار دارید که بیش از هر کس شما را بخواهد، از شما فاصله می‌گیرد و به شما پشت می‌کند. چون می‌خواهد استقلال خود را از شما اعلام کند.
farhadfery
وقتی دوساله‌ها می‌خواهند چیزهای جدیدی بیاموزند در بسیاری اوقات، انتظار دارند دائما مورد توجه والدین خود قرار گیرند.
farhadfery
ت. یک کودک دوساله طبیعی بعضی از اوقات قوانینی را زیرپا می‌گذارد که برای او به طور واضح بیان کرده‌اید. یک کودک دوساله طبیعی بعضی از اوقات در چشم شما نگاه می‌کند و در حالی که لبخند می‌زند قانونی را زیرپا می‌گذارد، انگار می‌خواهد بگوید: «من؟ من که کار بدی نکرده‌ام؟
roza
طر داشته باشید اگرچه کودک دلبند شما ظاهرا به توضیحات شما گوش داده یا حتی آنها را تکرار می‌کند، ولی زمانی قادر به درک و فهم موضوعی می‌شود که آن را به طور مستقیم تجربه کند. مثلاً ممکن است برای او توضیح بدهید که اگر آب‌میوه‌اش را بیندازد، زمین کثیف می‌شود یا اگر لیوان را بیندازد و زمین کثیف شود شما از تمیز کردن آن ناراحت می‌شوید، یا اگر لیوان خود را بیندازد دیگر به او آب‌میوه نمی‌دهید. فرزندتان به‌دقت گوش می‌دهد اما باز هم آزمایش می‌کند تا تجربه کند که آیا همه آنچه را به او گفته‌اید حقیقت دارد یا نه!
roza
بسیاری از بچه‌ها ترکیبی از هر سه رویکرد را به‌کار می‌گیرند. اگر به سبک یادگیری طبیعی فرزندتان توجه داشته باشید، می‌توانید به او کمک کنید تا سریع‌تر بیاموزد و از این کار لذت بیشتری ببرد.
مریم
او بیش از آنکه به نتایج فعالیتی علاقه داشته باشد، به خود فعالیت، علاقه دارد؛ یعنی به روند انجام کار و نه به هدف آن.
کاربر ۱۳۶۲۷۷۸

حجم

۱۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱۵۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۲
۱۳
صفحه بعد